Mini itx game pc

Pagina: 1
Acties:

• ozzyfrozzy
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 23:38
Mijn neef wilt een kleine en compacte game pc samenstellen en heb hem laten weten dat hij een mini itx kastje moet gaan nemen. Hier is hij natuurlijk tevreden mee en heeft een oogje laten vallen op een pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt graag gamen erop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
hij heeft een budget van 750 euro excl randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Hij heeft nu in zijn huidige systeem:
Samsung 840 SSD 128 GB
WD 500 GB harde schijf
Asus MX279 1920x1080 monitor
G500 muis
Apple bedraad toetsenbord

Deze wilt hij dus ook meenemen naar zijn nieuwe build.
(harde schijf kan misschien buitenvallen ivm de groote)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor
Moederbord
CPU koeler (misschien een waterkoeling als de budget dit toe laat)
Videokaart
Werkgeheugen
Voeding ( hij heeft een voeding van 5 jaar oud, is niet modulair dus dient zeker vervangen te worden)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Alle componenten moeten dus in een pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart in passen. Geluidsniveau moet zo min mogelijk, koeling moet redelijk zijn dus extra case fans zijn welkom

Ga je overklokken?
Ja

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat had je zelf al samengesteld? Intel of AMD? BBG bekeken?
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

• ozzyfrozzy
ik had zo iets in mijn gedachten

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1ASRock Z87E-ITX€ 120,90€ 120,90
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 274,04€ 274,04
1BitFenix Prodigy Zwart€ 64,10€ 64,10
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,-€ 66,-
1Seasonic M12II 620W€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,94

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb zelf de Bitfenix Prodigy, hij is mini itx maar de kast zelf is niet echt klein. Weet niet of dat wat uitmaakt maar dan kan je misschien beter naar een kast kijken waar een m-atx moederbord in past (meer PCI-e sloten voor eventueel een 2de videokaart).
Overigens vind ik het wel een mooie en praktische kast (over geluid kan ik niet zo veel zeggen, heb geen vergelijk).

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:26
Koen179 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:23:
Ik heb zelf de Bitfenix Prodigy, hij is mini itx maar de kast zelf is niet echt klein. Weet niet of dat wat uitmaakt maar dan kan je misschien beter naar een kast kijken waar een m-atx moederbord in past (meer PCI-e sloten voor eventueel een 2de videokaart).
Overigens vind ik het wel een mooie en praktische kast (over geluid kan ik niet zo veel zeggen, heb geen vergelijk).
Ik wilde ook al zeggen...zo compact en klein is die prodigy niet... Als het compact en snel moet zijn is een sugo sg05 zo'n beetje de enige optie.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Fractal Design Node 304 is ook lekker klein. De Prodigy is vrij groot voor een mITX kast, je hebt trouwens ook een mATX versie, is precies even groot, alleen andere indeling.

People as things, that’s where it starts.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De SG05 moet alleen een SFX power supply in en die meegeleverd wordt is maar 300W. Nog een keer 75 euro voor de 450W versie. Geweldige kast hoor, heb hem zelf. Wordt alleen een duur grapje zo.
Build hierboven ziet er leuk uit, maar je wilt nog wat CPU koeling neem ik aan? Denk dat je wat moet bezuinigen op de VGA. Ook even rekening mee houden dat je met een kleinere kast liever niet een enorm heethoofd van een kaart erin wilt (ik noem een 7970).

edit: Ook moet je denk ik je modulaire eis voor de voeding laten vallen, kast is al krap bemeten (160mm) dus dat wordt knutselen. Gewone PSU is makkelijker te installeren.
http://www.tomshardware.c...ly-bitfenix-prodigy-build

[ Voor 22% gewijzigd door wagenveld op 04-02-2014 16:33 ]

• ozzyfrozzy
Hij heeft echt een oog op bitfenix prodigy. De genoemde kasten vind hij echt lelijk.

M variant is misschien ook nader bespreekbaar.

hij gaat gamen op een 1920x1080 resolutie en een videokaart die dit aan kan is aanbevolen

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-03 23:01

tijmeng

Panasonic 7J

en iets van mini itx FM2+ bordje + 7850K en een leuke R9 270x / 280x ofzo?

scheelt aanzienlijk in kosten. Die 7850K kun je ook ditchen en er lekker een 760K in zetten. Die bottleneckt je pc echt niet tot aan de 280X

zou ook voor 16GB ram gaan als je maar 2 slots hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door tijmeng op 04-02-2014 17:01 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou dan geen GTX770 nemen, tenzij hij echt een paar dingen van Nvidia nodig heeft [Shadowplay bijv.] De R9 280x is toch wat goedkoper en die extra GB vRAM kan/zal ook handig gaan worden.

