Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
Mijn vrouw heeft vandaag digitaal haar loonstrook ontvangen, nu viel mij echter op dat er geen loonheffing in mindering is gebracht. Zij is eind december 23 geworden (brutoloon is toen van 1256 naar 1477 gegaan), maar op haar huidige loonstrook wordt nog steeds het loon van 22 jaar berekend (inmiddels 1262 euro) maar nu wordt er geen loonheffing in minder gebracht waardoor haar brutoloon, dus ook haar nettoloon is. Op haar voorgaande loonstroken is de loonheffing wel ervan afgetrokken. Heeft iemand een verklaring of dit überhaupt kan kloppen of doet het bedrijf hier iets verkeerd? Uiteraard gaat ze morgen even vragen bij het werk hoe het precies zit, maar ik wilde vast wat informatie inwinnen :). Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/617Screen_Shot_2014_02_04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als dit de volledige loonstrook is lijkt het mij inderdaad dat er wat mis is. Als dit het loonstrookje van januari is lijkt het mij inderdaad ook dat het verkeerde loon is berekend. Ik zou morgen gewoon even bellen met het bedrijf en om uitleg vragen.

Hier kun je zien hoeveel belasting er ingehouden had moeten worden: http://download.belasting...uari_2014_lh3031z41fd.pdf

Met een loon van € 1477,- zou dat zo'n € 187,- zijn, en zou je dus netto € 1290,- moeten krijgen. Plus nog het overwerk. Overwerk wordt volgens mij niet volgens de witte tabel belast, maar in de hoogste schaal waar je in valt ( 36,25 % of 42 %, afhankelijk van de overige arbeidsvoorwaarden ). Dat wordt dan eventueel bij je belastingaangifte weer gecorrigeerd als dat te veel blijkt te zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Woy op 04-02-2014 20:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
Houd er rekening mee dat je alsnog belasting moet afdragen over het bruto bedrag wat als netto is gestort. Zet dat op een spaarrekening oid, want de belastingdienst gaat geheid opeisen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
De werkgever kan dat ook gewoon volgende maand verrekenen (en je dus eenmalig wat minder loon uitbetalen omdat je voor 2 maanden belasting betaalt), maar dit lijkt idd een fout, even navragen bij HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Met reiskosten erbij komt het echter redelijk overeen met het nieuwe salaris. Dus hoewel de loonstrook niet lijkt te kloppen, zou er qua bedrag niet veel verschil in moeten zitten.

€ 1290,- + (€ 36,45 - 42%) + € 137,54 = € 1448,68

Dus met een bruto loon van € 1477,- zou ik toch nog een hoger netto salaris verwachten dan dat er nu uitgekeerd is. Met het oude salaris heb je zo'n € 152,- teveel gekregen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit ook bij al haar collega's fout gegaan. Ziet eruit als een foute invoer in het systeem. Waarschijnlijk fout gegaan met de update van het salarissysteem per 1 januari + een salarisadministrateur die heeft liggen slapen, want dit hoort er bij controle gemakkelijk uitgehaald worden.
Pagina: 1