HDD games werken niet meer!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseldoornbos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo allemaal,

Voorheen had ik alleen een HDD in mijn computer en draaide windows 7 op mijn computer. Ik heb een SSD aangeschaft en deze aangesloten, vervolgens heb ik windows 8.1 op mijn pc geinstalleerd en werkt alles weer prima.

Echter moet ik nu alle games (en bijv virus scanner) op de HDD had opnieuw installeren, ook krijg ik deze programmas bij start niet zichtbaar?

Hoe kan ik bij de startknop de bestanden weer ''zichtbaar krijgen'' en hoe kan ik de games die op de HDD staan gewoon spelen zonder opnieuw te hoeven installeren?!

Mvg,
Wessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aangezien je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt beschik je nu over een "schone" windows.

Dit betekent dat je start menu, registry etc. allemaal leeg zijn en niet beschikken over de juiste gegevens. De meeste programma's en spellen zul je opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Kijk op de HDD of Windows nog op staat.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 08:58
Viper® schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:30:
Aangezien je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt beschik je nu over een "schone" windows.

Dit betekent dat je start menu, registry etc. allemaal leeg zijn en niet beschikken over de juiste gegevens. De meeste programma's en spellen zul je opnieuw moeten installeren.
Dit dus.

En wel de hardware kopen en installeren d:)b , maar dit niet weten? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door jeryz op 05-02-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Windows is inderdaad helemaal schoon. Wat je moet doen is alle programma's opnieuw installeren. Eerst zou ik even een backup maken van alle belangrijke save bestanden van je games. Via Google kun je vast wel vinden waar de save bestanden van een game staan.
Kirishima schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:27:
[...]
Dit dus.

En wel de hardware kopen en installeren d:)b , maar dit niet weten? ;)
Iedereen begint ergens :).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:38
Je zult inderdaad alles opnieuw moeten installeren. Je hebt weer een schoon register. Enkele spellen, bijvoorbeeld alles van Blizzard, kun je wel zonder problemen verplaatsen. Bij de eerste keer opstarten wordt er dan een herstel installatie uitgevoerd. Maar snelkoppelingen zul je wel zelf opnieuw aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
De savegames moet je dan nog wel even vanuit de folders van de HDD kopiëren naar je SSD.

Maareh... het is het idee van een SSD om daar juist je programma's op te zetten, omdat deze dan sneller opstarten. Daarom heb je toch een SSD gekocht, nietwaar? :)
Pagina: 1