Moederbord, 2e hands: Ongewild?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.384 views

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:00
Hallo,

Op V&A heb ik sinds gisteravond mijn moederbord staan, nu heb ik een beetje rond gekeken op V&A tussen de moederborden en zie over het algemeen weinig views, weinig/geen reacties en vraag me af of moederborden wel doorgaans verkocht worden?

Is deze hardware lastig te verkopen? En is daar een reden voor?

Natuurlijk zijn de oude advertenties geen goede voorbeelden omdat mensen die hun mobo verkocht hebben de advertentie eraf halen, alleen ik begin een idee te krijgen dat mensen niet graag een 2e hands moederbord kopen, waarom :?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een tijdje terug had ik een mobo op de V&A staan voor een goede prijs, voor zowel mij als de verkoper, en die was heel snel weg. Maar, ik had het voordeel dat dat mobo "new old stock" was: Hij was nog nooit de doos uitgeweest.

Vaak worden mobo's samen met CPU verkocht, en bij de wat oudere ook met geheugen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Je hebt een prima moederbord, goed chipset, dus je zal em heus wel verkopen.

Bij dit soort specifiek spul moet je maar het geluk hebben dat iemand je advertentie ziet en die em ook wil hebben. Ik had een s775 upgradesetje te koop staan en na twee weken kreeg ik een reactie en had ik em verkocht. Ook had ik een e5400 cpu te koop staan, die heeft er 3 maanden over gedaan voordat er een nieuwe eigenaar gevonden kon worden.

Wat altijd helpt is foto's van je spullen maken en die aan je advertentie toevoegen. Mensen kunnen dan veel sneller zien wat de staat van het aangeboden waar is.

En views zegt niet alles. Ik heb al een tijdje 4 Dell schermpjes te koop staan, paar keer er opnieuw opgezet, heb nu ruim 600 views en nog steeds geen koper, dus het is gewoon afwachten. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er een beetje aan wat je verkoopt. Vaak ben ik moederbordjes wel kwijt binnen een week of wat. Maar meestal dump ik dat spul ook nog wel met een linkje in m'n signature en post ik hier iets meer dan jouw, dus dan trek je wel wat meer views.

• suikerberg
TERW_DAN schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:29:
Het ligt er een beetje aan wat je verkoopt. Vaak ben ik moederbordjes wel kwijt binnen een week of wat. Maar meestal dump ik dat spul ook nog wel met een linkje in m'n signature en post ik hier iets meer dan jouw, dus dan trek je wel wat meer views.
Had gedacht dat dat wel weer tegen de regels zou zijn ;p

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik was mijn oude Gigabyte X58A-UD7 best snel kwijt.

Een week of 3-4 kun je wel verwachten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

Op V&A heb ik sinds gisteravond mijn moederbord staan, nu heb ik een beetje rond gekeken op V&A tussen de moederborden en zie over het algemeen weinig views, weinig/geen reacties en vraag me af of moederborden wel doorgaans verkocht worden?
(dik gedrukte deel)
Valt me op dat erg veel advertenties geen reacties (meer) toestaan, dan is erop reageren ook lastig.

Maar net als hierboven iemand al zei, het ligt er ook een beetje aan hoe de advertentie is opgebouwd.
Foto's doen het goed, goede beschrijving ook, een redelijke prijs ook (je ziet ook vaak TEAB ofzo, tja...moet je zelf eerst een willekeurige prijs noemen en dan krijg je meteen te horen "ja maar dat is te laag").
Ook (bij moederborden metname) heel vaak gewoon copy/paste de specs van de site van de fabrikant, en zelf geen eigen reden of wat dan ook wáárom het betreffende ding verkocht word.

Ik blader regelmatig tussen die bordjes, ben zelf heel kritisch (te kritisch misschien), en als je dan een advertentie tegen komt die 'onverzorgt' overkomt dan klik je toch vaak snel weg (of het moet echt een koopje zijn).

