Toon posts:

Gaming PC samenstellen van rond de 1500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een paar dagen geleden heb ik een topic aangemaakt met het plan om een game pc te bestellen via gamepc.nl van meer dan 2000 euro. Al snel nadat ik mijn bericht geplaatst had kwam ik er achter dat dit geen goed plan was. Ik heb me de afgelopen dagen flink verdiept in het samenstellen van een game pc en mede dankzij reacties op mijn vorige post ben ik nu een stuk wijzer geworden. Daarom ga ik jullie nu de nieuwe keuze van mijn systeem laten zien en misschien kunnen jullie daarin wat verbeter puntjes in ontdekken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen. Ik wil gewoon super kunnen gamen zonder lagg op de hoogste settings van de nieuwste spellen. Denk aan BF4, Elder Scrolls Online, Wildstar en ARMA 3 om zo even wat voorbeelden te noemen op een resolutie van 1080p. Verder gewoon internet en misschien wat software om gameplay filmpjes mee te maken maar niks zwaars ofzo.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst houd ik hem tussen de 1000 en 1600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.

Alle randapperatuur gaat mee. Het enige relevante zou zijn dat ik over een tijdje mijn monitor wil vervangen van een Samsung Syncmaster S22A300B Zwart naar een BenQ XL2720T Zwart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de randapperatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Als de kwaliteit maar goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energiezuinigheid: niet echt een eis of wens maar het kan geen kwaad als mijn pc dat wel is.
Geluidsniveau: Liever stil natuurlijk maar dit mag de prestaties niet in de weg staan.
Verder moet de pc er leuk uit zien om naar te kijken. Voor de kast ga ik voor de CM Storm Stryker puur voor het uiterlijk en dan eventueel mag het uiterlijk van de binnekant ook mooi zijn omdat je erin kan kijken.
Verder wil graag alleen op ssd's werken en dan denk ik toch 1 ssd voor het besturingssysteem en de drivers en de andere ssd voor al mijn bestanden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,89€ 192,89
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 172,90€ 172,90
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 439,-€ 439,-
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 136,50€ 136,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,90€ 84,90
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,51€ 67,51
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,80€ 14,80
1Seasonic X-650 80+ Gold V2€ 120,95€ 120,95
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 62,80€ 62,80
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 115,40€ 115,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.476,65

Heel graag voor alles wat je vervangt een uitgebreide uitleg voor de rede.
Verder twijfel ik over welk besturingssysteem ik moet nemen. De meeste mensen zouden zeggen windows 7 maar wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast heel erg bedankt voor alle komende reacties!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:48
Mooi systeem!

alleen waarom geen normale harde schijf, maar alleen ssd's?
Wat betreft snelheid begrijp ik het, maar 360gb aan opslag daar ga je denk ik tekort aan komen, paar spellen en je schijven zijn vol, als ik een filmpje met fraps opneem ben ik zo 10gb verder voor een paar minuten, compressen kan wel achteraf maar je wilt toch een beetje marge hebben!

Ik zelf zou een 240gb ssd nemen, daar windows en alle programma's op zetten en alle games op een normale hdd, ik geloof niet dat er een significant verschil zit in de laadtijden ten opzichte van een ssd

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de 240GB ssd vervangen voor een 480GB ssd dat wat eigenlijk ook mijn setup maar het leek me handig nog wel iets van geld te besparen. Ik denk inderdaad wel dat ik ruimte te kort ga komen ja. Je bent trouwens de eerste die ik persoonlijk heb gezien die ssd's niet aanprijst voor gaming. De berichten hierover die ik heb gelezen zeggen over het algemeen dat het enorm veel verschil maakt maar misschien moet ik hier een wat dieper in kijken. Heeft iemand anders hier nog een oordeel over?

Verwijderd

Overweeg deze videokaart:

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition

Komt (alleen maar?) met hynix modules, redelijke VRM koeling en heeft een goede GPU-koeler.

Goede voeding die ook genoeg wattage biedt: pricewatch: Cooler Master VS V550S

Of als je bij Seasonic KM3 wilt blijven de pricewatch: Cooler Master V Series V700

Ook denk ik dat dit je eeste PC is? aan 360GB ga je echt niet genoeg hebben na +/- 2 jaar aan steam sales, humble bundles en GOG sales. Mijn game library komt al bijna aan de TB, en ik koop alleen games tijdens de steam sales en af en toe een humble bundle. Iets meer opslagruimte voor een iets hogere prijs: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Minder lelijke kasten: nzxt h440 (als die ooit beschikbaar komt) of de pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart of pricewatch: NZXT Phantom Series 530 Black. Al is een kast vooral een kwestie van smaak.