• ozzyfrozzy
Amd wilt hij niet omdat hij altijd Intel heeft gebruikt.

een 280x zou inderdaad wat beter zijn ivm meer vram

pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G

voeg ik erbij dan

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-03 23:01

tijmeng

Panasonic 7J

ozzyfrozzy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:15:
Amd wilt hij niet omdat hij altijd Intel heeft gebruikt.
Ik kreeg ook alleen maar borstvoeding tot mn 6e levensmaand...... ;)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

voor high-end gamen is een Athlon 760k niet heel erg nuttig, zegt een AMD-fan.

Als het budget kleiner was en er bijv. een 270x in kwam te zitten, was een Athlon 760k een prima idee geweest.

Al worden die lagere cpu's wel behoorlijk geboost door Mantle.

• Koen179
  • Nu online
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:51:
Al worden die lagere cpu's wel behoorlijk geboost door Mantle.
Ik citeer van het nieuwsitem van Tweakers (vandaag geplaatst): "Mantle leidt tot een iets verhoogde framerate, maar meer dan een à twee procent wordt het niet" (reviews: AMD Mantle: sneller met trage hardware -> zie onderaan testresultaten. Ik heb zelf geen Battlefield 4 dus ik baseer op het nieuwsitem, ik vind dat niet een behoorlijke boost :+. Ze beloofden trouwens ook 30-50% verbetering in frames per second :/

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Misschien moet je het hele artikel lezen? Op ongeveer alle reviews op het internet [Tweakers is, vanzelfsprekend ondertussen, erg laat met een artikel] blijkt dat voornamelijk langzamere cpu's erg veel baat hebben van Mantle, waardoor je cpu nog weinig uitmaakt eigenlijk.

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb zelf deze week onderstaande lijst besteld in een bitfenix kast. de videokaart ben ik alleen nog niet over uit. Ik hoor voornamelijke positieve dingen over de bitfenix prodigy.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 167,-€ 167,-
1ASRock B85M-ITX€ 66,05€ 66,05
1BitFenix Prodigy Oranje€ 66,31€ 66,31
1BitFenix 3-pin naar 3x 3-pin adapterkabel individual sleeved Wit€ 5,72€ 5,72
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1BitFenix Spectre All White, 230mm€ 10,78€ 10,78
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,-€ 66,-
1Seasonic M12II 520W€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,16

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Koen179 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:08:
[...]

Ik citeer van het nieuwsitem van Tweakers (vandaag geplaatst): "Mantle leidt tot een iets verhoogde framerate, maar meer dan een à twee procent wordt het niet" (reviews: AMD Mantle: sneller met trage hardware -> zie onderaan testresultaten. Ik heb zelf geen Battlefield 4 dus ik baseer op het nieuwsitem, ik vind dat niet een behoorlijke boost :+. Ze beloofden trouwens ook 30-50% verbetering in frames per second :/
Ik citeer van dezelfde pagina: "Schakelen we vervolgens Mantle in, dan blijkt AMD zijn belofte waar te maken en een enorme prestatiewinst neer te zetten voor de langzaamste processors." en even verderop: "Schakelen we Mantle in, dan gaat het FM2-systeem er meteen 25 procent op vooruit en komen de gemiddelde framerates dicht bij elkaar in de buurt te liggen."

Maar als het budget er is zou ik ook geen 70 euro processortje nemen.
Het probleem is dat AM3+ er niet in mini ITX is en dus kom je al gelijk bij de 150 euro intel i5 processoren.
Tussen de 70 en 150 euro zit eigenlijk niks voor mini ITX (i3 lijkt me zonde).

• Koen179
  • Nu online
Oké ik zat fout, ik heb idd niet het hele artikel gelezen en daar over heen gelezen. Ook andere benchmarks heb ik niet bekeken. Ik zal mij volgende keer beter inlezen voordat ik iets post. Excuses, weer wat geleerd.
Pagina: 1