Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data sharen via Dropbox of Skydrive

Pagina: 1
Acties:

• havergort
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Wie kan mij vertellen of ik ongelijk heb. Moet haast wel want niemand klaagt hier over 8)7

Ik heb een Dropbox van mijn vereniging.
Alle mappen zijn gedeeld met de bestuursleden.

De centrale 2GB (stel dat die vol is) gedeeld betekent dat ieder apart geen ruimte over heeft in zijn dropbox.
Als we over de 2GB heen gaan moeten we voor de centrale box betalen.
MAAR OOK voor de 6 bestuursleden of zie ik dit verkeerd.
Volgens mij moeten we dan €10 per maand maal 7 gaan betalen.

Bij Skydrive heeft ieder 7GB.
Gedeelde mappen nemen geen ruimte van de persoonlijke ruimte.
Dus de centrale drive uitbreiden kan zonder dat de bestuursleden hoeven uit te breiden.
Uitbreiding kost €19 per jaar waarna iedereen die 57GB kan bereiken.

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door havergort op 04-02-2014 00:04 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
Bij dropbox gaan de gedeelde bestanden inderdaad ten koste van de ruimte van alle gebruikers. Bij Skydrive gaat het alleen bij de originele eigenaar eraf.

Groot nadeel van Skydrive is dat je met jou gedeelde mappen niet kunt syncen naar je pc. Alleen de eigenaar kan dat.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Staan er op die dropboxof skydrive ook gevoelige info?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Misschien ook handig om naar copy.com te kijken? Je krijgt als je je aanmeldt al een hogere opslag limiet dan bij dropbox, maar vooral het sharen werkt ander/beter dan bij skydrive of dropbox.
Bij copy.com gaan bij gesharede mappen bij iedereen een deel af. Stel de gedeelde map is 20 GB groot en je deelt die met 4 personen, dan is iedereen 5 GB kwijt aan de gedeelde map, de rest kun je nog zelf gebruiken. Dus hoeft niet iedereen zoals bij dropbox die 20 GB te hebben of zoals bij skydrive dat niet iedereen kan syncen.

Nu is er nog een tijdelijke actie dat als je door een refferall link een account aanmaakt je 5 GB extra krijgt, je start dus niet met 15 maar meteen met 20 GB. Zie sig \/ En als jij bij jullie door linkt heb jij ook weer een leuk extraatje.

[ Voor 56% gewijzigd door MB113 op 04-02-2014 06:37 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:17
[b]havergort schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:59:

Ik heb een Dropbox van mijn vereniging.
Alle mappen zijn gedeeld met de bestuursleden.
Even een inzicht vanuit een andere hoek. Is er gekeken om wat voor een soort data het gaan en op basis daarvan bepaald welke dienst het beste aansluit bij jullie eisen / wensen. Ik kan me zo voorstellen dat aan een persoon herleidbare data (bijv. naw gegevens van een lid van de vereniging), niet zondermeer op een cloud opslagdienst opgeslagen zouden moeten worden, zondat expliciete toestemming van het lid. :)

Zomaar een idee!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 02:13
en waarom niet mega jongens 50gb en denk ook wel een stukje veiliger dan dropbox

maar net als hier boven vind ik het ook maar niks zit zelf ook bij een vereniging
en daar gaan we echt niks opslaan op een 1 of andere server zo als dropbox
alles is in eigenbeheer is maar net hoe je met je gegevens om wilt gaan

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Laatste 2 reply's is ook een beetje mijn achterliggende gedachte,

Maw als er gevoelige info op staat, zou ik liever een nasje ofzo ervoor aanschaffen,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• havergort
shure-fan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:21:
Staan er op die dropboxof skydrive ook gevoelige info?
Waarom deze vraag? Het delen van beide dropbox en skydrive lijkt save?
Nu staat er geen database op de dropbox maar jullie maken me wel aan het twijfelen.

