MBP Afsluiten of slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Hallo,

Een supergrote vraag. Ik ben relatief nieuw als os x user, ik heb sinds een week of 2 mijn eerste mac (rMBP).

Ik vind het echt heerlijk om gewoon de scherm dicht te klappen, en direct weer aan de gang te kunnen als ik 'm een paar u later, of de volgende dag weer open klap.

Is het goed om dit altijd zo te doen, of is het ook goed om 'm soms echt helemaal af te sluiten.

Bedankt vast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
mbt de levensduur van je batterij zijn de meningen verdeeld. Qua recources is het het beste om af en toe een reboot uit te voeren. Ik doe dit zelf gewoon op gevoel (of wanneer hij leeg is).

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn macbook pro een paar dagen gebruik zonder uit te schakelen merk ik wel dat hij trager wordt., maar je hebt een retina dus uitschakelen en opnieuw opstarten doe je binnen 15 sec dus lekker aan laten, in sleep verbruiken ze bijna niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Ik zelf doe 1x in de 2 weken een reboot met mijn MacBook Air, buiten dat is die van mij vrijwel altijd aan, na een werkdag, scherm dicht, zo in de tas, en later op de avond pak ik m er weer eens, bij, openklappen, en verder gaan waar ik gebleven was.
Ook laat ik gewoon dan m'n vensters open enz.

(Mijn MBA is dan ook ingesteld op PowerNap waardoor deze 's nachts ook vanuit standby stand backup doet naar een Time Capsule op mijn Linux server, en doet ook automatisch updaten van apps terwijl deze standby staat met het scherm dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ikzelf reboot mijn MBP echt één keer om de 2 maanden of zo (tenzij een update een reboot vraagt).
Alleen als ik weet dat ik 'm enkele dagen niet ga gebruiken sluit ik 'm volledig af, maar enkel om de batterij dan niet onnodig leeg te laten lopen. Doe ik al sinds 2009, MBP doet het nog altijd uitstekend!

Met andere woorden: er is echt helemaal niks mis met wat je nu doet. Gewoon gebruiken en er verder niet te veel over nadenken (wen je wel aan als Mac gebruiker :+ )

[ Voor 31% gewijzigd door Darkstar op 04-02-2014 12:17 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:32
Zit er een SSD in? Dan zou ik hem gewoon afsluiten, kost slechts enkele seconden meer tijd t.o.v. slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
oh ik denk er niet eens bewust over na en doe eigenlijk altijd slaapstand. Direct verder waar je gebleven bent is echt fantastisch. De enige keer dat ik reboot is wanneer er een bepaalde update of installatie van iets nieuws om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 17:11
Kijk ik op de MB van m'n dochter zie ik een uptime van meer dan 60 dagen staan.

Je zou eens kunnen kijken of je daat APP NAP gebeuren uit kunt zetten. Wordt her en der aangeraden om de batterij in sleep te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

satya schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:36:
Kijk ik op de MB van m'n dochter zie ik een uptime van meer dan 60 dagen staan.

Je zou eens kunnen kijken of je daat APP NAP gebeuren uit kunt zetten. Wordt her en der aangeraden om de batterij in sleep te besparen.
Voor zover ik het me voor de geest kan halen kun je instellen dat deze alleen maar aan staat als hij verbonden is met net spanning. Zodra dat niet het geval is word app nap niet gebruikt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Om meteen mijn ervaringen te delen; Je 'm gewoon dichtklappen en openklappen wanneer nodig. Ik heb hier nooit problemen mee gehad, alleen op battery life kun je in discussie gaan. Na een tijdje ga ik de laptop gevoelsmatig een keertje rebooten en is die weer fris en fruitig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 20:27
Ik zet hem echt nooit uit. Alleen als ik op een verre reis ga, maar verder is die echt altijd in de slaapstand. Na jaren dit gedaan te hebben mijn met oude MBP was de batterij nog steeds prima.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

HaterFrame

Well... Poo came out!

Erulezz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:51:
Ik zet hem echt nooit uit. Alleen als ik op een verre reis ga, maar verder is die echt altijd in de slaapstand. Na jaren dit gedaan te hebben mijn met oude MBP was de batterij nog steeds prima.
Hier hetzelfde. Ik reboot alleen wel dagelijks maar dat is omdat ik Win7 naast draai voor games :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1