Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Door met drupal of overstappen?

Pagina: 1
Acties:

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Vandaag heb ik voor de zoveelste keer een drupal site verklooid.

Ik ben een doehetzelver voor eigen commercie. Ik heb twee zakelijke sites en een persoonlijke.

Waar ik me steeds meer aan erger is dat er om de haverklap een update gedaan moet worden waarvan ik niet kan beoordelen hoe dringend die is.

En omdat ik dat niet dag in dag uit doe ontwikkel ik geen routine in het updaten, met af en toe een verklooing zoals vandaag.

Uiteindelijk krijg ik het vast weer goed maar misschien moet ik eens nadenken over een ander cms.

Ik heb nodig: CMS+webshop.

Wat zijn de alternatieven? Of is voor elk cms het updaten altijd gedoe?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 23:13
Bij wordpress niet, kwestie van updaten klikken en klaar.
Zelf heb ik er 1 gemaakt van wordpress i.c.m. shopp https://shopplugin.net/

Ter voorbeeld: http://www.abce.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Deef_K op 04-02-2014 18:49 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:05
Je kan alles verkloten: Er is geen verklootbestendige software. Het enige wat je moet doen is voor jezelf een veilige rollback strategie in je workflow opnemen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Backuppen doen we ook niet aan, dat zijn voor mietjes.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

SvenHe schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:45:
...waarvan ik niet kan beoordelen hoe dringend die is.
Daar heb je release notes voor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En testen doen we in productie, want dan hoeven we geen moeite te doen om een testomgeving op te zetten. :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jongens, een klein beetje minder cynisch mag wel. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Makkelijkste is om van te voren een backup te maken. Dan kun je in ieder geval altijd terug. Het is nog geen juiste workflow, maar het voorkomt je problemen die je nu hebt in ieder geval. Het 'gedoe' veroorzaak je in deze helemaal zelf dus. Het geen routine hebben in updaten is ook een kwestie van niet willen. Waarom schrijf je niet een beknopte handleiding voor jezelf? En plan je een update in op een moment waarop je wel wat extra tijd hebt om e.e.a. te checken. Die update hoeft niet binnen 3min nadat ie gereleased is. Je zou iedere x maand(en) kunnen kijken wat er geupdate moet worden en dat uitvoeren volgens je eigen checklist. (Overigens heeft Drupal vast zelf ook wel een README. Die staat er niet voor niets ;))

Zoals gezegd heb je dat verder met ieder CMS. Dus overstappen gaat je ook niet redden.
De opmerking van Neefdave slaat dan ook nergens op, ook Wordpress is niet altijd backwards compatible met plugins en eigen theme's.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe waardevol de webshop is, maar als dat je inkomsten zijn, is het misschien tijd om eens te gaan praten met een internetbureau en e.e.a. iets professioneler aan te pakken.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Is de plugin voor je webwinkel het probleem, of het CMS zelf? Het is belangrijk dat als je een webshop plugin gebruikt, dat die up-to-date is en actief ontwikkeld word. Zo weet je zeker dat die bij je CMS aan zal sluiten in het geval van nieuwe updates voor het CMS.

Een bekende in Wordpress is natuurlijk http://www.woothemes.com/woocommerce/ en Shopp, hier al eerder genoemd.

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 14:04
Drupal met commerce is een prima, en veilige oplossing. Updaten levert mij nooit problemen op; backup ftp en backup-and-migrate module. (Als je het simpel wil houden). Kost nagenoeg geen tijd.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Neefdave schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:49:
Bij wordpress niet, kwestie van updaten klikken en klaar.
Zelf heb ik er 1 gemaakt van wordpress i.c.m. shopp https://shopplugin.net/

Ter voorbeeld: http://www.abce.nl
In theorie. Er zijn nog altijd een keur aan zaken die fout kunnen gaan bij updaten. Op mijn server is lukt het wordpress bijvoorbeeld niet om te auto-updaten, en vraagt om FTP-gegevens - en mijn server draait helemaal geen FTP, nota bene. Waarom: wordpress denkt te moeten checkken dat als hij een file aanmaakt, hij daar ook eigenaar van wordt. Dat wil ik niet, en dus doet de auto-updater een silent fail. Bril-fucking-jant. En oplossen ho maar.

Enfin, vertrouwen op "klikken en klaar" is ignorant. Alleen zeggen dat dat zo is als dat ook écht zo is. En dat kun je dus niet weten.

Veel mooier zou zijn, met welk CMS dan ook, een die *volautomatisch* zichzelf van updates voorziet. Zonder enige tussenkomst van een beheerder. Maar dat ben ik helaas nog niet tegengekomen, anders dan bij hosted services uiteraard (maar ook daar is er een mannetje die op een knop moet drukken).

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 22-02-2014 02:24 ]

日本!🎌

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

vol-auto updaten is ook vol-auto unattended fail lijkt mij ? hoe handig is dat

d:)b :henk d:)b

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het moet dan ook wel werken. Dat is het hele idee van een volautomatische update.

Maar anders kan het CMS prima een melding geven met (handige) details zodra je de eerstvolgende keer inlogt.

[ Voor 40% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-02-2014 14:42 ]

日本!🎌

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

Ik beheer de (WordPress) website van de zwemvereniging en heb automatische updates aanstaan. Volgens mij is er nog niet een geweest want deze feature bestaat nog niet zo lang, maar updates bezorgen mij erg weinig problemen (*klopt af*). Ik heb 2 keer een probleem gehad met updaten in de 6 jaar dat de site bestaat. Beide was met plugins, de ene keer was een sliderplugin kapot. De site werkte wel, maar de slider deed het niet. De tweede keer was een update van NextGen gallery die meer impact had omdat die al mijn foto-entries in de database heeft vernaggeld. Gevolg was dat ik zo'n 150 galleries met duizenden foto's opnieuw moest inrichten. Exit NextGen dus.

Omdat alles eigenijk altijd goed gaat (*klopt nogmaals af*) maak ik dus ook geen extra backups meer voordat ik ga updaten, iets wat ik in het begin wel deed. Ik heb nu een plugin die elke nacht automatisch een backup maakt en die naar mijn gmail adres mailt. Af en toe kijk ik of dat nog goed gaat en test ik zo'n backup.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1