laptop met HDMI -> DVI-D - no signal op monitor

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
Ik heb een laptop (DELL) met wondows 8 pro en 2 GB nvidia video met HDMI uitgang.
Deze wilde ik op 3 plekken met een externe monitor gaan gebruiken, deze monitoren hebben we nog staan. Hyundai Q19
(Ik dacht 3 keer dezelfde monitor, dan heb je geen gedoe met dat je bureaublad op elke plek weer in de war is)

Nu sluit ik alles aan dmv een HDMI-DVI verloopje en een DVI-D kabel.

Alles aangesloten herkent de laptop/windows de monitor met naam en al,
In configuratiescherm komt hij ook in beeld, kan aangeven dat het bureaublad uitgebreid moet worden, en welke resolutie er gebruikt moet worden.
Echter op de monitor krijg ik alleen een "no signal" melding op het scherm.

Ik heb een ander scherm geprobeerd, maar daar hetzelfde probleem. Laptop/windows herkent de monitor, maar geen signaal.

waar kan dit aan liggen, wat zie ik over het hoofd ?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Heb je de juiste input gekozen op de monitor?

• engelbertus
De monitoren kijken zelf op welke inut er beeld binnenkomt.
als er geen beeld binnenkomt is er ook geen menu-mogelijkheid op de monitor. geen van de knopjes doen iets.

Op de andere, een samsung syncmaster, zie je op het beeldscherm dat hij gaat scannen op analoog en digitaal, afwissellend, maar na een tijd gewoon standby.

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
sorry slecht gelezen dacht dat je 3 beeldschermen wilde aansluiten

[ Voor 77% gewijzigd door mjfast16 op 04-02-2014 10:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar hij heeft maar 1 externe monitor (maar dat op 3 verschillende plekken).
Als je een monitor via HDMI aansluit, doet hij het dan wel? Want misschien is dat verloopje niet helemaal lekker (komt niet vaak voor, maar 't zou kunnen).

• engelbertus
idd, 2 werkplekken en 1 thuiswerkplek.
het verloopje is nieuw gekocht.
We hebben hier geen HDMI beeldscherm.
ik kan kijken of ik de laptop op een tv kan proberen aan te sluiten.

kan het te maken hebben hdcp? ik neem aan dat dat alleen problemen kan geven als er ook beschermde content wordt afgespeeld. op gewoon een bureaublad zit niet zo'n beveiliging neem ik aan......?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf nooit last gehad van HDCP met zo'n verloopje eigenlijk omdat je daar eigenlijk niets mee doet, maar enkel het beeldsignaal doorgeeft.

• engelbertus
klopt, maar ik bedoelde, kan het zijn dat het beeldscherm geen dhcp doet, dat er dan niets uit een hdmi uitgang komt?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04
Wellicht een HDMI-poort die te diep in de laptop ligt waardoor er geen goed contact wordt gemaakt? Heb zoiets ook ooit gehad met mijn laptop, toen deed ie het alleen met een andere hdmi-kabel die wat verder in de laptop kon worden gestoken.
Pagina: 1