Bi-Wiring

Pagina: 1
Acties:

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-01 13:16
Goedenavond,

Sindskort heb ik een Harman Kardon AVR 370 met een HKTS 65
Binnenkort komen daar ook nog 2x de JBL LS40's bij.

Nu de vraag, ik wil ze graag gaan bi-wired gaan bedraden.
Welke Bi-Wiring kabels kan ik daar het beste voor gebruiken, graag hoor ik wat tips over waar ik ze het beste kan halen en hoe ik ze moet aansluiten.

Alvast bedankt!
T.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Bi wiring zonder Bi amping is een wat zinloos gebeuren. Met gewoon goede kabels bereik je hetzelfde. De verbindingsplaatjes tussen je huidige aansluitingen geven voldoende contact en daar zal een extra set dure kabels niks aan verbeteren.
Bi amping heeft voordelen maar dan moet je wel weten wat je doet en welke hardware je gebruikt.

voor discussie over dit onderwerp verwijs ik je naar: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5
Als je wat tijd hebt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 03-02-2014 20:25 ]

Copyright and left by SED...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bi wiring is in weze niks meer of minder dan een dikkere kabel tussen je versterkers en je speakers.
Dat kan het makkelijker maken om het signaal door te geven. Kan, dus niet per definitie zal.

Meer is het niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bi-wiring zoals je voorsteldbziet er misschien leuk uit maar heeft geen functie. Persoonlijk lijkt me het zonde van de tijd en het geld. :+

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 14:52
En wanneer je front high/surround back uitgang gebruik in combinatie met je L/R front uitgang. Spreek je dan over bi-amp of moet je dan echt specifiek 2 versterkers hebben? Sommige recievers geven wel bi-amp aan wanneer je hoog en laag apart aanstuurt (via de SB of FH dus)..

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Clvl13 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:21:
En wanneer je front high/surround back uitgang gebruik in combinatie met je L/R front uitgang. Spreek je dan over bi-amp
Dat wordt het wel vaak zo genoemd maar is het volgens mij eigenlijk niet. Je werkt nog altijd met één voeding en bent niet echt aan het bi-ampen.
of moet je dan echt specifiek 2 versterkers hebben?
Ja, dit is echt bi-ampen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bi-wiring kost je alleen 2 extra stukjes kabel. Een goede dikke kabel heb je voor 4 euro de meter, dus het is de kleine investering best waard. Geen idee of er een hoorbaar verschil is, maar voor dat kleine bedrag kun je daar geen buil aanvallen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• SED

SED

Nyarlathotep schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:51:
Bi-wiring kost je alleen 2 extra stukjes kabel. Een goede dikke kabel heb je voor 4 euro de meter, dus het is de kleine investering best waard. Geen idee of er een hoorbaar verschil is, maar voor dat kleine bedrag kun je daar geen buil aanvallen.
pakweg 2 x 5 meter a 4 euro is toch al snel 40 euro.
Dat is een stuk duurder dan de plaatjes die er nu zitten: gratis.
hoorbaar verschil? Nee, of die plaatjes moeten niet goed zitten.
Bi-wiring klinkt leuk als techniek maar dat is dan ook de enige extra klank die je krijgt ;)
Je hebt wel dubbel zoveel kans op kabelproblemen (wegwerken, etc) en extra connectoren..

Verwijderd

S1NN3D schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:18:
[...]
Dat wordt het wel vaak zo genoemd maar is het volgens mij eigenlijk niet. Je werkt nog altijd met één voeding en bent niet echt aan het bi-ampen.
Je hebt twee gescheiden versterker trappen voor je speaker, en dát is wat bepalend is. Derhalve ben je wel degelijk aan het bi-ampen wanneer je dat doet over de niet-gebruikte surround kanalen.

Natuurlijk, dat je over één voeding gaat, zal een limiet betekenen voor het maximale vermogen van de individuele versterkers. De voeding moet gewoon voldoende groot zijn voor het vermogen van alle versterker trappen die hij aanstuurt. Maar dat geld net zo hard voor een stereo versterkers als voor een surround versterker.

En als de versterker voeding zwaar genoeg is om X speakers aan te sturen in surround, dan is hij zeker zwaar genoeg om X-2 speakers aan te sturen met 2 in bi-amp mode.

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Je hebt twee gescheiden versterker trappen voor je speaker, en dát is wat bepalend is. Derhalve ben je wel degelijk aan het bi-ampen wanneer je dat doet over de niet-gebruikte surround kanalen.

Natuurlijk, dat je over één voeding gaat, zal een limiet betekenen voor het maximale vermogen van de individuele versterkers. De voeding moet gewoon voldoende groot zijn voor het vermogen van alle versterker trappen die hij aanstuurt. Maar dat geld net zo hard voor een stereo versterkers als voor een surround versterker.

