[iPad] Externe storage gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:25

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
de situatie:

momenteel sleep ik met een ultrabook rond voor het hoofdzakelijk sorteren en soms snel bewerken van foto's (met name sportwedstrijden).

Grootste probleem echter is: ik blijf laptops maar onhandige dingen vinden en met name met dingen als photoshop werk ik liever met een duchtige pen dan met een touchpad of een muis.

Op basis daarvan ben ik uiteindelijk uitgekomen op een ipad als hoogstwaarschijnlijke vervanging van mijn ultrabook (goede apps beschikbaar die aansluiten bij wat ik wil, wacom pen beschikbaar, enz., helemaal top ;) ), maar, het praktische probleem waar ik tegenaan hik is storage.

Een gemiddelde voetbalwedstrijd levert me al makkelijk een 16 gig of meer op aan foto's (waarvan lang niet alles bruikbaar is en veel uit een burst komen, kortom: dat moet nog gesorteerd worden).

Ipad zelf met meer storage is gewoon prijzig dus ik was aan het kijken voor een workaround. Nu heb ik die mogelijk gevonden in de vorm van een wireless external disc (accu ingebouwd, schijf erin), maar ik kom nog altijd niet eraan uit hoe het nu precies werkt als ik geen pc wil gebruiken totdat ik thuis ben. Kortom: is het mogelijk om via de camera connectionkit de foto's van mijn camera af te halen en in 1 weg door naar zoeen external storage device te laten gaan (beter nog zelfs: eerst sorteren voor ik alles moet importeren en daarna pas importeren naar storage device) of wil ik nu iets wat gewoon niet compatible is met het ios-systeem ?

Ik heb wat zitten googlen al, maar ik kan nergens echt een eenduidig antwoord vinden erop, buiten een deel mensen die met hetzelfde issue zitten (end at zijn vaak posts uit 2012 ed.). Iemand met praktijkervaring met deze zaken

(beoogde schijf zou dan zijn de SEAGATE WIRELESS PLUS 1 TB, ipad mini retina, wacom stylus, software die ik wil gebruiken is photoshop touch, adobe ideas, adobe kuler, photosmith)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet hoe een iPad Retina er mee omspringt (waarschijnlijk 't zelfde als alle andere IOS devices) maar als ik op mijn iPad2 een foto wil bewerken welke op een extern medium opgeslagen is, middels het originele Apple device om SD cards/USB drives te kunnen connecten, dan trekt 'ie die foto alsnog eerst lokaal naar 't interne opslag geheugen. Zelfde gebeurt met films welke ik wil bekijken....

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 03-02-2014 20:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18
Die connectionkit kun je idd alleen gebruiken om te kopiëren, het is dus niet zo dat je er een drive bij krijgt.
Ik heb zo'n ding, maar slechts enkele keren gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 15:17

KSH

Je kan de Seagate Wireless + hacken (google op hackseagate). Vervolgens kan je met eye-fi sd-cards je foto's direct op de Seagate Wireless + plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48

TommieW

Numa numa.

Zou je niet kunnen gaan kijken naar Android tablets, zoals bijvoorbeeld de Note 10.1? Die heeft ook een stylus, er kan Photoshop Touch op, en kan goed om gaan met externe opslag.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Het is mij ook nog niet gelukt om een external storage device als een extra drive te zien op m'n iPad. En ik heb het geprobeerd op de iPad 2, 3 en mini 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zie voor jou maar een oplossing, en dat is de Surface Pro. Het kost je wat meer, maar het is een x86 PC met een WaCOM digitizer in het scherm, naast natuurlijk een capitatieve laag. De iPad heeft dat niet, en zelfs met stylus is het maar wat onhandig door een gebrek aan precisie.

De Surface is een uitstekende tablet, maar kan tegelijk dienst doen als ultrabook, en heeft geen beperkingen qua storage uitbreiden: er zit een MicroSD lezer in, en gewoon een USB poort. Wat je wilt doen blijft op een consumptie apparaat (wat een iPad is) behelpen. Een Surface RT is al een stuk beter (filesystem, MicroSD, USB), maar die heeft, hoewel wat beter qua oppervlakte, nog steeds dezelfde flut-technologie in het scherm.

iOS is net wat te dumbed down voor wat je wilt, tenzij je jailbreaked en met file management aan de gang gaat, maar ik blijf er bij: een Surface Pro is gezien wat je wilt doen ideaal. Kan de ultrabook ook de deur uit, photoshop/illustrator er op, en gaan. Die dingen zijn erg populair in de grafische industrie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
dank voor alle adviezen mensen ! :)

