Toon posts:

Webpagina's laden traag, internetsnelheid OK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn MBP 13" met Mavericks (2,4ghz i5, 4gb) laden websites erg langzaam. Ongeveer twee keer zo langzaam als op mijn desktop (paar jaar oud Core 2 Duo tijdperk). Of ik via wifi of met een kabel verbonden ben lijkt niet echt uit te maken.
Het verschilt van wachten tot de pagina uberhaupt begint met laden (tolletje en "verbinden", tot wel direct beginnen met laden maar waarna de pagina dan langzaam binnendruppelt.

De snelheid zelf is niet beperkt, torrents ed komen gewoon met een acceptabele snelheid binnen. Safari, Chrome of Firefox heb ik allemaal geprobeerd. Deze geven alledrie dit probleem.
Een andere DNS server instellen lost het probleem ook niet op.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geen oplossing, maar herken de klachten wel. Toevallig ook KPN als provider?

Lijkt sinds de laatste update van Mavericks te zijn ontstaan.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
Misschien stating the obvious maar modem / router al een reboot gegeven?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 21:20
nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Pantera88 op 03-02-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Wat ik vaak heb gemerkt sinds mavericks is dat er netwerk bugjes zijn. Een reboot van de router kan een verbetering opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heb je toevallig wel eens veranderingen aangebracht in het HOSTS bestandje?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP.S
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 09:31
Ik heb hetzelfde probleem (13 inch 8 gb/256 gb) en kwam deze post op Apples fora tegen. In een van de reacties staat een link naar een script voor een nieuwe (beta?) driver. Deze driver heb ik zojuist geinstalleerd, dus van goed testen is het nog niet gekomen maar tot nu toe lijkt het te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Router heb ik al eens gereset, geen wijzigingen in hosts oid gemaakt. En JP.S, ik heb er dus ook last van als ik een kabel gebruik (dus het is geen wifi afhankelijk probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Hmm, apart.... Heb je je MBP al rechtstreeks op het modem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dat zou toch allemaal niet uit moeten maken. Hij zegt dat zijn internetsnelheid OK is, alleen het laden van pagina's gaat traag. Lijkt mij dat het probleem eerder in zijn iDevice zit als in zijn internet/router/modem.

Probeer eens een ander apparaat? zelfde problemen? (bijvoorbeeld een windows machine)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows desktop. Daar laden alle pagina's vlot. Dus het is iets in de Macbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:21:
Dat zou toch allemaal niet uit moeten maken. Hij zegt dat zijn internetsnelheid OK is, alleen het laden van pagina's gaat traag. Lijkt mij dat het probleem eerder in zijn iDevice zit als in zijn internet/router/modem.

Probeer eens een ander apparaat? zelfde problemen? (bijvoorbeeld een windows machine)
Internetpagina's laden heeft weinig te maken met de internetsnelheid. De snelheid kan nog zo hoog zijn, maar als de latency aan de hoge kant is dan kan de verbinding leggen alsnog lang duren. Ik zou juist wel kijken of rechtstreeks op het modem beter werkt. Dat is gewoon het eerste wat je uit moet proberen om zo de rest uit te sluiten.

Heb je in de Terminal al een ping naar bijvoorbeeld tweakers.net gedaan?

code:
1
ping tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:44
Ook ik had hier last van met m'n late 2013 MBP 13". Heb zojuist de driver uit de post van JP.S geïnstalleerd, zal hier mijn ervaringen delen ;)

EDIT: op het eerste gezicht lijkt er wel iets veranderd: pingen naar mijn modem/router levert een AVG op van rond de 2 ms, waar dit eerst tegen de 35 ms aan lag. Ook pingen naar tweakers.net levert een stuk consistentere tijden op, rond de 15 ms. Dat biedt hoop!

[ Voor 48% gewijzigd door asterisk op 06-02-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

DNS servers van google al geprobeerd?

8.8.8.8 en 8.8.4.4?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:18
Helaas heb ik ook last van dit probleem. Google DNS wordt al gebruikt.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
Probeer het eens door de snelheid van je wireless router omlaag te brengen. Als het een n300 of n600 is, zet hem dan eens op max 150 mbps. Dit helpt vaak, en geeft ook een beter bereik.

Kan een driver probleem van apple zijn, maar mogelijk helpt dit je tijdelijk uit de brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:17

Coffee

Coffee

satya schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:55:
Probeer het eens door de snelheid van je wireless router omlaag te brengen. Als het een n300 of n600 is, zet hem dan eens op max 150 mbps. Dit helpt vaak, en geeft ook een beter bereik.

Kan een driver probleem van apple zijn, maar mogelijk helpt dit je tijdelijk uit de brand.
Ik vraag me af hoeveel routers dit ondersteunen. De meeste ondersteunen alleen het veranderen van de technologie (a/b/g/n/ac/u). Meestal staat dit standaard op mixed, zodat zo veel mogelijk apparaten werken op de router. Helaas heeft dit als nadelig effect dat de stabiliteit/signaal sterkte (in bepaalde mate) verminderd kan worden.

Je kan proberen je router in te stellen alleen 802.11n (of de techniek die je laptop aankan, mac's sinds 2008 ondersteunen allemaal 802.11n, en die uit 2013 ook 802.11ac) uit te zenden.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Pagina: 1