Game PC (~1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Hoi allemaal,

vorige week is mijn 9 jaar oude Asus laptop overleden en ondanks dat deze verbazingwekkend genoeg nog steeds de paar spelletjes die ik deed draaide, begint het nu toch weer te kriebelen om een systeem aan te schaffen waar ik er voorlopig weer even mee tegen aan kan en die de actuele spellen ook fatsoenlijk kan draaien.

Ik heb op dit moment dus eigenlijk niets met uitzondering van een toetsenbord en muis en heb ook al een LED monitor besteld, dus die laat ik even terzijde.

Afgelopen jaren heb ik mezelf nauwelijks tot niet meer bezig gehouden met PC hardware dus ik weet niet zo goed meer wat nu verstandig is ja of nee, maar na her en der wat bekeken te hebben op dit forum ben ik tot de volgende lijst gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 83,-€ 83,-
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 274,04€ 274,04
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 86,16€ 86,16
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 85,-€ 85,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,-€ 66,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 76,36€ 76,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,95

Mijn budget voor de PC (excl. randapparatuur) is om en nabij de 1000 euro, er zit echter wel wat rek in het budget mocht dat echt nodig zijn.

Zoals ik eerder al zei, het doel is primair een game PC die toch wel de nodige power heeft en perspectief bied om in de (nabije) toekomst verder ge-upgrade te worden. Het lijkt me ook leuk om de mogelijkheid te hebben te kunnen streamen.

Doe ik verstandig aan deze componenten of hebben jullie nog adviezen waar ik iets kan verbeteren?

Alvast bedankt!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11-2025

Dusche

Tja.

Ga je overclocken, zo nee dan zou een i5 4670 icm een B85 mobo een betere keuze zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dusche op 04-02-2014 11:45 . Reden: text ]

• Shrake
Wist dat ik iets vergeten was te vermelden!

In eerste instantie zal ik niet direct gaan overclocken maar mezelf een beetje kennende zal ik dit uiteindelijk wel willen, dus wil ik de optie wel hebben.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:16
Mooie topic start en aardig lijstje, denk dat je al een eind bent. Op welk beeldscherm (resolutie) wil je gamen? dit ivm. je videokaart.
Verder ziet het er allemaal prima uit. Zou alleen de Crucial M500 als SSD nemen, is iets goedkoper en betrouwbaarder (en ietsje langzamer maar dat merk je niet).

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11-2025

Dusche

Tja.

@ Shrake dan zou ik je processor en mobo laten zo als het is. Als je 'hardcore' gaat overclocken zou ik wel een betere CPU koeler selecteren wil je temps in bedwang houden.

• Shrake
WWAS schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:51:
Mooie topic start en aardig lijstje, denk dat je al een eind bent. Op welk beeldscherm (resolutie) wil je gamen? dit ivm. je videokaart.
Verder ziet het er allemaal prima uit. Zou alleen de Crucial M500 als SSD nemen, is iets goedkoper en betrouwbaarder (en ietsje langzamer maar dat merk je niet).
Uitgangsresolutie zou zijn 1080p maar ik begrijp dat dit misschien wel de limieten van de videokaart op zou kunnen zoeken.

Ik heb voor nvidia gekozen omdat ik gelezen had dat deze bepaalde voordelen bied bij streamen en/of opnemen van gameplay. De 780 serie zit echter iets boven mijn budget dus vandaar de keuze voor de 770.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-04 20:08
Je bedoelt shadowplay een goeie keuze lijkt mij dan.

Ik zou als HDD een seagate barracuda nemen want die is sneller.

Gamertag: timmie271

• Shrake
Heb de HDD aangepast naar de Seagate Barracuda maar heb besloten toch voor de Samsung Evo SSD te gaan. Dit simpelweg omdat een goede kennis zeer goede ervaringen heeft met de Samsung Evo en het prijsverschil nu ook weer niet zo groot is.

