Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya hallowa

Aantal maandjes geleden heeft mijn laptop het na 6 jaar begeven.
Sinds die periode tot nu ben ik op zoek naar een gepaste laptop voor mij. Inhoudelijk EN design.
Ik had begin januari zo'n laptop besteld --> DELL precicion M3800, perfect laptopje voor mij. Maar vorige week kreeg ik het bericht dat het model niet meer verkocht wordt door problemen met een van de componenten.

Nu heb ik zo het probleem dat ik helemaal niet meer weet wat ik moet kopen als laptop. Die DELL was in mijn ogen perfect omdat het inhoudelijk beter of gelijk was dan een mac maar wel goedkoper was dan een mac.

De laptop waarvoor ik die zou gebruiken, is bedoeld voor grafische doeleinden. Ik werk met meerdere grafische programma's (adobe) tegelijkertijd met verschillende zware bestanden tegelijkertijd. Dus het moet een beetje draagkracht hebben zodat er geen problemen zouden ontstaan.

Verder zou ik die laptop dan ook gebruiken om wat op te gamen. Matig gebruik. Ik ben geen gamer.

Maar wat ik zeer belangrijk vind voor een laptop is, een SSD, i7 processor, grafische kaart, min. 8 gig ram en aangezien ik dat later waarschijnlijk aan een externe scherm zal aankoppelen, een hdmi-poort en eventueel USB 3 (maar tegenwoordig hebben de meeste laptop dat al)

Een SSD moet zoiezo, Dat is een eis van mijn eigen voor een laptop omdat het de bedoeling is dat die veel meegenomen zal worden en voor snellere opstart zorgt

Qua geld wil ik wel wat geld insteken, zo iets rond de 1700 -1800 euro

Dus iemand een een suggestie?
(ik heb voor geen enkel merk een voorkeur, zolang het inhoudelijk degelijk is en het design er schoon :ziet, ja ik weet het grafici's :F .... )

Bedankt :)

Verwijderd

Ehm tsja .. ik zou je iets van Dell, Asus of Lenovo aanbevelen, maar ik ben zelf niet zo van de laptops met een mooi design. Althans, voor mij maakt het niet veel uit. In ieder geval, is de XPS15 dan niets voor je? Die heeft volgens mij veel gelijkenissen met de Dell M3800, alleen de grafische kaart is iets anders geloof ik (GT750M vs Quadro K1100M). Voor 1699,- heb je een i7 quadcore, QHD scherm, 16GB RAM en de GT750M dus. Er zit alleen geen SSD in, maar er kan wel een MSATA in dus die zou je er zelf in kunnen stoppen.

Je kunt ook voor de duurdere versie nemen, die heeft wel een SSD en een grotere batterij, maar dan heb je weer geen mechanische schijf voor bijv opslag :).

Verwijderd

Topicstarter
Die XPS15 zou inderdaad iets voor mij kunnen zijn. Spreekt me toch ongeveer aan.
Als ik deze koop moet ik gewoon in het achterhoofd houden dat ik verschillende componenten zal moeten vervangen/toevoegen en zo voort.

Maar al veel beter dan de laptops die ik momenteel gevonden heb.

Verwijderd

Wat wil je vervangen dan? Ik zou lekker diegene van 1699 pakken, tenzij je echt baat hebt bij een grotere accu. MSata caching ssd eruit halen en zelf een leuk ssd'tje erin gooien van 256/512 GB en je behoudt de andere hardeschijf, waardoor je gewoon erg veel opslag hebt. Ook al 16GB aan RAM en een QHD scherm.

Als je hem met aardig wat korting kunt krijgen, wat moet lukken bij Dell, dan denk ik dat je toch wel een erg mooie laptop hebt, zeker als het design een issue is en het je aanspreekt. Ik moet zeggen, ik vind de zwarte thinkpads ook heel professioneel overkomen, maar ik snap dat je misschien niet zo'n zwarte doos wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De grotere accu maakt voor mij niet zoveel uit, zolang hij niet binnen het halfuur leeg is.
Maar zoals je zelf zegt, zou ik er idd dan een ssd aan toevoegen.
Die 16GB ram vind ik ook een pluspunt toe, nu als naar de toekomst toe en het scherm vind ik ook positief.

En over Lenovo. Ik vind die laptops niet mis hoor. Vind ze alleen wat groot en lomp wat het wat lastiger maakt om ze mee te sleuren. En er was nog iets waarom ik daar niet verder ben gaan zoeken.

Maar ik denk inderdaad dat ik voor de XPS15 ga gaan.
Ik heb zelfs vergeleken met mac en ik zei eigenlijk weinig verschil.
Tenzei ik bepaalde dingen over het hoofd heb gezien natuurlijk, wat natuurlijk wel kan.

Dus bedankt voor de info

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik ben naar hetzelfde op zoek als de topic starter en was eerst gecharmeerd van de Asus U500VZ. Mooi design en krachtige hardware. Is alleen 3e generatie processor en niet meer veel verkrijgbaar.

Naast de Samsung ATIV Book 8 (te duur voor wat je krijgt) en de Sony Multiflip (slecht toetsenbord) kwam de XPS15 om de hoek kijken. Ik heb nu ook een XPS13 van Dell uit 2009 met een zelf ingebouwde SSD die het nog perfect doet. Dus k denk dat het nu ook weer een XPS15 wordt. En dan de optie met een i7 processor en grafische kaart. Krijg je gelijk een supermooi scherm erbij. :P

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 13:34
heb je al eens bij BTO gekeken kan je zelf je laptop samenstellen.
al je eisen kan je zelf corfigureren.
http://www.bto.eu/?gclid=CKGM79Pdw7wCFQ_HtAodpRkAig
kan er zelfs quadro's in cofigureren als je echt zware grafische bewerkingen doet
ik heb net je laptop geconfigureerd met alle beschikbare schermen (13, 15.6 en 17.3 inche)
alles blijf ruim onder de 1800 euro

[ Voor 39% gewijzigd door mjfast16 op 11-02-2014 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
... ja ik weet het grafici's :F .... )
BTO jah leuk dat je uw laptop inhoudelijk kunt samenstellen naar je eigen noden en wensen. Maar als je een moeilijk mensen bent zoals ik, dan kom je bij BTO niet ver.

Die Dell'ekes (M3800 & XPS15) zijn qua design mooi, dun en inhoudelijk zeer degelijk
Maar bij die DELL zit ik nu met het Dillema --> http://forums.adobe.com/message/5793832
Ofwel hoop ik dat die problemen opgelost geraken zonder een kostelijke update te doen of hopen dat alles redelijk goed meevalt (aangezien ik het meeste doe met shortcuts). En anders moet ik toch nog verder zien

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Dell M4800.
Lenovo W540.

Dat zijn ook meer de concurrenten van een Macbook.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:47:
[...]
Die Dell'ekes (M3800 & XPS15) zijn qua design mooi, dun en inhoudelijk zeer degelijk
Maar bij die DELL zit ik nu met het Dillema --> http://forums.adobe.com/message/5793832
Je kunt uiteraard ook een 1080p scherm kiezen, maar die zijn volgens mij qua kleurweergave ook wat minder dan het 3K scherm.

[ Voor 72% gewijzigd door wappiewappie op 11-02-2014 23:44 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica