Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draytek Vigor 2820n + KPN Zakelijk

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:39

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

omdat ik mijn Thomson VG789vn helemaal zat ben kon ik een Draytek Vigor 2820n krijgen van me werk, alleen krijg ik hem niet aan de gang als modem.
Volgens internet moeten de volgende instellingen ingesteld worden:
Protocol: Point to Point Protocol over ATM (PPPoA)
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: kpn
VPI: 2
VCI: 32
Encapsulation: VC Multiplexing (VC-Mux)
Traffic Class: Unspecified Bit Rate (UBR)
Maar als ik dat instel heb ik geen internet. Soms vind ik ook een gebruikersnaam en wachtwoord kpn1, maar die pakt hij ook niet.
Bij mijn huidige Thomson staat bij de verbinding ITU G.992.5 en de Draytek zou dat ook ondersteunen. Daar kan het niet fout gaan lijkt mij dan.

Wat ik ook raar vind is, in de Draytek staat bij System Status( Als ik me goed herinner) bij de WAN1 connection (De DSL neem ik aan) in het rood disconnected. Zou de poort misschien stuk zijn ofzow?

Ik ben wel geteld 4 uur hier mee bezig geweest en kwam geen stap verder. Zie ik misschien iets over het hoofd of staat er een instelling verkeerd?

Het komt misschien vaag over dit verhaal, maar ik heb zoveel geprobeerd dat ik het niet meer weet.

Mvg.
Kryziek

Verwijderd

Kan je die Thomson in bridge mode zetten? En dan op de WAN2 van de Draytek aansluiten.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
In de gewone web interface kan dat niet. Ik heb gezien dat het wel kan via de telnet, maar daar kan ik niet op connecten. Geeft telkens fout wachtwoord of de command prompt wordt afgesloten als ik dat probeer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Heb je een ADSL of VDSL verbinding?
Wat voor abbonement heb je?

VCI/VPI 2/32 is een setting voor KPN zakelijk met een routed subnetje (/29) op een ADSL lijn
Als je een consumentenlijntje hebt moet je username@isp-vorm doen, icm 8/48

De TG789 is uit mn hoofd een ADSL/VDSL combi ding, kan beide aan. Als je nu een VDSL lijn hebt gaat die Draytek je niet helpen, die is ADSL2+ max.

In default config voor zakelijk dsl is de 789 gewoon een router.Daar kun je zoals haik01 al zegt gewoon de WAN van je Draytek op prikken. Dan krijg je gewoon 1 publiek IP via DHCP, of je stelt 1 IP uit je eigen subnet static in op de Draytek.

Maar geef eerst aan wat voor lijn je hebt, nu is het een beetje gissen. Een BBNed lijntje is bv weer heel wat anders ;)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 04-02-2014 22:29 ]

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik heb een ADSL verbinding. Op de tg789vn staan twee pre-defined profielen, een met internet over ADSL en een over VDSL. Als ik de VDSL selecteer kan hij geen verbinding krijgen en over de ADSL wel.
Op de tg789vn staat de verbindingstype op ADSL2+, dus ik dacht dat dat wel zou kloppen, toch?

Als de tb789vn als modem blijft fungeren vind ik het ook prima, zolang de Draytek alles maar regelt qua QoS e.d.
...
In default config voor zakelijk dsl is de 789 gewoon een router.Daar kun je zoals haik01 al zegt gewoon de WAN van je Draytek op prikken. Dan krijg je gewoon 1 publiek IP via DHCP, of je stelt 1 IP uit je eigen subnet static in op de Draytek.
...
Bedoel je hiermee dan de tb789vn als modem laten, een ethernet poort van de tg789vn naar de WAN2 poort op de Draytek?
Wordt de Draytek dan geen acces point?

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
Heb je wel het juiste modem? Dus Annex A of B.

[ Voor 4% gewijzigd door KennieNL op 05-02-2014 21:58 ]

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Denk inderdaad dat daar het probleem zit.

Ik heb op de 789 nu ingesteld dat hij de publieke ip's aan de devices moet toekennen.
Dus nu heb ik een kabel van lan4 naar de wan2 van de draytek. De draytek heeft nu dus mijn externe ip gekregen. De draytek deelt nu alle ip's uit, dus dat is al goed. Maar nu zit ik met een ander probleem.

Als ik poorten wil openen moet ik dat doen op de draytek EN de 789... Dat was dus juist niet te bedoeling.
Op de 789 heb ik geprobeerd de firewall uit te zetten, maar dat maakte geen verschil. En van poort 1 tm 65535 ofzow openzetten (op de 789) deed internet helemaal niets meer. Dus die heb ik snel weer dicht gezet.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Kryziek op 06-02-2014 19:59 ]

Pagina: 1