Hallo allemaal, dit wordt mijn eerste game pc
. Ik sta open voor al jullie suggesties om er een nog mooiere pc van te maken. Ik denk dat ik minimaal 5 jaar lang deze pc ga houden met eventuele videokaart upgrades tussendoor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben van plan om er vooral mee te gaan gamen, denk aan spellen zoals MMO's en shooters (op dit moment Crysis 3)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1400, maar iets meer (± €50) maakt niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis, speakers, headset en scherm(1440p) heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zowat alles, op de randapparatuur na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, omdat ik er goede ervaringen mee heb en het presteert meestal iets beter in games.
Nvidia, omdat ik hier ook goede ervaringen mee heb en GTX 780 is iets beter met Crysis 3. Momenteel zijn de prijzen ook niet heel erg hoog vergeleken met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben van plan om veel over te clocken, geluid maakt niet heel veel uit, maar ik heb de R4 (window) gekozen omdat ik hem er strak uit vind zien. De pc zal bijna niet uitstaan, dus liever een wat zuinigere voeding ivm energierekening. Als kleur wil ik graag rode en zwarte componenten, duurder maakt niet uit als het maar binnen het budget blijft.
Dit had ik al samengesteld. Ik wil graag tot het maximale overclocken.
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben van plan om er vooral mee te gaan gamen, denk aan spellen zoals MMO's en shooters (op dit moment Crysis 3)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1400, maar iets meer (± €50) maakt niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis, speakers, headset en scherm(1440p) heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zowat alles, op de randapparatuur na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, omdat ik er goede ervaringen mee heb en het presteert meestal iets beter in games.
Nvidia, omdat ik hier ook goede ervaringen mee heb en GTX 780 is iets beter met Crysis 3. Momenteel zijn de prijzen ook niet heel erg hoog vergeleken met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben van plan om veel over te clocken, geluid maakt niet heel veel uit, maar ik heb de R4 (window) gekozen omdat ik hem er strak uit vind zien. De pc zal bijna niet uitstaan, dus liever een wat zuinigere voeding ivm energierekening. Als kleur wil ik graag rode en zwarte componenten, duurder maakt niet uit als het maar binnen het budget blijft.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,89 | € 189,89 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene | € 160,95 | € 160,95 |
| 1 | Asus GTX780-DC2OC-3GD5 | € 439,- | € 439,- |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Corsair Obsidian 350D Window | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Corsair AF120 Quiet Edition, 120mm | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, 120mm | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9R | € 82,40 | € 82,40 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 79,60 | € 79,60 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 108,60 | € 108,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.348,28 | |
Dit had ik al samengesteld. Ik wil graag tot het maximale overclocken.
Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door martji op 05-02-2014 16:22 ]