Als je ook in de kast wilt kijken zou ik geen noctua nemen, tenzij je Cremé en bruin een mooie combinatie vindt. Dark Rock Pro 2 koelt praktisch hetzelfde: http://www.anandtech.com/bench/product/921?vs=915

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
Tadaa
http://azerty.nl/winkelma...D=2&product%5B645241%5D=1

Voor het gemak maar bij 1 webshop samengesteld, als je het zelf nog niet aandurf om hem te bouwen kan je dat laten doen voor 59,-

Edit* zie net dat ik een non-k processor heb geselecteerd, als je wilt overclocked moet je de k versie hebben, kost 5 euro meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3dy op 04-02-2014 22:09 ]

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:20:
Ik kan de 240GB ssd vervangen voor een 480GB ssd dat wat eigenlijk ook mijn setup maar het leek me handig nog wel iets van geld te besparen. Ik denk inderdaad wel dat ik ruimte te kort ga komen ja. Je bent trouwens de eerste die ik persoonlijk heb gezien die ssd's niet aanprijst voor gaming. De berichten hierover die ik heb gelezen zeggen over het algemeen dat het enorm veel verschil maakt maar misschien moet ik hier een wat dieper in kijken. Heeft iemand anders hier nog een oordeel over?
Mijn mening is niet gebaseert op feiten maar meer uit eigen ervaring, ik speel veel World of warcraft en League of legends/HON, en ik heb beiden spellen zowel op mijn SSD (samsung 830) als op mijn HDD gehad(7200rpm 1tb) en er was geen merkbaar verschil, ik heb het nu puur op mijn hdd staan omdat ik het zonde vind van de ruimte.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Het hangt erg af van welke game. Een game met lange loading screens, zoals The Sims 3, TES V: Skyrim, alle Total War games en eventueel zelfs Battlefield 4 hebben veel voordeel bij installatie op een SSD.

Voor andere games zoals Civilization V, Dota 2 en LoL, MMORPG's, maakt het niet uit en is een HDD dus veel goedkoper.

• Twan85
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-02-2025
Wat betreft wel of geen SSD's voor gamen sluit ik mij aan bij Robbedem. Het zal van de game afhangen of je het merkt of niet. Games die 1x laden en dan vervolgens niet meer (bv. een MOBA als League of Legends) zal je het verschil niet merken (je zal alleen als eerste klaar zijn met laden in de loading screen ;)). Games met veel laadtijden daarintegen, zoals Skyrim (in en uit huisjes leverd een loadingscreen op om maar iets te noemen) of Sims3 zullen er wel veel baat bij hebben.

Persoonlijk zou ik de 120GB SSD vervangen door: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB.
Betaal je 10,- meer, maar dan heb je wel 2TB opslag i.p.v. de 120GB SSD.

[ Voor 12% gewijzigd door Twan85 op 05-02-2014 02:29 ]

• forsen
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb zelf ook die Asus GTX780-DC2OC-3GD5.
Geweldig ding moet ik zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:51:
Overweeg deze videokaart:

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition

Komt (alleen maar?) met hynix modules, redelijke VRM koeling en heeft een goede GPU-koeler.

Goede voeding die ook genoeg wattage biedt: pricewatch: Cooler Master VS V550S

Of als je bij Seasonic KM3 wilt blijven de pricewatch: Cooler Master V Series V700

Ook denk ik dat dit je eeste PC is? aan 360GB ga je echt niet genoeg hebben na +/- 2 jaar aan steam sales, humble bundles en GOG sales. Mijn game library komt al bijna aan de TB, en ik koop alleen games tijdens de steam sales en af en toe een humble bundle. Iets meer opslagruimte voor een iets hogere prijs: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Minder lelijke kasten: nzxt h440 (als die ooit beschikbaar komt) of de pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart of pricewatch: NZXT Phantom Series 530 Black. Al is een kast vooral een kwestie van smaak.

Als je ook in de kast wilt kijken zou ik geen noctua nemen, tenzij je Cremé en bruin een mooie combinatie vindt. Dark Rock Pro 2 koelt praktisch hetzelfde: http://www.anandtech.com/bench/product/921?vs=915
Ik ben iemand die spellen verwijderd die ik niet meer speel om er iets nieuws op te zetten. Heb mijn huidige pc met 700GB al 5 jaar en nog steeds 100GB over. Ik denk dat ik gewoon een 240GB ssd neem voor het besturingssysteem en dan kan ik er de spellen bij zetten die ik absoluut op een ssd wil spelen en daarnaast kan ik nog een 1TB HDD nemen voor de rest.

Persoonlijk vind ik de kast die ik nu gekozen heb erg mooi en heb ook nog geen mooiere kunnen vinden dan deze.

De koeler die je uitgekozen hebt is zeer mooi en degelijk en ga hem dus verwisselen voor de noctua. Thanks!

