Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop Schoonouders

Pagina: 1
Acties:

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 10:09
Voor mijn schoonouders had ik tijdens de BTW actie van Media Markt de http://tweakers.net/price...vobook-r508ca-cj113h.html besteld. Een niet te lompe laptop met touch (lijkt me handig voor ze met Windows 8 (sowieso nieuw voor ze)). Hier had ik €389,48 voor betaald. Echter krijg ik zojuist een mail dat ze niet meer te leveren zijn. Erg slecht geregeld van ze. Daarbij bieden ze niet eens een alternatief.

Nu ben ik dus zelf op zoek naar een goedkoop alternatief tot €400. Wensen:
  • Hij moet niet te lomp zijn (dik/zwaar) aangezien ze het apparaat op schoot willen gebruiken.
  • Ook mag hij niet te klein zijn aangezien mijn schoonmoeder nogal kippig is. Bij voorkeur dus 15" en anders 13".
  • Snelheid is minder belangrijk, er zal alleen wat gesurft worden.
  • Touchscreen is leuk, maar geen harde eis.
  • Windows is wel een vereiste...
Dus eigenlijk een dunne laptop met 15" scherm met bij voorkeur touchscreen. Is dat überhaupt mogelijk? Of moeten we echt wachten op een aanbieding zoals de BTW actie? De budget laptops die hier genoemd worden lijken me iets te dik.

Of is een Windows 8 tablet met toetsenbord een idee?

Dit lijkt een optie, maar dan ga ik wel over de €400 heen: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-3537/fs

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 04-02-2014 17:00 . Reden: toevoeging ]

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
"niet te lomp" is natuurlijk een subjectieve stelling. Wat is niet te lomp? 1, 2, 3 kilio? Even wat specifieker.

Daarnaast: "snelheid is minder belangrijk, er zal alleen wat gesurft worden". Weet je zeker dat dit een slimme optie is? Als ik even kijk naar die ASUS dan zit er een Intel Pentium 2117U in wat echt wel een trager modelletje is. Heb je overwogen 100 euro meer te investeren waardoor hij ineens een stuk langer "snel" blijft?

Het is namelijk zo dat je (in mijn mening) naar de afschrijving per jaar moet kijken (Wat kost deze laptop mij per jaar?). Die kosten zijn bij de meest goedkope modelletjes vaak een stuk hoger dan bij de modellen 100-200 euro duurder omdat deze simpelweg meer kracht hebben, waardoor ze minder snel "traag" worden. Het kan vergeleken worden met schoenen op de groei kopen.

Edit: over budget heen gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door roger128 op 05-02-2014 06:48 ]

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Kijk eens naar de BBG voor laptops van deze maand, staat een aanrader in in jou prijsklasse. Heeft verder bijna de zelfde specs maar is wel 0.5 KG zwaarder dan diegene die jij in gedachte had.

[ Voor 24% gewijzigd door MB113 op 05-02-2014 07:00 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• barrymossel
lamaar

[ Voor 96% gewijzigd door barrymossel op 05-02-2014 16:35 ]

• barrymossel
pricewatch: Toshiba Satellite Pro C50-A-1E5

Is dat wat?

Of deze misschien, in ieder geval een i3

[ Voor 29% gewijzigd door barrymossel op 05-02-2014 16:35 ]