Maar komt bij dat sommige dingen gewoon niet echt populair zijn. Spul is te oud ofzo, en de prijs (relatief) te hoog, soms kun je voor een prikkie ook een nieuw ding inelkaar zetten ipv een oud 2e hands bord te kopen voor een oude Core2 ofzo.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou ja met moederborden is mijn ervaring, dat is je kloppende hart en vaak gaat dat ding als eerste stuk. En wees eerlijk, als je nu een q9550 vergelijkt met een gemiddelde core i3 ga je niet meer de oude troep opkopen. Vroeger gingen de prijzen en prestaties niet zo hard. Wie wil nu nog peperduur Ddr2 geheugen tot 2 Gb terwijl je voor iets meer 4 Gb ddr3 koopt per lat. Kijk naar gemiddeld moederbord. Ik keek laatst naar een Asrock H87 Fality bordje en wat wil je nog meer? Het werkt hoop ik, heeft goede features en is veel beter geworden en leuke prijs. Celeron G1820 opprikken om te beginnen en hebt al een snelle pc op prestaties van een oudere Core I3 1156 socket. Dus waarom dan nog 2dehands?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maarten0009 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:30:
[...]

Had gedacht dat dat wel weer tegen de regels zou zijn ;p
Het is niet de bedoeling om te spammen in de fora of er malafide linkjes in te zetten natuurlijk.Maar een linkje naar je advertentie daarin kan geen kwaad.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
maarten0009 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:59:
Hallo,

Ik zie nu 175 views op je advertentie en dat vind ik niet heel weinig.
Ter vergelijking: Ik heb een dag later dan jou een advertentie voor een lens geplaatst en die heeft de helft van de views die jij hebt.

Met de V&A moet je soms ook geluk hebben. De ene keer ben je je hardware binnen 2 dagen kwijt een andere keer staat de advertentie er 6 weken...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Die 175 views geven natuurlijk een scheef beeld, want iedereen die dit topic gelezen heeft, heeft zijn advertentie opgezocht. :)

Ik denk dat een los moederbord tegenwoordig gewoon minder interessant is om te kopen. Vaak heb je nog een CPU en geheugen erbij nodig wat de totale prijs opschroeft als je het los moet kopen; met CPU en geheugen kan je het nog als basis/upgrade setje aanbieden. Bovendien zijn de bordjes laag geprijsd, zodat je dan eerder geneigd bent een nieuw bord te kopen.

Verwijderd

Ik wil graag mij oude pc verkopen, maar nederlandse website ten opzichte tegen ebay zijn gewoon slecht, je kunt beter een heel pc verkopen aan winkels zeker als je beroemde producten bezit. Ik moet gewoon een case indienen en ik kan mij p67 moederbord combo verkopen.

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:54:

Ik wil graag mij oude pc verkopen, maar nederlandse website ten opzichte tegen ebay zijn gewoon slecht, je kunt beter een heel pc verkopen aan winkels zeker als je beroemde producten bezit. Ik moet gewoon een case indienen en ik kan mij p67 moederbord combo verkopen.
Er.... excuse me? Vaag bericht, zonder vraag, zonder mededeling... kan ik niets mee :)

Verwijderd

Jolke schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:58:
[...]

Er.... excuse me? Vaag bericht, zonder vraag, zonder mededeling... kan ik niets mee :)
Ik antwoord vraag aan topic opener. Als je kunt weg gaat met dat resultaat iedereen kan parts via website verkopen in plaats van ''hoe kant ik spullen verkopen'' zoals topic opener, en de 100.000 advertisie op website van 2nd hands hardware spullen. :)

• Jolke
En het volgende vage bericht... snap je je eigen post wel als je die terugleest? :?