@tommiew: android viel af, helaas is de software die ik wil gewoon niet van de kwaliteit die ik zoek (vandaar ook het immense dubio, ios levert me de software die ik wil, android het filemanagement wat ik wil).
@ksh oeh dat zou heel interessant zijn ! dank voor de tip, vanuit die invalshoek had ik het nog niet bekeken, maar dat zou in feite een near-perfect solution zijn (meest perfecte zou gewoon het rechtstreeks editen zijn, maar fuck it, ik settle wel voor zoiets :D).
@cesaar: yes, soortgelijke oplossing zoals de seagate. Lacie is alleen veel duurder (heb geen TB's aan storage nodig, als ik qua opslag een 120gig heb, is het al voldoende, gooi de schijf toch weer terug leeg als ik thuis aankom ;) ).
@umbrah: ook serieus overwogen maar de surface is out of the question :) Atm gebrui ik al een ultrabook, maar het is te omslachtig voor wat ik ermee wil. Het moet snel gaan, even aanzetten mijn ding doen en klaar zeg maar, met het liefste zo min mogelijk gewicht / ruimte). Surface heb ik even in een winkel mee gespeeld en het ding is me te groot, te zwaar. Als ze er een 7inch versie van uitbrengen ben ik meteen een fan ervan, tot die tijd helaas nog niet :(

Ik ga gaan voor de seagate optie in ieder geval en dan nu maar eens googlen op eye-fi oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
korte update: heb al een andere manier gevonden om zonder storage te kunnen werken.

bij importeren van foto's vanaf camera maak ik al een vluchtige eerste selectie, vervolgens selecteer ik verder in photosmith tot ik mijn "bewaar"set over heb. In photosmith rate ik alles / geef ik keywords enz. Als ik thuiskom sync ik met lightroom via draadloos en alle cr2-files worden netjes meegenomen. Heuj voor de techniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Je kunt ook Google Drive of Dropbox als een tijdelijk werkgeheugen gebruiken. Of je gebruikt een SD-kaart van 64GB.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Waarom wil je uberhaupt sorteren als je op locatie bent? je wilt alleen maar schieten en niet je tijd verdoen met foto's raten en zo. Want je wilt eigenlijk geen moment missen. Dan kan je beter de ipad thuis laten liggen en gaan voor meerdere grotere SD kaarten gaan.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03

JJ93

Error 418

polthemol schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:58:
dank voor alle adviezen mensen ! :)

@umbrah: ook serieus overwogen maar de surface is out of the question :) Atm gebrui ik al een ultrabook, maar het is te omslachtig voor wat ik ermee wil. Het moet snel gaan, even aanzetten mijn ding doen en klaar zeg maar, met het liefste zo min mogelijk gewicht / ruimte). Surface heb ik even in een winkel mee gespeeld en het ding is me te groot, te zwaar. Als ze er een 7inch versie van uitbrengen ben ik meteen een fan ervan, tot die tijd helaas nog niet :(

Ik ga gaan voor de seagate optie in ieder geval en dan nu maar eens googlen op eye-fi oplossingen :)
Misschien is de Dell Venue 8 Pro wat voor je.

Volledige versie van Windows 8.1, Office en een active digitizer.
Accuduur is ook goed door de zuinige bay trail processor: zo'n 8-9 uur.
Je kan er ook gewoon een SD kaartje van 64GB inproppen en de 64GB versie zelf is iets van 375 euro.

Als je dan nog de Dell stylus er bij wilt en dus het 64GB SD kaartje kom je uit op zo'n 450 euro. Goedkoper dan de 16GB iPad dus. En je hebt dan minimaal 10x zoveel opslagruimte als je de ruimte die het OS in neemt er af trekt.

Verder qua afmetingen ook goed te doen, dunner dan 9mm op het dikste punt en dus een 8" 16:10 scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door JJ93 op 19-02-2014 15:28 . Reden: URL tag fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Lacie Fuel. Werkt als een ti*t!

Het enige nadeel is dat de seagate app de cr2 files niet kan lezen. Dus ik laad eerst de foto's naar de ipad, doe een vlugge screening en pomp alles dan door naar de Fuel. Eenmaal thuis word alles overgezet naar de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Mag je zo'n Lacie fuel ook in het vliegtuig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:19

Ethirty

Who...me?

@TS: mocht je probleem nog spelen, bij iOS 8 wordt ook de iCloud uitgebruid tot een Dropbox-like oplossing. Dan zou je - mits online - kunnen importeren-bewerken-uploaden-repeat, zonder uit je interne opslagruimte te lopen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1