Toon posts:

Multimedia system - 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey Jongens,

Na veel speur werk heb ik hier een lijstje samen gesteld,
Het systeem zal puur alleen Adobe master collection 6 draaien, het zal 's nachts ook draaien en daarom is stilte van belang.

Heb ik hier goede keuzes gemaakt?
ik zit helaas net over mijn budget heen, heeft iemand tips om wat van de prijs af te halen?
de voeding is 700 watt omdat ik in toekomst plan om nog video kaart erbij te doen.

Voeding en coolers:
Cooler Master V700 stukprijs a € 116,50
Cooler Master Hyper 212 Evo stukprijs a € 27,99
Cooler Master JetFlo 120 stukprijs a € 10,95
Cooler Master Silencio 652 stukprijs a € 90,98

Hardeschuiven:
Kingston SSDNow V300 stukprijs a € 127,91
WD Black WD7500BPKX stukprijs a € 63,96

Monitor en overigen
Logitech Wireless Keyboard K270 stukprijs a € 20,46
Dell UltraSharp U2412M stukprijs a € 238,90
LogiLink PCI Express Interface Card IEEE1394a 3+1 stukprijs a € 17,29
Sweex Internal Multi Card Reader stukprijs a € 8,71
Samsung SH-224DB stukprijs a € 18,95

Hardware:
Ram: Corsair Vengeance stukprijs a € 142,99
Mobo: MSI Z87-G45 Gaming stukprijs a € 128,89
Processor: Intel Core i7 4770 / 3.4 GHz stukprijs a € 262,93
Videokaart: Asus GTX770-DC2OC-2GD € 293,99

Ik kijk graag uit naar jullie reacties,

Mvg, Fabian

Link azerty:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B622299%5D=1

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het word hier over het algemeen gewaardeerd om een wensenlijstje met de Pricewatch te maken, maar even wat opmerkingen;

- een non-OC CPU met CPU moederbord; pak een 4770k of een B85/H87 moederbordje
- kingston SSD's zijn goedkoop, maar de Crucial M500 is net zo duur en biedt betere performance/zekerheid
- een Black-schijf als 2e schijf is niet ideaal; pak lekker een Blue of een 7200.14
- de MSI versie van die GPU is onder Load net wat stiller; en een 13 euro goedkoper ;)
- de 212 zou ik vervangen door de Tranquillo, niet te horen op lage toeren en goed koelend
- de 700W voeding is nogal overdreven, een goede 450W is ruim voldoende, pricewatch: Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless zou bijvoorbeeld heel leuk zijn (volledig passief) SLI is leuk, maar ik weet niet in hoeverre er SLI ondersteund wordt door Adobe

de CM fan is verre van stil en zou ik mooi achterwege laten.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Helemaal eens met wat NLBUURMAN zegt. Enige opmerking die ik nog heb is dat als je wel gaat overklokken (K CPU en Z moederbord), je dan best wel een betere koeler dan de Tranquillo neemt. bvb: Thermalright HR-02 Macho Rev. A of zelfs Noctua NH-U14S

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:02:
het word hier over het algemeen gewaardeerd om een wensenlijstje met de Pricewatch te maken, maar even wat opmerkingen;

- een non-OC CPU met CPU moederbord; pak een 4770k of een B85/H87 moederbordje
- kingston SSD's zijn goedkoop, maar de Crucial M500 is net zo duur en biedt betere performance/zekerheid
- een Black-schijf als 2e schijf is niet ideaal; pak lekker een Blue of een 7200.14
- de MSI versie van die GPU is onder Load net wat stiller; en een 13 euro goedkoper ;)
- de 212 zou ik vervangen door de Tranquillo, niet te horen op lage toeren en goed koelend
- de 700W voeding is nogal overdreven, een goede 450W is ruim voldoende, pricewatch: Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless zou bijvoorbeeld heel leuk zijn (volledig passief) SLI is leuk, maar ik weet niet in hoeverre er SLI ondersteund wordt door Adobe

de CM fan is verre van stil en zou ik mooi achterwege laten.
alvast harstikke bedankt voor jullie reacties,
ik heb zelf helemaal geen verstand van OC en daarom heb ik bewust zulke onderdelen proberen te vermijden.

na veel onderzoek ben ik erachter gekomen dat de kingston goed presenteerd bij benchmarks en betrouwbaar zijn, ik ga veel kopieren en schrijven en volgensmij preseteerd de crucial dan minder tenopziche van de kingston?

waarom is een black niet ideaal?
betreft video kaart, ik ga de verschillen nog eens opzoeken. gaming zal er niet op gebeuren.
700 watt voeding heb ik omdat ik overweeg om in toekomst nog 2e kaart toe tevoegen en dan niet nog x nieuwe voeding hoef te kopen.

CM fan, goed dat je t zegt. over welke fan heb je t dan en welke raad je wel aan?

eerste x dat ik dit plaats op forum, nog nooit van pricewatch gehoord.
thanks voor de hulp :)

groeten Fabian

Verwijderd

Topicstarter
Robbedem schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:49:
Helemaal eens met wat NLBUURMAN zegt. Enige opmerking die ik nog heb is dat als je wel gaat overklokken (K CPU en Z moederbord), je dan best wel een betere koeler dan de Tranquillo neemt. bvb: Thermalright HR-02 Macho Rev. A of zelfs Noctua NH-U14S
Heey,

ik ga sws niet overklokken,
process koeler maakt indd te veel geluid en ben nu opzoek naar opties. vooral die thermalright ziet er goed uit, nou ben ik niet bekend in dat wereldje. wat zijn nou vooral de goede merken?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je niet gaat overklokken is een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 goed. (wat NLBUURMAN dus al zei)

[ Voor 9% gewijzigd door Robbedem op 04-02-2014 21:00 ]

Pagina: 1