Ik denk dat ik de setup zoals deze er nu uit ziet wil gaan bestellen, ik zit nu echter toch met een klein dilemma.

Ik wil in principe alles bij Azerty gaan bestellen, ik begrijp dat het iets goedkoper kan door bepaalde onderdelen elders te bestellen maar ik vind 20 á 30 euro verschil niet opwegen tegen het gemak om alles bij 1 winkel te bestellen.

Dit gezegd, ik had de intentie de PC zelf te gaan bouwen maar aangezien Azerty in Raalte zit (ik kom zelf uit Den Haag) vind ik het toch een risico omdat er toch altijd een kans op een defect onderdeel is.

Nu lees ik goede berichten over hun assemblage service en aangezien ze hier een jaar garantie op geven lijkt dit een veilige keus, al neemt het toch ook wel het plezier van zelfbouw weg. Heeft iemand hier verder ervaring mee en wat raden jullie aan?

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Persoonlijk zou ik voor zelfbouw gaan. Dat is, zoals je zelf al zegt, leuker en vooral ook goedkoper. Bedenk dat je altijd het risico hebt op defecte hardware, maar dat daarop ook garantie zit (denk daarbij ook aan de Wet Kopen op Afstand.)

En als je pc in elkaar gezet wordt, moet ie op een of andere manier ook van Raalte naar Den Haag en dat zal via hetzelfde postbedrijf gaan ;) dus er is altijd een kans/risico dat er iets kapot gaat. Ik zou hem dus gewoon zelf bouwen.

• Shrake
Ja daar heb je wel een punt.

Denk dat ik dan toch maar voor zelfbouw ga!

Tot dusver iedereen bedankt voor de feedback en zodra de PC staat en draait zal ik nog even een update geven over het resultaat.

Verwijderd

Als je het dan tóch zelf in elkaar gaat zetten, kun je net zo goed de onderdelen bestellen bij verschillende webshops, zodat de totaalprijs het laagst blijft. Als je je lijstje met Tweakers in elkaar zet, kun je "bestelkosten berekenen". Dat werkt uitmuntend goed en houdt ook rekening met eventuele verzendkosten. Alleen niet met levertijd...
Alles bij één webshop bestellen is alleen handig als die webshop het ook voor jou in elkaar moet zetten. Anders ben je gewoonlijk tot een paar tientjes voordeliger uit als je van twee of drie webshops bestelt.

• Shrake
Alweer een tijdje geleden maar de PC staat sinds afgelopen vrijdag te draaien.

Heb 'm toch maar zelf gebouwd en alles draait als een zonnetje. Het systeem is bijna eng stil en zelfs onder load bijna niet te horen.

Performance is ook wat je ervan kan verwachten. Battlefield 4 oa. draait momenteel op 1920x1080 met alle settings op Ultra probleemloos dus ik ben zo blij als een kind in een snoepwinkel.

Wil alsnog iedereen die bijgedragen heeft aan dit topic bedanken.

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04 19:47
Shrake schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:22:
Alweer een tijdje geleden maar de PC staat sinds afgelopen vrijdag te draaien.

Heb 'm toch maar zelf gebouwd en alles draait als een zonnetje. Het systeem is bijna eng stil en zelfs onder load bijna niet te horen.

Performance is ook wat je ervan kan verwachten. Battlefield 4 oa. draait momenteel op 1920x1080 met alle settings op Ultra probleemloos dus ik ben zo blij als een kind in een snoepwinkel.

Wil alsnog iedereen die bijgedragen heeft aan dit topic bedanken.
Veel plezier nog ermee! Bevalt de 770 je verder goed?

• Shrake
De 770 bevalt me zeer goed. Genoeg kracht om zoals boven vermeld staat Battlefield 4 op Ultra settings te draaien en ondanks dat ik her en der berichten heb gelezen van (lichte) coilwhine, heb ik hier tot dusver nog geen last van.
Pagina: 1