Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
Beste mede tweakers! }:O

Ter inleiding:
Ik ben op wintersport geweest waar ik helaas een ongeluk heb gehad. Heel vervelend maar gelukkig veel materiele schade en weinig van medische aard :)
In m'n borstzak zat mijn mobieltje (HTC One X) en die is door het ongeluk defect geraakt (touchscreen werkte niet meer, simcontact was niet goed etc..).
Volgens mijn reisverzekering moes ik 'm naar rePod sturen (NN doet daar zaken mee). Was geen probleem dat het een leasetoestel was ofwel, het toestel niet van mij was.
Mnou, 3 weken verder en de uitslag.. tadadadaaaa: Onherstelbaar ;(

Nu komt 't leuke gedeelte. Even los hoeveel geld ik terug krijg van mijn verzekering (max €250), het toestel zal overgenomen moeten worden wat ik schat op € 80 kosten.
Wat denken jullie wat het verstandigs is in deze situatie? Ik heb geen ander toestel tot mijn beschikking c.q. ter vervaning van gekregen. Kan ik die overnamekosten declareren bij mijn reisverzekering onder t motto, gevolg financiele afwikkeling als de door jullie enig geaccepteerde manier?

Graag lees ik jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 23:42
Heb je de leasemaatschappij/provider al gecontacteerd? Aangezien zij de eigenaar zijn van het toestel en wellicht een reparatie/ vervanging kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
Yes, ik had ze voor ik m'n toestel opstuurde gebeld. Zij vertelden dat 't niet uitmaakte of 't toestel door een andere reparateur werd gerepareerd (erkende en geen habbikebabbi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-08 08:49
Laat de verzekering het regelen met de leasemaatchappij (KPN..)
Jij bent geen eigenaar van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-08 06:20
Het is jouw toestel niet.
Naargelang je contract, kan je zelfs een nieuw toestel eisen van je leasemaatschappij. Het is dan aan hen dit terug te vorderen van de herstelmaatschappij/verzekeraar.