Hallo,
Ik ben voor een collega even aan het kijken om zelf een systeempje in elkaar te draaien. Graag had ik jullie mening ook hierover even gehad. Ik heb hier en daar misschien wat overdreven, maar dit vooral om het systeem zeker niet te traag te maken.
Misschien overdrijf ik, en kunnen jullie mij hierover wat adviseren.
De bedoeling is dat het systeem snel is (en blijft; dit ivm de ergernissen over de huidige pc die tergend traag is)
- budget is niet precies bepaald, maar best bang for the buck.
- keybord, muis en scherm worden hergebruikt.
- voor het beoogde gebruik zal de interne GPU van de CPU volstaan... Deze wordt met de standaardkoeler gekoeld
- een stille, performante PC
De pc zal vnl. worden gebruikt voor huis-, tuin- en keukenzaken zoals surfen, office (schoolwerk voor dochter) Eventueel willen we met XBMC wat HD films en series te kijken, maar daarvoor volstaat de interne GPU van Haswell, toch?
mijn idee:
Vooral de cpu is misschien wat overkill. Betere voorstellen?
Momenteel heeft mn collega er geen idee van welke opslagruimte nodig is, maar er kan steeds een simpel 1 a 2 GB HDDtje toegevoegd worden... De SSD heb ik bewust groot genoeg genomen om het 'snelle gevoel' te behouden, voor alle geïnstalleerde en te installeren programmas.
Alvast bedankt voor jullie inbreng
Ik ben voor een collega even aan het kijken om zelf een systeempje in elkaar te draaien. Graag had ik jullie mening ook hierover even gehad. Ik heb hier en daar misschien wat overdreven, maar dit vooral om het systeem zeker niet te traag te maken.
De bedoeling is dat het systeem snel is (en blijft; dit ivm de ergernissen over de huidige pc die tergend traag is)
- budget is niet precies bepaald, maar best bang for the buck.
- keybord, muis en scherm worden hergebruikt.
- voor het beoogde gebruik zal de interne GPU van de CPU volstaan... Deze wordt met de standaardkoeler gekoeld
- een stille, performante PC
De pc zal vnl. worden gebruikt voor huis-, tuin- en keukenzaken zoals surfen, office (schoolwerk voor dochter) Eventueel willen we met XBMC wat HD films en series te kijken, maar daarvoor volstaat de interne GPU van Haswell, toch?
mijn idee:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 186,80 | € 186,80 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 67,20 | € 67,20 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,10 | € 85,10 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,- | € 66,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 139,50 | € 139,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 647,79 | |
Vooral de cpu is misschien wat overkill. Betere voorstellen?
Momenteel heeft mn collega er geen idee van welke opslagruimte nodig is, maar er kan steeds een simpel 1 a 2 GB HDDtje toegevoegd worden... De SSD heb ik bewust groot genoeg genomen om het 'snelle gevoel' te behouden, voor alle geïnstalleerde en te installeren programmas.
Alvast bedankt voor jullie inbreng