Goedendag allen,
Onlangs heb ik besloten een (zo goed als) nieuwe desktop samen te stellen.
Ik gebruik de pc intensief en vooral voor muziekproductie (veel en zware plugins/vst's), af en toe een game en alledaags gebruik.
Ik heb reeds een SSD van 512GB (Samsung 840 EVO), behuizing (Fractal Design Define R4) en oudere voeding (Cooler Master Real PowerPro Modular,700Watt). Mijn eerste vraag is of deze voeding gewoon voldoet? De voeding heb ik namelijk in 2008 aangeschaft, en ik weet niet of deze daarom over alle juiste aansluitingen beschikt voor de nieuwe hardware.
Dit is de voeding die ik heb:
En dit is wat ik op het moment heb samengesteld:
Met betrekking tot bovenstaande lijst twijfel ik vooral over de videokaart. Ik vind het namelijk best leuk om de nieuwste games te spelen, maar deze hoeven niet zozeer op de hoogste settings worden gespeeld. Echter neem ik dus een 2560x1440 scherm, waardoor ik me afvraag of er überhaupt een goedkopere kaart dan de R9 290 bestaat waarmee ik vloeiend kan gamen op bovengemiddelde settings.
Bij voorbaat dank.
Marijn
Onlangs heb ik besloten een (zo goed als) nieuwe desktop samen te stellen.
Ik gebruik de pc intensief en vooral voor muziekproductie (veel en zware plugins/vst's), af en toe een game en alledaags gebruik.
Ik heb reeds een SSD van 512GB (Samsung 840 EVO), behuizing (Fractal Design Define R4) en oudere voeding (Cooler Master Real PowerPro Modular,700Watt). Mijn eerste vraag is of deze voeding gewoon voldoet? De voeding heb ik namelijk in 2008 aangeschaft, en ik weet niet of deze daarom over alle juiste aansluitingen beschikt voor de nieuwe hardware.
Dit is de voeding die ik heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Real Power M700 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
En dit is wat ik op het moment heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 83,- | € 83,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X Battlefield 4 Edition | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 458,- | € 458,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,- | € 66,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.318,20 | |
Met betrekking tot bovenstaande lijst twijfel ik vooral over de videokaart. Ik vind het namelijk best leuk om de nieuwste games te spelen, maar deze hoeven niet zozeer op de hoogste settings worden gespeeld. Echter neem ik dus een 2560x1440 scherm, waardoor ik me afvraag of er überhaupt een goedkopere kaart dan de R9 290 bestaat waarmee ik vloeiend kan gamen op bovengemiddelde settings.
Bij voorbaat dank.
Marijn
[ Voor 11% gewijzigd door marijnvonk op 04-02-2014 01:35 ]