Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS systemen getest - nieuwe ronde nieuwe kansen?

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
reviews: Vier nas-systemen getest

Ik kwam geen nieuwere tegen. Is het een idee om weer eens zo'n review / test uit te voeren? Of is een NAS zo'n commodity geworden dat het zo'n test niet zou rechtvaardigen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

Eagle Creek

Breathing security

Ik sluit me aan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Vriendelijke kick :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Ben zelf van mening er naast zelfbouw systemen voor huis tuin en keuken gebruik er niets beters op de markt is dan een Synology & Qnap, de rest is meer van "wil wel maar kan het net niet".

Maar ik zie altijd graag een overzicht van de een top 4 !

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Een Synology vs QNAP zou ook een leuke zijn :P

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien ook interessant om transcoding performance te testen (voor het streamen van video's). En een vergelijk met een zelfbouwsysteem te maken. Zeker bij NAS systemen met 3+ disks wordt bijvoorbeeld een HP microserver al snel goedkoper en deze zijn vaak net zo zuinig.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eensch, leuke kans voor een update :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zeker nu Synology uit gaat komen met DSM 5 en hun chromecast integratie. Dan wordt het opeens een stuk interessanter om je htpc de deur uit te doen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:44:
Eensch, leuke kans voor een update :)
Ik vind het jammer dat we nu (denk ik) bezoekers verliezen aan hardwareinfo die wel die reviews doen (en ik heb er een paar bekeken, maar dat kunnen we op tweakers wel beter :D)

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 21-02-2014 14:52 ]

• Mektheb
BtM909 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:52:
[...]

Ik vind het jammer dat we nu (denk ik) bezoekers verliezen aan hardwareinfo die wel die reviews doen (en ik heb er een paar bekeken, maar dat kunnen we op tweakers wel beter :D)
Ik stem voor :)

Qnap VS Synology zie ik ook wel zitten , maar dan niet alleen de software maar ook de hardware en met name kwaliteit van fan's en dergelijke en aantal "trillingen en dergelijke".
Maar dat verwacht ik ook wel dat ik dit niet hoef te melden eigenlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 21-02-2014 14:55 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Vandaag hadden we het hier op de redactie al even over, dus het staat zeker op de agenda. We weten ook dat we enkel met wat grafiekjes over doorvoersnelheden niet weg komen, zeker omdat NASjes tegenwoordig ook vol verschillende diensten en features zitten. We zullen de aanpak dus eerst even goed op papier moeten zetten/afbakenen. Als jullie daar suggesties voor hebben dan hoor ik ze graag :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geluidsmetingen met een dB meter zouden ook interessant zijn. Synology geeft dit in zijn specs aan maar andere merken doen dit niet. Zeker als je hem in je woonkamer plaatst kan dit interessant zijn. Op een Synology kan bijvoorbeeld een usb geluidskaart of een printer worden aangesloten, dus daarom staat hij bij sommigen dus niet in de meterkast ;)

• Mektheb
Mr_gadget schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:53:
Geluidsmetingen met een dB meter zouden ook interessant zijn. Synology geeft dit in zijn specs aan maar andere merken doen dit niet. Zeker als je hem in je woonkamer plaatst kan dit interessant zijn. Op een Synology kan bijvoorbeeld een usb geluidskaart of een printer worden aangesloten, dus daarom staat hij bij sommigen dus niet in de meterkast ;)
Helemaal mee eens, dat zijn dingen die in de spec's wel horen naar mijn mening.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 07:43
Neem naast de bekende Qnaps en Synologies ook de goedkopere NASjes mee. Veel van deze zullen wellicht niet tegen deze topmerken kunnen opboxen maar bieden zeker een hoop functionaliteit voor een leuke prijs (Netgear, Zyxel, Lenovo etc..) voor een gemiddelde gebruiker (en ze worden steeds tweakbaarder :))

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou ook de apps meenemen in de review. Een van de redenen waardoor ik voor Synology ben gegaan zijn de Android-apps, die waren bij Netgear volgens de reviews een stuk slechter :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1