Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Preview als nieuws

Pagina: 1
Acties:

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
nieuws: Preview: Paper, nieuwe Facebook-app voor iPhones staat als nieuws in de lijst, maar is het niet meer een review/preview die ook in het desbetreffende lijstje hoort?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bedoel je dat het in de categorie http://tweakers.net/reviews/ moet komen :?

Want het is natuurlijk niet zo dat Tweakers het uitgebreid heeft getest om als review te kenmerken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Yes.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees m'n tweede zin eens. Waarom zou dit artikel classificeren als een review?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Het is inderdaad helemaal geen review, en al helemaal niet gedaan door tweakers.net. Het staat op een goede plek AtleX

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Het was simpelweg niet groot genoeg om als preview onder tweakers.net/reviews te kenmerken, daarvoor was het echt te kort. Dat wil zeggen: ik wilde hem niet bovenaan hebben staan met een groot plaatje. Ik kan hem alsnog verplaatsen; het enige zichtbare verschil is dat hij dan een sterretje heeft en in het archief vindbaar is onder reviews en niet onder nieuws. Ga ik nog even over nadenken :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:29:
Lees m'n tweede zin eens. Waarom zou dit artikel classificeren als een review?
T.net geeft het zelf al aan met het woordje "preview" in de titel en het is gewoon een mini-review/preview. Zomaar wat quotes die in die richting wijzen:
Tweakers probeerde de nieuwe Facebook-app uit.
Is het dan nieuws?
De functionalteit lijkt grafisch mooidoenerij;
Mening.
Groot nadeel is dat de interface verre van intuïtief aanvoelt. Facebook heeft niet voor niets zoveel aanwijzingen voor de bediening ingebouwd. Gebruikers moeten die aanwijzingen opvolgen en ze blijven onthouden, want anders is de app niet te bedienen. Omdat de veegbewegingen afwijken van de bewegingen die standaard zijn in iOS 7 - van links naar rechts vegen voor terug, omhoog vegen om te sluiten in bijvoorbeeld het menu om van apps te switchen - moeten gebruikers voor alleen deze app specifieke 'gestures' onthouden.

Een mooie app is niet hetzelfde als een handige app. Er is een zeker publiek voor Paper, maar veel gebruikers van Facebook willen vermoedelijk niet een zo mooi mogelijke interface, maar een zo eenvoudig mogelijke interface. Het is interessant te zien welke elementen van Paper mogelijk in de gewone Facebook-app terechtkomen en waar Facebook precies heen wil met dit experiment.
Conclusie

En last but not least, de review-categorie staat vol met previews. Waarom deze dan niet? Is het de lengte? Zoja, vanaf welke lengte is iets dan een een echte preview of review? Is het handig als er meerdere lijsten met previews & reviews ontstaan waardoor terugzoeken lastig wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 04-02-2014 12:05 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

AtleX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:04:
[...]

T.net geeft het zelf al aan met het woordje "preview" in de titel en het is gewoon een mini-review/preview. Zomaar wat quotes die in die richting wijzen:

[...]

Is het dan nieuws?

[...]

Mening.

[...]

Conclusie

En last but not least, de review-categorie staat vol met previews. Waarom deze dan niet? Is het de lengte? Zoja, vanaf welke lengte is iets dan een een echte preview of review? Is het handig als er meerdere lijsten met previews & reviews ontstaan waardoor terugzoeken lastig wordt?
Ik reageer niet als redactie of crew, maar gewoon als gebruiker en ik denk dat idd de lengte mij deed vermoeden dat het niet echt een (p)review was. :)

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
De hamvraag is: mag er alleen maar nieuws staan in de nieuwsqueue? Er staan immers ook al trailers in. Is dat, heel sec, ook nieuws?

Persoonlijke mening: ik vind dat er best iets anders in de nieuwsqueue kan, zolang duidelijk aangemerkt staat dat het iets anders is, dus beginnen met 'Preview:' of 'Review:'. Dit is wat mij betreft de beste manier om dergelijke korte content op de frontpage te zetten.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Opvallend dat hier nu opmerkingen over komen. We hebben in het verleden al heel vaak hands-ons in de nieuwslisting geplaatst: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=hands-on

Dit is vergelijkbaar: een actueel stuk dat niet groot genoeg is voor een plek in de reviewlijst/de carroussel.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
arnoudwokke schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:02:
Het was simpelweg niet groot genoeg om als preview onder tweakers.net/reviews te kenmerken, daarvoor was het echt te kort. Dat wil zeggen: ik wilde hem niet bovenaan hebben staan met een groot plaatje. Ik kan hem alsnog verplaatsen; het enige zichtbare verschil is dat hij dan een sterretje heeft en in het archief vindbaar is onder reviews en niet onder nieuws. Ga ik nog even over nadenken :)
Maar dan plaats je hem toch gewoon niet in de ankeilers? Ik begrijp best dat dit verwarrend kan zijn voor de gebruiker. De lengte van een artikel met een bepaalde strekking maakt imho niet uit wat voor type artikel het is

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Gaan we volgende keer ook doen Misha, maar dat uren na publicatie doen kan niet; dan zijn er een hoop reacties kwijt :)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ja, dat zou ik idd ook niet doen :P dat zou zonde zijn
Pagina: 1