Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438817

Topicstarter
Hallo allen,

Bij mijn moederbord is iets stuk gegaan. Het gaat om een solderingtje zoals te zien op het plaatje die volgens een afbeelding online niet meer op zijn plek zit.
Solderingtje
Niet op zijn plek
Voordat ik het opstuur zou ik willen weten; heeft het überhaupt nog nut (verlies ik hiermee mijn garantie?) en ben ik niet beter af om het geld te gebruiken voor een nieuw moederbord?

groeten,
Ysellian

Het gaat trouwens om een MSI Z87-G45.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 438817 op 04-02-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of de garantie verlopen is, kan je zien aan je aankoop bon, meestal zit er 2 jaar garantie op.

De garantie geldt voor fabricage fouten. dus als dit een fabricage fout is, heb je garantie. Als je zelf met een beitel aan de gang bent gegaan en de soldering eraf gesloopt hebt, heb je natuurlijk geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
Een nieuw woord, ik kende het nog niet.

Dat ding (weerstand, condensator o.i.d.) valt er doorgaans niet zomaar af. Maar wat zei de verkoper toen je contact opnam? Voor garantie is belangrijk hoe oud het moederbord is. Overigens is het zelf (evt. laten) herstellen van dit missende componentje niet lastig. Je moet alleen weten wat er op de plaats zat. Als je dat weet, bestel je bij Conrad voor 2 cent een nieuwe en soldeer je die erop. Of laat je dat dus doen.

Vraag me wel af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, want je hebt het wel weten te traceren. Ik kijk niet iedere dag naar mijn moederbord of alles er nog op zit zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wellicht fout gegaan bij het monteren van mij videokaart. Maar goed dit component kan wellicht hersteld worden? Ik weet genoeg, hartelijk bedankt! Bij wie zou je dit kunnen laten doen?

Moederbord is enkele dagen oud :+ Maar goed ik weet dat dit niet in mijn garantie valt dus ga hem niet opsturen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 438817 op 04-02-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

In dat geval heb jij een overeenkomst met de verkoper, dus in dat geval zou ik als eerst terug gaan naar de (web)winkel.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van Rooot heb ik begrepen dat zo'n ding er niet zomaar af valt, kortom het ding is door toedoen van mij eraf gegaan. Waarom zou ik 17,50 + verzendkosten gaan betalen als ik al weet dat de RMA niks oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe weet je zo zeker dat op die plek zo'n klein friemeldingetje gezeten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AzzKickah schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:56:
Hoe weet je zo zeker dat op die plek zo'n klein friemeldingetje gezeten heeft?
http://www.hardwareheaven...-z87-g45-gaming_slots.jpg

Links boven de audioboost waar HDMI staat kun je dat blokje zien. Of het daadwerkelijk een 000 resistor is weet ik helaas niet zeker, maar daar kan ik hopelijk nog wel achter komen. Hoe ik het heb gespot, het lijkt moeilijk te vinden maar het is eigenlijk goed te zien dat er iets zat dat er nu niet meer is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 438817 op 04-02-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Volgens mij heeft dit weerstandje nooit op die plek gezeten,dus een 000.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 438817 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:07:
[...]

http://www.hardwareheaven...-z87-g45-gaming_slots.jpg

Links boven de audioboost waar HDMI staat kun je dat blokje zien. Of het daadwerkelijk een 000 resistor is weet ik helaas niet zeker, maar daar kan ik hopelijk nog wel achter komen. Hoe ik het heb gespot, het lijkt moeilijk te vinden maar het is eigenlijk goed te zien dat er iets zat dat er nu niet meer is.
Maak eens een scherpe high-res foto van dat plekje op jouw moederbord dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 09:54
geen los componentje gevonden onderin de kast oid? Want het ziet er wel uit alsof daar iets heeft gezeten, maar dit kan best ook een condensatortje of diode zijn oid..