Verwijderd

Natuurlijk, en hoe zit met jouw post? Ik zie twee je op elkaar, is dat eigelijk foute spelling?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het mag duidelijk zijn dat HnS-CHH Nederlands niet als zijn/haar moedertaal heeft. Maar laten we daar geen 20 berichten aan verspillen. (En snap je je eigen is gelijk aan snap je jouw eigen)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

^Dat is onzin, twee tegendeel is geen taal.
Modbreak:Zoals je merkt zorgt jouw onverzorgde taalgebruik voor negatieve reacties.

Het zou je sieren als je hand in eigen boezem zou steken en daar wat aan zou doen in plaats van op deze manier kinderachtig te reageren. Hou hier in ieder geval aub mee op. Post on-topic, hoffelijk en behulpzaam of post niet.

[ Voor 80% gewijzigd door dion_b op 06-02-2014 17:45 ]

• Jolke
|sWORDs| schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:20:

[...]

Maar laten we daar geen 20 berichten aan verspillen.

[...]
Ok, you're right :X

Verwijderd

Kinderachtig, hoe reageert ik kinderachtig? Gaan je zeggen dat 20 berichten van Jolke is niet kinderachtig maar mij post wel? Denkt eens na? Wil dat persoon even gaan luisteren als je doorgaan met de toon van een volwassen? En post on topic? Welke persoon start met off-topic en je gaan mij schuld geven? Ik denkt dat je kinderachtig bent. En je hebt al eerder lawsuit case verloren waardoor tweakers alle indienen verliest(Dat zegt al veel met je actie en hoe je handelen is eigenlijk disrespect tegen judge, ik kan eigelijk zeggen dat ik niets te doen doet, je toon doet de alle red penalty). Je moet je werkt up, en niet tegen mij reageren als kwaadaardig geest omdat je niet kan omgaan met andere website forum.

Maar ja aangezien mensen op laats topic, wil gaan overclocking met h67. En reageren met wiki shortcut post in plaats je eigen mening. Dat zegt vele dingen duidelijk wel. En zoals mijn mening met jouw reactie en de lawcase ik hebt eerder gehad. Ja ik zal eerder zeggen dat je eerder op rumour van Essent directie gaan indienen. Never learn and live. That is Dutch. x)

En vanwege dat tweaker helpen is eigenlijk waardeloos en wot. Let the apple rot to the core.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 04:01 ]

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb ooit eens een oud moederbord met socket 775 verkocht via tweakers. Dit moederbord stond bekend om zijn overclock potentieel (Asus p5w DH deluxe) Ik heb er een vader met kinderen blij mee kunnen maken voor een leuke prijs. Dit was overigens excl CPU / RAM of wat dan ook.

Het is dus mogelijk :) Als je er of snel vanaf wilt of er iemand blij mee wilt maken, moet je de prijs natuurlijk wel erg scherp maken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dr.Root op 07-02-2014 08:14 ]

• Jolke
Hm, we zijn TS inmiddels kwijtgeraakt... nou, hij zal het wel begrijpen aan de hand van de antwoorden hier. :)

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-01 22:47

Bouli

9000 rpm

Niks mis met 2e hands mobo's. Mijn set komt ook van een andere tweaker en draait nog perfect. (nu al bijna 2 jaar) Dus niks over te klagen.

K20A daily :-)

• suikerberg
Jolke schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:41:
Hm, we zijn TS inmiddels kwijtgeraakt... nou, hij zal het wel begrijpen aan de hand van de antwoorden hier. :)
Het is gelukt mijn moederbord te verkopen, antwoord op mijn vraag had ik echter al namelijk: heb geduld. Geduld is helaas één van de dingen waar ik niet de beste mee ben maarja, hij is nu voor een goede prijs verkocht en ik bedank iedereen in het topic voor de reacties.

Happy tweaking O-)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niet op de modbreak willen letten is natuurlijk vragen om een slotje...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat scheelt, dan hoef ik het niet meer te doen, want ik was net aan het lezen :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.