Een aparte NAS kan ook maar elke oplossing die je niet in de cloud kiest is
1. lastig bijv. als de beheerder van de NAS ervanaf wil.
2. Overdragen aan nieuw bestuur is met cloud erg makkelijk. Wachtwoord doorgeven, wijzigen klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door havergort op 04-02-2014 15:23 ]

• havergort
NLMarcel194 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 07:31:
en waarom niet mega jongens 50gb en denk ook wel een stukje veiliger dan dropbox

maar net als hier boven vind ik het ook maar niks zit zelf ook bij een vereniging
en daar gaan we echt niks opslaan op een 1 of andere server zo als dropbox
alles is in eigenbeheer is maar net hoe je met je gegevens om wilt gaan
In eigen beheer is zeker een optie maar de leden van de vereniging zitten in heel Nederland.
Natuurlijk kan ik een NAS of een server opstellen maar als ik die open zet naar "de wereld" hoe veilig is de data dan?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:07:
Bij dropbox gaan de gedeelde bestanden inderdaad ten koste van de ruimte van alle gebruikers. Bij Skydrive gaat het alleen bij de originele eigenaar eraf.

Groot nadeel van Skydrive is dat je met jou gedeelde mappen niet kunt syncen naar je pc. Alleen de eigenaar kan dat.
Ik dacht dat de lokale(installeerbare) skydrive dit inderdaad niet kan maar de webversie wel automagisch wijzigingen doorzet en je kan zelfs commentaar bijhouden op documenten met de gedeelde gebruikers.

Wat betreft gevoelige informatie. Ook een NAS is niet veilig nog een specifieke webserver of ftp server optuigen. Alles kan kapot dus ook je data op een NAS kan gehackt worden waarbij je zelfs een groter risico loopt doordat backups niet automatisch bijgehouden worden zonder dit van te voren goed in te stellen.

Ik wil niet zeggen dat ik een grote fan ben van Skydrive maar op dit moment vind ik het wel één van de betere gratis cloudopslag aanbieders.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 04-02-2014 15:48 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
Wat ook misschien een optie is, om je dropbox of skydrive te encrypten met boxcryptor . Zo heb je toch de voordelen van de cloud en toch extra veiligheid.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31
Miki schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Ik dacht dat de lokale(installeerbare) skydrive dit inderdaad niet kan maar de webversie wel automagisch wijzigingen doorzet en je kan zelfs commentaar bijhouden op documenten met de gedeelde gebruikers.
Ik had het over de lokale versie inderdaad. En het niet kunnen syncen vind ik dus echt een gemis. Als je je laptop opstart moet je gewoon de laatste documenten in je folder kunnen zien. Zo deel ik een Dropbox-folder met mijn vriendin maar ik zou dat graag met Skydrive willen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

shure-fan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:26:
Laatste 2 reply's is ook een beetje mijn achterliggende gedachte,

Maw als er gevoelige info op staat, zou ik liever een nasje ofzo ervoor aanschaffen,
Eerlijk gezegd vertrouw ik gevoelige gegevens liever toe aan een professioneel bedrijf als dropbox / microsoft dan aan een of ander systeempje in eigen beheer dat vanwege het wisselende bestuur regelmatig van beheerder wisselt en waarvan niemand uiteindelijk nog precies weet of en hoe de beveiliging en backup geregeld is.

Als je het in eigen beheer goed kan regelen dan kan dat de voorkeur hebben, maar als je die capaciteiten niet hebt, dan kan je het maar beter aan een bedrijf overlaten. Eventueel kijken of je zonder al te veel moeite een extra laagje beveiliging in kan bouwen is natuurlijk geen gekke suggestie (als er inderdaad gevoelige gegevens in om gaan).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Is google drive dan niet veel handiger ? 30GB (telt alleen voor de owner) en google doc's worden niet meegeteld.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 05-02-2014 10:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Even een compleet andere richting uitdenkend : Hoe wil je die 2GB ooit eens volkrijgen?

Ik hanteer het altijd zo (qua verenigingen etc) :
- Al het actieve kan in een shared iets gezet worden.
- Alle archieven kunnen op een webserver gezet worden met veel meer ruimte

Dus alle verenigingsfoto's etc die kunnen rechtstreeks naar de webserver en hoeven nooit langs dropbox / skydrive etc.
Alle nog niet goedgekeurde notulen van vergaderingen staan in dropbox, alle wel goedgekeurde notulen staan op de webserver.

