ATX Redundant PSU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 19:48
Hoi Tweakers,

Lang verhaal kort: Ik moet voor een klant een paar systemen samen stellen die veilig en zo redundant mogelijk zijn. Ik heb al twee Intel NIC's die je met adapter failover kunt teamen, de SSD's uiteraard in RAID-1, maar hij vroeg zich af of niet ook de stroomtoevoer redundant/gescheiden kan. Nou heb ik bij een eerdere werkgever wel eens systemen gezien met een 'gewone' ATX formfactor PSU, maar dan wel twee 'units' zegmaar. Naar zo iets ben ik op zoek gegaan, en ik kwam toen het merk Zippy tegen, en onder andere deze website: http://www.zippy.com.tw/P...rfnbr=4&pp_code=RHD-6460P

Naar zo iets ben ik dus op zoek, alleen ik kan geen 'normale' Nederlandse reseller vinden van deze dingen.

Heeft iemand een idee waar je deze PSU's kunt kopen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
is UPS geen oplossing? of wil je echt dat deze blijft werken bij een falende psu? Heb je ook over common cause failure gedacht? Wat bij een overspanning?

en redundancy van de mobo?

[ Voor 12% gewijzigd door Legendary1985 op 04-02-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@Legendary: Het is zo dat er bij de klant een serverruimte is waarbij alles dubbel is uitgevoerd, en vanuit een andere leverancier; 2x stroom, een keer vanuit leverancier x en een keer vanuit y. 2x netwerk, een keer van internetboer a en een keer van internetboer b. De wens is om alles wat daar geplaatst gaat worden (alles wat er al hangt is reeds zo geconfigureerd), aan te sluiten op beide circuits. Beide afzonderlijke stroom toevoeren hebben ook een diesel aggregaat indien de stroomtoevoer plat gaat, dus een UPS is geen oplossing in dezen.

Ik vind het persoonlijk ook wat ver gaan hoor, want ik heb in de 13 jaar dat ik nu bezig ben met PC's misschien twee keer een falende PSU gezien, maar dat waren ook geen A-merk PSU's, en ze waren ook niet meer de nieuwste (zeg, 6-7 jaar oud). Maargoed, de klant wil het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Gewoon even de pricewatch sorteren met de duurste voedingen bovenaan.
http://tweakers.net/categ...W0lEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA
Dan zie ik er ook modellen van Chieftec en Silverstone tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je betrouwbaarheid in deze klasse zoekt, is het dan niet beter om dan gewoon voor A-merk hardware te gaan? Dan heb je niet alleen redundante hardware maar ook robuuste hardware, gegarandeerde functionaliteit en goede servicecontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@Ploink: Ah, dat je die zo makkelijk kunt vinden zeg :P Ik was al allemaal aan't klooien met productfilters en weet ik wat. Maar bedankt, er staat wel wat interessants tussen.

@Bigs: Dat is inderdaad de andere manier, we zijn nu aan het overwegen/vergelijken wat de beste optie is.

Ik kan nu in ieder geval verder, danku allen!
Pagina: 1