Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop processor

Pagina: 1
Acties:

• marcovo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 20:17
Hey all,

Een vriendin van me is toe aan een nieuwe laptop, en kwam na wat zoekwerk uit op het volgende:
pricewatch: Toshiba Satellite C70D-A-117

Op zich geen verkeerd apparaat lijkt me, ik vroeg me alleen 1 ding af. Er zit een dual core 1 gHz processor in, is dat niet vrij traag tegenwoordig? De laatste keer dat ik een processor onder de 2 gHz in een PC/laptop heb gezien is namelijk wel al even terug, en het moet wel windows 8.1 enigszins vloeiend kunnen draaien. Zul je hiermee dus al snel last hebben van haperingen of niet? De laptop zal vooral gebruikt worden voor standaard internet-werk en kantoortoepassingen.

Alvast bedankt!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 12:26
Als je er een SSD bij doet en 8GB ram dan zit je al een stuk beter, zijn vrij goed kwa performance op videogebied maar CPU is de vraag.
Een E1-1800 die ik had was prima voor basic zaken maar keihard FULL HD video renderen is toch een grote maar...

Beter kijk je voor wat meer geld naar een laptop met een i3 - i5 en een losse videokaart.

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Toevallig heb ik deze laptop een keertje kunnen testen in een showroom.
De laptop voelde wel ontzettend traag aan.

Als je even door zoekt kun je snellere laptops vinden voor die prijs.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 20:10

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

marcovo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:37:
Er zit een dual core 1 gHz processor in, is dat niet vrij traag tegenwoordig?
Correct!

• marcovo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 20:17
Ok bedankt, dan zijn m'n bedenkingen bevestigd. :)

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 19:21
1ghz is tegenwoordig extreem traag voor een laptop. 2ghz of meer (meestal 2,4) is meestal de norm.

Als je minecraft wilt spelen heb je in de meeste gevallen een 2,6ghz processor nodig.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:31
Tja, GHz zeggen ook niet alles. Ligt ook erg veel aan de architectuur etc.

Dit is overigens geen slome processor, dit is om te huilen. De performance staat ongeveer gelijk aan een Snapdragon 600 / Tegra 4. Dat zijn leuke SoC's voor een mobieltje, maar gaan Windows zeker niet lekker trekken.

Overigens is het wel geschikt voor huis,tuin en keuken gebruik, maar zoek toch echt even een Intel machine. Laptops met AMD CPU's zijn eigenlijk nooit aan te raden, op dat vlak lopen ze gewoon jaren achter op Intel.
Pagina: 1