Sinds gisteren ben ik in het bezit van een MSI Nvidia Geforce GTX 770 Gaming, en loop nu tegen het probleem aan dat m'n pc bij een aantal grafisch intensieve toepassingen spontaan reboot, in ieder geval bij de nieuwe 3DMark, en de Hangar module van de game Star Citizen.
Het merkwaardige is dat ie dat niet bij alle toepassingen doet, ik heb bijvoorbeeld géén problemen tijdens het testen met 3DMark Vantage of MSI Kombustor of met grafisch intensieve spellen als Dirt Showdown of Skyrim (alle op maximale settings), ook niet als ik de GTX overclock van 1085 Mhz core en 1753 Mhz memory naar 1200 Mhz core en 1965 Mhz memory (wat de ongeveer de maximale stabiele overclock voor deze kaart zou moeten zijn).
Bij het genoemde 3DMark en Star Citizen reset de computer echter ook als er niet is overclocked.
Verdere specs van m'n setup zijn:
- Windows 8.1 Pro 64-bit
- Intel Core i5 3570K overclocked op 4,50GHz (standaard 3,40Ghz)
- Corsair Vengeance 12,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (9-9-9-24)
- Gigabyte Technology Co., Ltd. Z77X-D3H (met de meest recente F18i bios)
- 931GB Intel Raid 0 Volume (RAID)
- 465GB Seagate ST500DM002-1BD142 (SATA)
- 465GB Seagate ST950032 5AS USB Device (USB (SATA))
- TSSTcorp CDDVDW SH-S203N
- VIA HD Audio(Win8.1)
- Zalman ZM600HP 600w voeding
Hoewel de reboots zich dus niet consequent voordoen verdenk ik mogelijk de voeding die het niet trekt. Met 600W zou deze toch echter sterk genoeg moeten zijn voor deze setup (hoewel ie inmiddels wel een jaar of 6 oud is), of anders misschien een defect op het moederbord?
Hoor graag of iemand een idee heeft waar ik het probleem zou moeten zoeken voor ik in dure nieuwe hardware ga investeren, of me een breuk zoek naar de oorzaak.
Dank!
Het merkwaardige is dat ie dat niet bij alle toepassingen doet, ik heb bijvoorbeeld géén problemen tijdens het testen met 3DMark Vantage of MSI Kombustor of met grafisch intensieve spellen als Dirt Showdown of Skyrim (alle op maximale settings), ook niet als ik de GTX overclock van 1085 Mhz core en 1753 Mhz memory naar 1200 Mhz core en 1965 Mhz memory (wat de ongeveer de maximale stabiele overclock voor deze kaart zou moeten zijn).
Bij het genoemde 3DMark en Star Citizen reset de computer echter ook als er niet is overclocked.
Verdere specs van m'n setup zijn:
- Windows 8.1 Pro 64-bit
- Intel Core i5 3570K overclocked op 4,50GHz (standaard 3,40Ghz)
- Corsair Vengeance 12,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (9-9-9-24)
- Gigabyte Technology Co., Ltd. Z77X-D3H (met de meest recente F18i bios)
- 931GB Intel Raid 0 Volume (RAID)
- 465GB Seagate ST500DM002-1BD142 (SATA)
- 465GB Seagate ST950032 5AS USB Device (USB (SATA))
- TSSTcorp CDDVDW SH-S203N
- VIA HD Audio(Win8.1)
- Zalman ZM600HP 600w voeding
Hoewel de reboots zich dus niet consequent voordoen verdenk ik mogelijk de voeding die het niet trekt. Met 600W zou deze toch echter sterk genoeg moeten zijn voor deze setup (hoewel ie inmiddels wel een jaar of 6 oud is), of anders misschien een defect op het moederbord?
Hoor graag of iemand een idee heeft waar ik het probleem zou moeten zoeken voor ik in dure nieuwe hardware ga investeren, of me een breuk zoek naar de oorzaak.
Dank!