Zijn er trouwens meer mensen die de http://tweakers.net/price...attlefield-4-edition.html aanraden of kan ik beter bij deze blijven? Graag een goed argument :)

Dan wordt de nieuwe setup als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 172,45€ 172,45
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 439,-€ 439,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 136,50€ 136,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,80€ 84,80
1be quiet! Dark Rock Pro 2€ 72,90€ 72,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,-€ 66,-
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,80€ 14,80
1Seasonic X-650 80+ Gold V2€ 120,95€ 120,95
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 107,20€ 107,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.451,39

Heeft iemand er nog iets op aan te merken?

• Robbedem
Wil je echt een RoG moederbord? Je betaald daar namelijk veel voor bragging rights ;)
Een Asus Z87-A moederbord biedt bijna evenveel functionaliteit voor 50€ minder.

Misschien toch windows 8 overwegen? Is sneller voor games en beter voor je SSD.
Microsoft Windows 8.1 NL OEM (ikzelf ben er na een maand ongeveer helemaal aan gewend geraakt, en zou niet terug naar 7 willen. ;) )

Je gekozen voeding vind ik wel duur.
Als je er binnen een jaar nog een tweede GTX 780 zou bijzetten:
Seasonic S12G 750W (niet modulair) of Seasonic G-Serie 750Watt (wel modulair)

Als je er geen tweede GPU gaat bijzetten:
Seasonic S12G 550W (niet modulair) of Cooler Master VS V550S (wel modulair) of Seasonic G-Serie 550Watt (wel modulair)

Als koeler zou je kunnen overwegen de Noctua NH-U14S te nemen. 15€ goedkoper, koelt bijna even goed (mss 2°C meer bij zware overklok) en is even stil.
http://www.techpowerup.co...Quiet/DarkRockPro2/7.html vergelijkt de Dark Rock Pro 2 met de Noctua U12S. De U14S koelt iets beter en is iets stiller. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Robbedem op 05-02-2014 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Robbedem schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:33:
Wil je echt een RoG moederbord? Je betaald daar namelijk veel voor bragging rights ;)
Een Asus Z87-A moederbord biedt bijna evenveel functionaliteit voor 50€ minder.

Misschien toch windows 8 overwegen? Is sneller voor games en beter voor je SSD.
Microsoft Windows 8.1 NL OEM (ikzelf ben er na een maand ongeveer helemaal aan gewend geraakt, en zou niet terug naar 7 willen. ;) )

Je gekozen voeding vind ik wel duur.
Als je er binnen een jaar nog een tweede GTX 780 zou bijzetten:
Seasonic S12G 750W (niet modulair) of Seasonic G-Serie 750Watt (wel modulair)

Als je er geen tweede GPU gaat bijzetten:
Seasonic S12G 550W (niet modulair) of Cooler Master VS V550S (wel modulair) of Seasonic G-Serie 550Watt (wel modulair)

Als koeler zou je kunnen overwegen de Noctua NH-U14S te nemen. 15€ goedkoper, koelt bijna even goed (mss 2°C meer bij zware overklok) en is even stil.
http://www.techpowerup.co...Quiet/DarkRockPro2/7.html vergelijkt de Dark Rock Pro 2 met de Noctua U12S. De U14S koelt iets beter en is iets stiller. ;)
Was windows 8 niet slechter voor gaming? Ik weet niet waarom maar dat is wat ik veel mensen heb horen zeggen.

Ik vind de huidige voeding wel oké want ik ga waarschijnlijk nog wel een keer overklocken.

Ik had als eerste keus inderdaad de noctua maar vanwege de looks van de Dark rock heb ik toch maar voor die gekozen. Ziet er niet wat beter uit in een kast waar je in kan kijken en de prestaties zijn vrijwel gelijk.

Zit alleen nog een beetje met de geheugensticks eigenlijk. 8GB te weinig of misschien een ander merk?

• Robbedem
Windows 8 is beter voor gaming omdat het threads beter verdeelt en minder geheugen inneemt dan 7.
=> meer FPS bij windows 8 (maar een paar hoor, maar toch meer ;) )

550W is voldoende om de CPU én GPU te overklokken: OC CPU: 150W, OC GPU: 300W, rest: 50W => 500W (dus nog steeds 50W reserve)
Bij normaal gebruik zit je eerder aan: CPU: 75W, GPU: 200W, rest: 25W => 300W
http://www.techpowerup.co...0_Direct_Cu_II_OC/24.html

Als je graag een rood-zwart moederbord hebt, kan je ook naar de gaming versies van MSI kijken:
MSI Z87-G43 GAMING (één GPU)
MSI Z87-G45 Gaming (twee GPU's)

mss ook rood-zwart geheugen: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL

[ Voor 42% gewijzigd door Robbedem op 05-02-2014 22:08 ]

Pagina: 1