Ik ben al een hele tijd bezig met een probleem in een laptop HP G72-120EB
https://h10025.www1.hp.co...ng=&product=4181427#N1487
Windows7 64 bit
Sinds kort (paar maand) wordt er na opstarten een scherm getoond met puntjes en streepjes. Als je bijvoorbeeld naar IE gaat, krijg je een vastzittend systeem en komt daarna een boodschap dat HD Graphics driver hersteld is, dan kan je even door tot het systeem helemaal vast komt te zitten.
Wat heb ik allemaal al uitgeprobeerd om dit te verhelpen
- Driver update: geen resultaat
- Ander moederbord geplaatst: geen resultaat
- Laptopscherm verwijderd en op een externe display gezet: geen resultaat
- alle connecties nagekeken in de laptop en weer geïnstalleerd: geen resultaat
conclusie: dus toch de driver
- Laptop naar fabrieksinstellingen terug gezet: geen resultaat
- Laptop met ander windows versie geïnstalleerd ; werd vlot geïnstalleerd en geen probleem tot ik de
windows update begon te doen.
Bij windows wordt er een update geleverd voor de Intel HD Graphics. Na installatie en na heropstart van
het systeem: Opnieuw streepjes en punten op het scherm
- Heb in apparaatbeheer de driver toen verwijderd, na heropstart ok, evenwel met de basic VGA display
driver blijkbaar (kwam hij zeggen) Dit geeft wel maar 2 mogelijke resoluties
Update van windows voor de Intel HD Graphics uitgeschakeld.
- Verder zitten zoeken en bij HP de initiële driver gezocht, huidige versie geïnstalleerd : weer stippen en
lijnen
- bij HP de vorige versie van de driver (uit 2010) opgehaald en geïnstalleerd: weer stippen en lijnen
- bij Intel gezocht: zelfde probleem
- bij Microsoft een forum gevonden waar ze zelfde probleem hebben na installatie van Windows 8 of 8.1
Daar verwijzen ze ook naar de driver. Maar ik draai Windows7, zou eigenlijk geen probleem mogen zijn
Uiteindelijk helemaal systeemherstel gedaan en alle drivers laten aanpassen door Driver Genius.
Gaat goed tot je de HD Graphics installeert. Dan weer stippen en lijnen.
Ik weet het dus niet meer. De Bios??
Kan iemand me verder raad geven?
Alvast bedankt.
https://h10025.www1.hp.co...ng=&product=4181427#N1487
Windows7 64 bit
Sinds kort (paar maand) wordt er na opstarten een scherm getoond met puntjes en streepjes. Als je bijvoorbeeld naar IE gaat, krijg je een vastzittend systeem en komt daarna een boodschap dat HD Graphics driver hersteld is, dan kan je even door tot het systeem helemaal vast komt te zitten.
Wat heb ik allemaal al uitgeprobeerd om dit te verhelpen
- Driver update: geen resultaat
- Ander moederbord geplaatst: geen resultaat
- Laptopscherm verwijderd en op een externe display gezet: geen resultaat
- alle connecties nagekeken in de laptop en weer geïnstalleerd: geen resultaat
conclusie: dus toch de driver
- Laptop naar fabrieksinstellingen terug gezet: geen resultaat
- Laptop met ander windows versie geïnstalleerd ; werd vlot geïnstalleerd en geen probleem tot ik de
windows update begon te doen.
Bij windows wordt er een update geleverd voor de Intel HD Graphics. Na installatie en na heropstart van
het systeem: Opnieuw streepjes en punten op het scherm
- Heb in apparaatbeheer de driver toen verwijderd, na heropstart ok, evenwel met de basic VGA display
driver blijkbaar (kwam hij zeggen) Dit geeft wel maar 2 mogelijke resoluties
Update van windows voor de Intel HD Graphics uitgeschakeld.
- Verder zitten zoeken en bij HP de initiële driver gezocht, huidige versie geïnstalleerd : weer stippen en
lijnen
- bij HP de vorige versie van de driver (uit 2010) opgehaald en geïnstalleerd: weer stippen en lijnen
- bij Intel gezocht: zelfde probleem
- bij Microsoft een forum gevonden waar ze zelfde probleem hebben na installatie van Windows 8 of 8.1
Daar verwijzen ze ook naar de driver. Maar ik draai Windows7, zou eigenlijk geen probleem mogen zijn
Uiteindelijk helemaal systeemherstel gedaan en alle drivers laten aanpassen door Driver Genius.
Gaat goed tot je de HD Graphics installeert. Dan weer stippen en lijnen.
Ik weet het dus niet meer. De Bios??
Kan iemand me verder raad geven?
Alvast bedankt.