Heb je het bord getest? Of er iets het niet doet? Of heb je hem hierdoor nog niet aan durven zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
Speedy-J schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:48:
Volgens mij heeft dit weerstandje nooit op die plek gezeten,dus een 000.
Een weerstand van 0 staat gelijk aan een verbinding. Dan is de oplossing nog simpeler en kun je gewoon een draadje erop leggen/solderen. Gebeurd wel ooit om naderhand toch een weerstand te kunnen plaatsen.

Het is inderdaad erg eenvoudig te repareren. Áls je weet welk component daar zat.
Garantie heb je natuurlijk nooit als je zelf iets kapot hebt gemaakt.

Zet anders een V&A uit met je woonplaats, dan is er vast wel iemand die je kan helpen.

Edit: Zit er bij jou links van het woord HDMI nog wel iets? Want daar zit op de foto niets volgens mij. De foto die je gemaakt hebt ziet er wel uit alsof er iets gezeten heeft. Dus even zeker weten wat er hoort te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Miyamoto op 04-02-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 12:01
Lijkt me heel duidelijk een gevalletje zelf zitten pielen dus is de garantie vervallen. Als je handig bent met solderen, wat ik niet uit deze post opmaak, dan kun je het er ook zelf weer opzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heggico schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:31:
geen los componentje gevonden onderin de kast oid? Want het ziet er wel uit alsof daar iets heeft gezeten, maar dit kan best ook een condensatortje of diode zijn oid..

Heb je het bord getest? Of er iets het niet doet? Of heb je hem hierdoor nog niet aan durven zetten?
Ja bord getest; geen biepje en geen beeld. Ik had gelezen dat dit een paar dingen konden zijn: het moederbord of de processor. De processor heb ik getest en werkt gelukkig, dan blijft het moederbord over. Ik hoop hier natuurlijk naast te zitten, maar er ontbreekt iets op die plek jammer genoeg.
Miyamoto schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Een weerstand van 0 staat gelijk aan een verbinding. Dan is de oplossing nog simpeler en kun je gewoon een draadje erop leggen/solderen. Gebeurd wel ooit om naderhand toch een weerstand te kunnen plaatsen.

Het is inderdaad erg eenvoudig te repareren. Áls je weet welk component daar zat.
Garantie heb je natuurlijk nooit als je zelf iets kapot hebt gemaakt.

Zet anders een V&A uit met je woonplaats, dan is er vast wel iemand die je kan helpen.

Edit: Zit er bij jou links van het woord HDMI nog wel iets? Want daar zit op de foto niets volgens mij. De foto die je gemaakt hebt ziet er wel uit alsof er iets gezeten heeft. Dus even zeker weten wat er hoort te zitten.
Bedankt ik hoop dat het zo simpel is. Ik weet van een computer zaak in de buurt die reparaties doet dus misschien dat ik het daar eerst probeer, want ik vertrouw mezelf nu niet echt :+

En nee links van het woord zit niks.

Allen bedankt voor al het hulp trouwens , ik hoop dat het allemaal lukt. Kwam hier eigenlijk met het idee dat het een verloren zaak was maar nu is er nog hoop haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 15:25
Gewoon terug brengen en een nieuw moederbord eisen je hebt altijd 2 of 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ja dat gaat helaas niet werken omdat dit niet een fabricagefout, maar door de gebruiker zelf toegebracht is.

Gaat de voeding correct aan, dus als je test gaan de fans oid draaien?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 09:54
Het zou nu makkelijk zijn als iemand met hetzelfde bord toevallig in dit topic kijkt en ff een fototje wil maken van wat er moet zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MB113 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 06:26:
Ja dat gaat helaas niet werken omdat dit niet een fabricagefout, maar door de gebruiker zelf toegebracht is.

Gaat de voeding correct aan, dus als je test gaan de fans oid draaien?
Het duurt wel even voordat de voeding gaat draaien, maar dat schijnt met de RM 750 de bedoeling te zijn. Maar momenteel draait alles.
Pagina: 1