Restart wanneer een game(of furmark) wordt gestart(GTX 780)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
beste,

Mij computer slaat meteen af als ik een computer game in ga en start opnieuw op.

Ik heb afgelopen weekend mijn nieuwe pc in elkaar gezet;
Zalman z 11 met 4 extra fans
nzxt Sentry 2

asus dcu ii GTX 780

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,85€ 125,85
1Lian Li UC-01 USB3.0 to 20-Pin Converter€ 8,99€ 8,99
2Sharkoon FanFilter alu€ 2,61€ 5,22
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,50€ 30,50
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 70,99€ 70,99
1Cooler Master VS V550S€ 79,60€ 79,60
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,05

aan het begin kon ik alles gewoon spelen(WoW, Crysis3, etc.) maar nadat ik farcry 3 had geinstalleerd en opstarte sloeg mijn computer in een keer af en starte hij weer op. Nadat dat hij dit voor farcry had gedaan doet hij dit nu bij alle GPU toepassingen!

ik heb wat rond gesnuffeld en een testje gedaan met prime95 . Deze draaide hij prima af. toen probeerde ik FurMark en op het moment dat ik de burn in test run slaat die weer af en start weer opnieuw op.

ik heb de nieuwste drivers voor mijn moederboard en GPU geinstalleerd(via de door MSI en Nvidia geleverde update tools)

hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? of staat er ergens een topic wat ik over het hoofd heb gezien?

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goede kans dat het aan de voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
gloednieuw, 550W , van een goed merk(heb ik me laten vertellen ;))

is er een manier om de voeding te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
OCCT heeft een PSU tester, die je CPU, GPU en zelfs HDD/RAM vol balast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
hmm oke, heb de OCCT software. Gaat me voor me gevoel even petje te boven.

of is het gewoon naar powersupply tab en op de ON knop drukken? en denk ik te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel moeilijker dan dat is het niet. En dan kijken of het ding eruit vliegt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
oke hij slaat bij zowel de PSU als GPU tester af, hoe weet ik nou welke het is? of is het sowieso de PSU omdat bij een GPU probleem de computer niet meteen zou afslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
mrbently schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:26:
oke hij slaat bij zowel de PSU als GPU tester af, hoe weet ik nou welke het is? of is het sowieso de PSU omdat bij een GPU probleem de computer niet meteen zou afslaan?
Lijkt naar de PSU te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41
Omdat de GPU afhankelijk is van de PSU. Wannee je de GPU inschakelt (voor echt werk) neemt het verbruik van de GPU meerdere keren zijn idle gebruik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
oke duidelijk, heb ik een verkeerde PSU gekocht (eentje die de setup niet aankan) of gaat het hier om een productie foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Misschien niet eens beide. Sowieso is 550watt meer dan genoeg. Ik zou anders nog eens je kabels checken, misschien eens het één en ander switchen. Anders zou het inderdaad wel eens aan je PSU liggen (foutief ding dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Lijkt mij ook de voeding te zijn. Op zich heeft ie wel een dikke 12V lijn, mja je kan met alles toevallig een brak product treffen.

Je kan natuurlijk uitsluiten door spul ergens anders in te testen. Bijv. als je de mogelijkheid hebt de graka in een andere pc of voeding in andere pc en dan load test te doen met 1 van de twee erin. Kijken wat er dan gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
yes! het probleem was inderdaad met de PSU , bedank iedereen voor de reacties.

het was echter niet de psu zelf maar de kabel van het stopcontact naar de psu! toen ik deze verving door een andere die ik had liggen, draaide hij de benchmarkers een paar minuten en viel uit. daarna de pc rechtreeks op de wand aangesloten (ipv verlengsnoer) en hij is nog niet uitgevallen(10 min furmark).

hopen dat het zo blijft!
nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
update: Het is weer terug :/ , het ging zo lekker vanmiddag paar uurtjes crysis 3 gespeeld en bioshock infinite zonder enig probleem. Farcry 3 geherinstalleerd en opgestart. na 30 minuten spelen valt hij weer uit en doet wederom hetzelfde met alle andere spellen. zou bijna denken dat het aan farcry 3 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nee is 99% de psu, regel een andere en kijk of je problemen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat doet de PC _precies_ lijkt mij totaal niet op de voeding iig....

Als de beveiliging van een voeding in werking treed reboot een PC namelijk niet, een BSOD laat een PC rebooten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik denk dat het een driverprobleem is aangezien bij elke applicatie waarbij de pc overspringt van igpu naar je 780 er een reboot optreedt.
Probeer eens je drivers te verwijderen met ddu in de veilige modus.

In welk gpu slot zit je gpu? Misschien zit hij wel in de verkeerde.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 10-02-2014 13:19 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
Op dit moment is de voeding bij de leverancier voor RMA(afgelopen donderdag aangekomen nog geen nieuws).

side info: voordat ik hem had opgestuurd crashte hij in OCCT alleen bij de PSU test. de andere tests liep hij prima door (waren geen uitgebreide tests max 5 min maar bij de psu test crashte hij altijd meteen).

@ the mask, hij valt letterlijk uit(alsof je de stekker eruit trekt), wacht 2 seconden en start weer op.

@ Frozen , ik wacht op antwoord van de RMA. als het niet de voeding is zal ik je advies doorlopen. heb al meerdere keren de drivers opnieuw geïnstalleerd maar leerde na het opsturen pas over driver wipers.

hij zit in het bovenste slot:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zvq268.jpg

UPDATE: net met RMA service van de lijn voeding heeft alle tests overleefd. Ligt het dus niet aan vond wel een interessant stukje over BSODs na aanleiding van The mask zijn tip;

Your machine is BSOD'ing.
Do this to see what is causing it:
1. Right click My Computer icon on desktop, go to Properties. Alternatively, Hold down the Windows key and press Pause/Break button.
2. Click on the Advanced tab.
3. In Startup and Recover group box, click Settings.
4. Under the Startup and Recovery group box, uncheck Automatically restart. (if you have the space, also select 'Full memory dump' in the drop down box. If you could upload it to someone who knows what to do with it, they can tell you what is crashing and why(perhaps)).
5. Click Ok, ok, ok.

Now,launch the game again, and you should get a blue screen.
Write everything down that you see on the screen, or take a picture with a digital camera, and tell us/upload pic of what it says.

Note that you will have to press the power button for 5 seconds to get out of the BSOD.
Then, you will have to press the power button again to start the computer up.

(http://forums.steampowere...44c157cd&t=1686621&page=2)

misschien staat dit bij mij aangevinkt waardoor ik geen fout melding kreeg.
krijg hem morgen of over morgen terug.

[ Voor 48% gewijzigd door mrbently op 11-02-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbently
Voeding vanochtend terug gekregen.

als eerste het automatisch opstarten uitgezet en een game gestart. meteen startte hij opnieuw op en wederom zonder BSOD! dus ik heb geen fout melding waar aan ik de oorzaak kan afleiden :(.

vervolgens mijn de driver verwijderd met ddu in veilige modus en opnieuw geinstalleerd maar dit hielp ook niet.

--------------------------------------------------------------

Net bij mycom geweest om een voeding te kopen van 750 watt, tot nu toe lijken alle problemen weg. denk toch dat de CM 550 het niet aan kon

[ Voor 20% gewijzigd door mrbently op 12-02-2014 14:49 ]

Pagina: 1