Als je dit een beetje hanteert dan kom ik op max 50 mb per bestuur waar je inzit en dan boeit de grootte niet, plus dat je als additioneel voordeel hebt dat alles wat afgewerkt is op de webserver staat en voor iedereen toegankelijk kan zijn ipv dat er 1 exemplaar publiek staat en een ander exemplaar in dropbox waardoor er verschillen kunnen ontstaan etc.

2+GB per bestuur ga ik niet continue op mijn dropbox op mijn laptop zetten (128 GB SSD etc) of ik moet een declaratie in kunnen dienen voor een nieuwe SSD.
Als er in 1 bestuur waar ik inzit een idee komt om een dropbox / Mega / Google Drive op te zetten van 30 of 50GB dan ga ik dat gewoon niet meer mee kunnen nemen en zal ik ook gewoon gaan zeggen : Regel je shit maar en breng het maar terug naar een respectabele hoeveelheid on-hand en een archief wat zo groot mag zijn als jullie willen. Maar ik ga geen 30GB rondsjouwen met vrolijke foto's.

• havergort
Met dank aan alle bijdragen kom ik tot de volgende conclusie:
- Dropbox mappen delen kost ruimte bij de ontvanger maar wordt dan ook gesynced
* Dit kan niet anders, samen werken op een map heeft dir tot gevolg
* In plaats van delen kan ook een link verstuurd worden.
- Skydrive mappen delen kost geen eigen ruimte en wordt niet gesynced.

Daarnaast 2 GB versus 7GB waar 2GB aan ruimte voor een vereniging inderdaad al veel is.

Ik zie uiteindelijk de meest voordelen in Skydrive. Ik wil mappen delen maar vind eigenlijk het automatische syncen eerder een nadeel (overal locale copieen) dan een voordeel.

En dan zijn er uiteindelijk bij Dropbox de kosten voor mensen die hun 2GB zelf al vullen en mee willen doen me delen.........

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
havergort schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:11:
Ik zie uiteindelijk de meest voordelen in Skydrive. Ik wil mappen delen maar vind eigenlijk het automatische syncen eerder een nadeel (overal locale copieen) dan een voordeel.
Of overal backups. Het is maar hoe je het bekijkt.

Verder wel interessante topic highjack: Hoe data beheren binnen een (sport*)vereniging?
Waar ik lid ben, heeft ieder bestuurslid z'n eigen data (rommel). Voordeel: De één is meer bedreven en heeft een net archief. De ander heeft een zooi: Geen last van elkaar. Nadeel: Voor de vereniging zelf is de data zwaar slecht beschermd. En mogelijk ook niet eens bewaard.

Bovenstaande oplossingen zijn leuk, maar hebben wel een "actieve" beheerder nodig. Als je deze personen hun gang laat gaan, wordt het hele 'archief' nog een zooi of alsnog verwijderd.

* Of ander soortgelijk. Geen vereniging van Tweakers dus ;)

• paauwej
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 20:45
Je kunt ook eens kijken naar one.com
Hier krijg je gratis 5 gb en kan je met referals meer krijgen.
Zeker als je ook nog een domein/website zoekt kan het interessant zijn.

Ook kan iedereen net als bij dropbox zijn mappen synchroniseren.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou zeker ook in gedachten houden hoe de verschillende sync-services presteren. Ik weet niet hoe het met anderen hier is, maar ik gebruik zowel DropBox als Google Drive. Deze laatste omdat die makkelijker synct met mijn telefoon, de DropBox voor werkgerelateerde zaken. Ik merk dat ik met beide niet veel problemen heb, maar áls er problemen zijn, dan is het 9 van de 10 keer met GDrive. DropBox werkt eigenlijk altijd zonder zeuren.

Het is dat ik weinig ruimte op mijn DropBox heb (7Gb) en veel op mijn GDrive (25Gb) anders was ik al helemaal over.

... en gaat over tot de orde van de dag

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Misschien is BitTorrent Sync te overwegen om de data op te zetten. http://getsync.com

Zoals aangegeven wordt bij Dropbox/Skydrive/GoogleSync data op een of andere server weggezet, dit gebeurt bij BitTorrent Sync niet, daarnaast heeft iedereen een actieve sync op zijn apparatuur.

[ Voor 17% gewijzigd door PyBo op 14-02-2014 08:57 ]

Pagina: 1