Toon posts:

Overclock/Burn-in/Stabiliteit probleempje!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Celeron 466@525, op 583 nu stabiel is DOS, maar als ik Windows boot, en hij wilt in windows gaan crashed ie. Als ik nu mijn PC ff inbrand, zal hij dan wel kunnen booten?? (voltage is 2.2 op 525, en 2.4 op 583, hoger als 2.4 word steeds instabieler)
Mijn koeling is SUPER-VET!!!! Ik heb een redlijk koelblok er op zitten, maar een fan die je ook in je voeding hebt (80x80mm), dat ding brengt de temperatuur van 40 graden (normaal) naar 32 graden!!! Ik heb gewoon een stuk karton van 8 bij 8 uitgeknipt, en daar een stuk uitgeknipt dat even groot is als mijn koelblok. Die 'rand' wat je over hebt heb ik aan mijn koelbok gelijmd, en mijn koeler op de bovenkant van de cpu gezet.
Zo is mijn CPU bevestigd:
converter
cpu
koelblok
Mijn koeler ligt dus óp het koelblok en de converter, en de koeler heb ik vastgelijmd aan die 'rand' karton. Die karton zorgt ook dat de koeler lekker stabiel zit. Zo krijg je je CPU echt vet koel!! Heb er vandaag ook koelprut bij gedaan, zorgt voor de optimale L2 cache stabiliteit (kan nu op 581 met L2, eerst niet). Dit is gewoon een superkoeler! Maar het geluid is wel wat harder, maar daar kan ik wel tegen, en als je je vinger er in doet is een stuk van je vel af!!
Maar is 2600rpm normaal voor zoeen koeler?? Hij blaast goed, maar is dat normaal? Zoeen kleine koeler haalt toch iets van 6000rpm?

Zoals je ziet, vragen, vragen, en vragen!
Hopelijk weten jullie ze te beantwoorden :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het?

Verwijderd

windows vraagt nou eenmaal meer van je proc dan DOS, het is dan dus niet zo gek dat ie windows niet wil booten.
Maar die koeler met dat karton, kan je daar geen pic van plaatsen? snap niet goed hoe en wat je gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen digitaal fototoestel, dus het duurd ff voordat ik hem heb, maar hij is super-vet!! Ik heb er nog een soort 'windtunnel' op de achterkant gemaakt. Heb ik met 1 grote fan dubbele koeling (voor en achter!!). Hij wordt 30graden met dit weer (21 graden kamertemperatuur). Met gewone koeling:
2.4 volt 525MHz stabiel
nu:
2.05volt 525MHz stabiel!!!
Nu ff een burn-in, en de 584 stabiel!!!
Ik zal zo snel mogelijk een picje maken!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Heh Koelertje:
ik had een standaar koeler op mijn celeron 466 zitten: 583 op 2.1 volt
nu zit er een Golden Orb op 600 op 2.1 Volt.
1,8 volt op 525

Dat inbranden, weet niet of het veel zal helpen. Als je 466 al 2.4 nodig had op 525, betwijfel ik of je hem veel verder zal krijgen.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Dan heb je eigenlijk een beetje geluk gehad met de aankoop Grim

Ik heb mijn Cel 466 nu op 583 Mhz @ 2.2 Volt draaien met een Golden Orb erop.

Heb de 600 Mhz nog niet geprobeerd, maar dat doe ik wel een keertje.

O, ja, de cpu word 34/35 graden bij volle belasting door koe :)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

de koeler is 8 bij 8 neem ik aan.
hoe groter de koeler hoe minder de toeren en kleine koelers van 4 bij 4 ofzo waar jij het over hebt halen ongeveer 4500 tot 5000 toeren. Verder kan ik je niet echt helpen houd me meer met athlon overkloken.
Je kunt je natuurlijk ook een peltier element halen van 34W wil ook wel helpen voor de koeling, moet je maar een beetje rondneuzen op www.waterkoeling.nl
Oh ja laat me eens een foto van je koeler zien heb ik meer aan, kan ik zeggen wat ik er van vind.
Pagina: 1