Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studenten/Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik ben op aanraden van een vriend hier terecht gekomen. Voordat ik überhaupt begin over laptops wil ik even melden dat ik een volslagen leek ben op dit gebied. Dus als ik domme dingen zeg weten jullie nu waarom. :P

Aangezien ik een laptop goed kan gebruiken voor mijn studie en mijn desktop het langzaam aan begint te begeven, heb ik besloten op een laptop te gaan kopen. Zoals eerder aangegeven heb ik hier weinig verstand van en daarom vraag ik jullie om hulp.

Ik wil de volgende dingen doen met de laptop:
Studie: Voor mijn studie werk ik vooral met word, powerpoint en outlook.
Browsen: Ik zit veel op youtube en vaak heb ik ook facebook open staan.
Gamen: Ik speel de laatste tijd Silkroad Onlline. Het zou leuk zijn als het op de laptop ook kan. Vaak open ik het meerdere keren!
Films: Ik download veel series en films die ik wil kijken op de laptop.
Overig: Fl studio 11.

Ik hecht weinig waarde aan de kwaliteit van de graphics mits dit redelijk is, maar ik wil wel het liefst zo'n hoog mogelijke resolutie. Wat voor mij belangrijk is, is dat de laptop niet langzaam is zoals bij mijn desktop het geval is. Het liefst zal ik veel van de bovenstaande dingen gelijktijdig willen doen zonder dat die langzaam wordt maar ik weet niet of dat met mijn budget haalbaar is.

Ik heb een budget in gedachten van €500,-. Iets er boven of er onder is prima. Zelf had ik de Toshiba Satellite M50D-A-10D op het oog. Zou dit een goede keuze zijn?
pricewatch: Toshiba Satellite M50D-A-10D

Mochten er alternatieven of betere keuzes zijn dan hoor ik dit graag!

Verwijderd

Mooie openingspost, zo zien we ze graag! Over de door jou aangedragen laptop: niet doen ... lijkt allemaal leuk en aardig, maar je hebt geen geweldige processor. Je budget is daarnaast wel aardig aan de krappe kant. Ik zou je adviseren om nog even iets door te sparen tot je zo'n 600-650,- hebt.

Als voorbeeld neem ik even de Lenovo E540 die je kunt samenstellen op de lenovo site. Als je dan dit neemt:
Intel Core i3 processor
Full HD scherm
4GB Ram
GT740M videokaart

dan heb je voor 670,- een heel leuke en degelijke laptop met Full HD scherm (hoge resolutie).

Ik weet niet precies of FL studio 11 een zwaar programma is en of je met veel sporen/plugins werkt, maar afhankelijk hiervan zou je ook nog kunnen kiezen om 8GB Ram of een i5 processor te nemen.

Dan ben je rond de 700-720 (afhankelijk van welke upgrade je kiest) euro klaar met één upgrade of 750 voor alle 2 de upgrades. Nu ga je je misschien afvragen, vanwaar het budget van 600-650 euro? Nou, meestal heeft Lenovo wel leuke kortingsacties waarbij je bijv: 7 of 10% korting krijgt, dit moet je dan even goed in de gaten houden.

Ik denk trouwens dat doorsparen wel echt een must is, wil je een laptop binnen halen die een goeie tijd meegaat en waarmee je niet achter de feiten aanloopt.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Inderdaad even doorsparen. Dan heb je voor minder dan 700 een uitstekende laptop waar je waarschijnlijk ook een stuk langer mee vooruit kan. Ik doel op de laptop die hierboven mij wordt aangedragen.
Hier te bestellen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/ dan de goedkoopste kiezen en een paar upgades kiezen. De FPR (finger print reader) kun je gratis erbij kiezen (altijd handig). De rest is hierboven al verteld.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies! In dat geval zal ik nog even doorsparen. Zodra ik een aankoop heb gedaan laat ik weten hoe het mij bevalt. Dit kan nog wel even duren.