Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RFID tag naar Nexus 5 kopiëren

Pagina: 1
Acties:

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 15:03
Hallo,

Pas heb ik de Nexus 5 gekocht, en omdat ik bij de Jumbo werk vroeg ik me af of ik de RFID tag die ik daarvan heb ook kan kopiëren. Het is zo'n tag met en vaste code, en het wordt gebruikt voor de urenregistratie. Omdat ik €25,- moet betalen als ik hem kwijtraak, wilde ik hem graag naar m'n smartphone kopiëren, en dan met m'n smartphone in klokken. is dit mogelijk en zo ja met welke app?

De RFID tag is: Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/f3r3ev2pz/1391457400115.jpg

Alvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51

DukeBox

loves wheat smoothies

weet je al wat voor chip er in zit ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Er zit waarschijnlijk een Mifare 1KB in.
Helaas werkt het niet zo dat je telefoon dit kan emuleren. Daarvoor zijn de meeste apparaten niet geschikt, en lezen alleen passieve tags...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oops

[ Voor 106% gewijzigd door Fish op 03-02-2014 21:16 ]

Iperf

• Japie07
Hmm, na het zoeken op mifare 1k kom ik er inderdaad achter dat het niet gaat (http://www.rfid-blog.com/?p=2247) Wel staat hier dat de UID uit te lezen is, maar dat is mij met verschillende apps nog niet gelukt. De code (het UID toch?) staat ook op de tag en verschijnt ook bij het inklokken. Als ik deze heb, kan ik hem dan niet uitzenden?

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Je hebt in ieder geval een key nodig om de MiFare tag correct uit te kunnen lezen/kopiëren. Meestal worden deze op het standaard nummer gehouden, maar dan moet je weten welke MiFare readers er worden gebruikt.

#hidw

• Japie07
En kan ik daar op een manier achter komen? Het is mee trouwens nog niet gelukt om de UID uit te lezen...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoesje kopen voor je Nexus en 'm daarin bij doen, of een hoesje met keycord mogelijkheden en een zo sterk mogelijk draadje de tag zo kort mogelijk aan vast maken. Desnoods nog wat dubbelzijdig plakband en klaar, je verliest 'm niet meer zo snel.

Of denk ik nou te makkelijk / out of the box? :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Japie07
Tsja ik zou toch een wat meer Tweaker waardigere oplossing willen:)
Pagina: 1