Toon posts:

Extrs router als acces point?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb denk dat jullie dit al duizend keer voorbij zien komen maar ik heb veel geprobeert, toch lukt het niet.
Ik heb een Ziggo modemrouter en een Cisco met dd_wrt. Nu is ons huis nogal groot, de bedoeling is dat als ik met mijn mobiel inlog op EEN netwerk en dat het netwerk dan bestaat uit de twee routers die op verschillende locaties in huis mijn mobiel van internet voorzien. dus als ik dichter bij de ene ben zal hij vooral die pakken en viseversa. Ik heb op internet al verschillende handleidingen geprobeert maar het lukt niet. ook ben ik best een noob in het profecionele gebied van internet.
De bedoeling is dus dat het net zo'n netwerk word als bijvoorbeeld op school, heel veel routers en maar 1 netwerk waar je op inlogd.

Ik denk dat het nu best duidelijk is waar ik naartoe wil, iemand een goede (liefst NL) handleiding voor mijn 2 routers?

Ik hoop echt dat dit gaat werken

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Begin eens met uitleggen wat je al geprobeerd hebt en wat daar niet aan werkt (in zoveel mogelijk detail). Dat geeft wat meer houvast om je verder op weg te helpen.

Eerdere topics en handleidingen over dit onderwerp zou je zelf met de zoekfunctie ook prima moeten kunnen vinden. Een goed startpunt is [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point waar de hele basis wordt uitgelegd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor die link, ik heb deze handleiding geprobeert
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge
Hiebij heb ik alle stappen opgevolgd

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Repeater / bridge is niet waar jij naar op zoek bent, dus dat is niet gek dat dat niet werkt, die handleiding kan je dus vergeten.

Check even het topic dat ik linkte en kijk eens hoever je dan komt. En kom je er daarmee niet uit, geef dan in detail aan wat er niet werkt.

Of gebruik de volgende handleiding van die dd-wrt site: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 04-02-2014 17:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
oke, dankjewel.
Ben alweer druk bezig :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle stappen gevolgd maar dit moet ik dan nog doen
Indien je dus 2 draadloze toegangspunt-apparaten in je huis wilt/gaat hebben geldt deze HOWTO hiervoor hetzelfde, het enige verschil is dat je een keuze moet maken wat je opstelling gaat zijn in verhouding tot de twee draadloze apparaten:
Twee verschillende SSID's (= naam van een draadloos netwerk) uitzenden, hiervoor heb je best voor iedere SSID een ander kanaal (wat minstens een paar eenheden van mekaar ligt) en een andere beveiligingssleutel.
Hetzelfde SSID in het hele huis/pand, hiervoor moet bij iedere router hetzelfde SSID worden ingesteld, hetzelfde kanaal en dezelfde beveiligingssleutel -en manier. (BV. WEP <> WEP / WPA <> WPA / WPA2 <> WPA2) Ook de versleutelingstechniek (AES of TKIP) moeten hetzelfde zijn !
(hier heb ik niet altijd even goede ervaringen mee, ik zend altijd twee verschillende SSID's uit, zodoende heb ik dus twee "draadloze netwerkjes")

Moet ik dat gewoon bij bijde hetzelfde?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Zelfde SSID, zelfde beveiliging (bij voorkeur WPA2 icm AES) en inderdaad verschillende kanalen (ook 40 MHz bandbreedte in plaats van standaard 20 MHz kan een bottleneck voor je performance vormen).

Eventueel het zendvermogen verlagen zodat de clients eerder overschakelen naar de juiste radio.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar moet ik dan 20 of 40mhz doen?

Verwijderd

Topicstarter
nu loop in een beetje vast, dd-wrt heeft heel heel veel opties, en ik weet niet of ik dan hetzelde heb als mijn ziggo router. ik ga gewoon veel proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
nvm haha ik heb het zelf aan de praat gekregen
als ik boven ben pakt hij boven en als ik onder ben pakt hij onder
HARTELIJK BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
alleen als ik boven zit en verbonden ben met de tweede router kan ik geen webpaginas laden, windows zegt niks van limited maar ik kan bijvb tweakers niet bereiken, wel kan op de router pagina (dd wrt)
Iemand een idee wat ik moet doen? heb al heel veel geprobeerd

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
De kabel vanaf je modem/router naar het wireless access point - in welke poort van het access point heb je die gestoken?

Je modem/router zal DHCP aan hebben staan, dus IP-adressen uitdelen aan apparaten die geen vast adres ingesteld hebben. Sluit eens een desktop of zo via een kabel aan op je modem/router en kijk eens welk IP adres dat is.
Vervolgens de vraag: welk IP adres heb je je wireless access point gegeven? (hint: wireless access point moet je een vast adres geven in de range van je modem/router, maar *buiten* de DHCP range)

Heb je de DHCP server op het access point uitgezet?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:43:
Hetzelfde SSID in het hele huis/pand, [..] hetzelfde kanaal [..]
Juist niet !

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
In de aparte poort voor binnenkomend signaal,

ik heb op de acces point poort 250 gegeven
mijn eerste router/modem gaat tot 79
Nu heb ik gekeken en de poort op de modem die ik gebuik is poort 12
Moet ik danbij de modem/router instellen dat de MAC van acces point naar 12 gaat?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Misschien dat anderen hier het beter begrijpen, maar ik eerlijk gezegd niet... zou je wat screenshots van diverse instellingen kunnen plaatsen?

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

vanaalten schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:21:
Misschien dat anderen hier het beter begrijpen, maar ik eerlijk gezegd niet... zou je wat screenshots van diverse instellingen kunnen plaatsen?
Het lijkt erop dat Spataan de laatste getallen van de gebruikte IP-adressen heeft genoteerd :9.

Op je 2e router (nu AP) zitten aan de achterkant gaten om je kabels in te prikken. Dat zijn de poorten waarnaar nu wordt gevraagd Spataan.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@Spataan we begrijpen best dat iets onbekend terrein voor je is, maar gebruik het forum aub niet als online chat helpdesk.
Als je wat nieuwe info (of een vraag) hebt, kun je gewoon je laatste post bewerken in plaats van 3 replys achterelkaar te posten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1