Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE10 policy's op een Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
We maken gebruik van een Windows 2003 Server en hebben hier Group Policy's voor IE op ingesteld. Onder andere de startpagina en voor gedefinieerde favorieten.

Op de clients XP met IE8 werkt dat prima. Nu gaan we over op Windows 7 met IE10. Deze settings worden hier niet op overgenomen.

Vervolgens heb ik de inetres.adm voor IE10 toegevoegd op de 2003 Server. Nu zou ik verwachten dat IE10 op de clients de instellingen weer over gaan nemen maar dit is niet het geval.

Heeft iemand een tip voor me wat ik over het hoofd zie?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je ziet alles over het hoofd. Bestaande IE7/8/9 GPO werkt niet op IE10. Enige wat je kan redden is een Speciale IE10 GPO aan te maken met behulp van een Windows 2012 (R2) server of een Windows 8(.1) beheer werkplek.

Bij IE10 moet men namelijk met GPP's werken en niet met GPO's (GPP=Group Policy Preferences). je kan echter met 2008R2/Windows 7 geen IE10/11 GPP aanmaken dus heb je Windows 2012(R2) of Windows 8(.1) met RSAT nodig. Wanneer je het met Window 7/2008(R2) wilt doen kun je .inf files hacken in je sysvol, maar dit is dus totaal unsupported.

Google had je ook verder geholpen

[ Voor 11% gewijzigd door Wim-Bart op 04-02-2014 17:46 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
Dag Wim-Bart,

Soms brengt Google je niet waar je wezen moet en dus op het verkeerde spoor. Ik was hier terecht gekomen:

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=37009

En daar staat:

Administrative Template files are used to populate user interface settings in the Group Policy Object Editor, enabling administrators to manage registry-based policy settings. However, for Windows Server 2003, the Administrative Template files need to be manually imported, as Internet Explorer 10 installation is not supported on that Operating System. An IT Admin may want to manage Group Policy settings on a mixed environment of Internet Explorer 10 and earlier versions from a Windows Server 2003 machine.

Hieruit heb ik opgemaakt, dat het wel zou kunnen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup, zolang je tenminste een Central Store (PolicyDefinitions rootfolder in je Sysvol) hebt en minimaal één client op de versie & software waar je beheer tegenaan wil doen.
Ergo: een Central Store aanmaken, daar je ADMX neerzetten, en op een win7/IE10 client RSAT met GPMC installeren, en nico is a happy camper.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device