Nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• B_T_S
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 12:05
Hoi,

Ik heb al 3 jaar een laptop van HP, sinds een tijdje geeft hij aan dat de harde schijf niet meer goed is. Ik heb op internet een beetje rondgekeken en ben uiteindelijk naar de coolblue winkel in Eindhoven gegaan waar ik een externe en interne harde schijf heb gekocht. Mijn laptop is nu aan het backuppen. Nu heb ik 2 vragen:

- Bij de Coolblue winkel zeiden ze dat misschien mijn oude windows licentie niet meer zou werken omdat ik een nieuwe harde schijf heb en licenties aan de hardware gekoppeld zijn. Kunnen jullie hier iets over zeggen? Hoe kan ik straks het beste mijn laptop weer in de oude staat brengen? (recovery disk en terugzetten lijkt me)
- Heeft iemand ervaring met het vervangen van een harde schijf in een HP laptop? (HP g62 notebook pc)

Mvg, B_T_S

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Windows blijft werken. windows is gekoppeld aan het moederbord. dus daar heb je geen problemen.
Ik heb geen ervaring met het vervangen van de schijf.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21
Coolblue dacht wellicht slim te zijn en je nog een licentie te kunnen verkopen :P

Als je meerdere componenten in je PC vervangt, dan (heb ik gehoord) kan Windows weigeren op te starten, omdat het dan 'denkt' dat het op een andere PC staat terwijl je maar één licentie hebt. Voor een disk geldt dit niet, plus als dit het enige is dat je vervangt, geen probleem.
Ik heb vorig jaar mijn moederbord/CPU/memory vervangen, maar stoïcijns van dezelfde disk opgestart en na wat gepruttel van nieuwe drivers zoeken starte Windows gewoon door. Dus eigenlijk is het helemaal een broodje aap verhaal - naar mijn bescheiden mening dan :)

Vervanging van je harde schijf? Bladzijde 47 en verder van dit document.