En als de versterker voeding zwaar genoeg is om X speakers aan te sturen in surround, dan is hij zeker zwaar genoeg om X-2 speakers aan te sturen met 2 in bi-amp mode.
Bedankt voor je reactie. Ik merk wel met bi-amp op mijn SR7008 dat het anders is dan zonder bi-amp. Het geluid lijkt wat voller en helderder te zijn dan wanneer ik deze functie dus niet gebruik. Ik ga over klein poosje verhuizen en kan dan pas echt testen hoeveel dit verschilt. Ik zit nu nog op een zolder kamertje.. 8)7

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:22:
[...]
Genoeg receivers die bij vijf kanalen al inkakken betreffende het vermogen en bij zeven is dat nog erger. En zeven kanalen aansturen is wat je doet met 5.1 in Bi-amp. Het apart aansturen van hoog en laag is er vanaf de receiver niet bij, die stuurt gewoon twee keer het volledige signaal.

Ik ben van mening dat Bi-wire en passief Bi-amp eigenlijk niets toevoegen, in ieder geval niet op de sets waar ik het heb gehoord. Actief Bi-amp is dan een ander verhaal maar ook veel meer werk. Maar ieders oor is anders en hoort wat hij/zij kan/wil horen en daarmee is het wederom een kwestie van zelf uitproberen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
FeaR schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:27:
[...]

Genoeg receivers die bij vijf kanalen al inkakken betreffende het vermogen en bij zeven is dat nog erger. En zeven kanalen aansturen is wat je doet met 5.1 in Bi-amp. Het apart aansturen van hoog en laag is er vanaf de receiver niet bij, die stuurt gewoon twee keer het volledige signaal.

Ik ben van mening dat Bi-wire en passief Bi-amp eigenlijk niets toevoegen, in ieder geval niet op de sets waar ik het heb gehoord. Actief Bi-amp is dan een ander verhaal maar ook veel meer werk. Maar ieders oor is anders en hoort wat hij/zij kan/wil horen en daarmee is het wederom een kwestie van zelf uitproberen.
Ligt er maar net aan om wat voor rede je gaat bi-ampen. Je kan het doen om meer vermogen te krijgen. Of omdat je het scheidingsfilter ruk vind en het zelf wilt instellen met een Crossover/dsp.

Bi-ampen kan dus wel degelijk iets toevoegen. Mits je er een beetje verstand van hebt ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

harmz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:51:
[...]
Ligt er maar net aan om wat voor rede je gaat bi-ampen. Je kan het doen om meer vermogen te krijgen. Of omdat je het scheidingsfilter ruk vind en het zelf wilt instellen met een Crossover/dsp.
In het laatste geval heb je het dus over actief Bi-amp en daar heb ik niets negatiefs over gezegd. Het passieve Bi-amp wat 99,9% van de mensen doet voegt mijn inziens niets toe. Dat meer vermogen is op papier leuk maar daar blijft het ook bij. Ik schaar dit dan ook onder hetzelfde als Zilveren kabeltjes en dergelijke. Maar als we toch met termen gaan gooien kunnen we horizontale- en verticale Bi-amp er ook wel even aan toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 04-02-2014 20:15 ]

• SED

SED

Fear: Ik zat meer aan een diagonale bi wiring te denken ;)

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:27:
[...]
Hij stuurt weliswaar het volledige signaal naar de speaker, maar niet het volledige vermogen. Omdat het signaal alsnog door het scheiding filter gaat, heb je bij de hoog frequente kant geen belasting voor het laag, en vice versa. Het bi-amp aansturen van 5 kanalen is qua vermogen dus vrijwel gelijk aan het normaal aansturen van 5 kanalen. (Waar zou het vermogen van die 2 extra kanalen überhaupt in gedissipeerd moeten worden?
Ik ben van mening dat Bi-wire en passief Bi-amp eigenlijk niets toevoegen, in ieder geval niet op de sets waar ik het heb gehoord.
Zolang de versterker zwaar genoeg is (zowel versterker trap, als totaal vermogen), zal er uiteraard geen verschil zijn tussen bi-amp en single amp. Het begint pas te spelen wanneer de versterker ergens dicht aan zijn grenzen komt. In het geval van een enkele surround versterker, zal je het alleen horen wanneer de versterker trappen aan hun grenzen komen, aangezien het totale vermogen gelijk blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 15:47 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57
Ik heb na een tijd mijn fronts op 2 draads aangesloten gehad en vond dat deze toen al leuk klonken.
Maar het knaagde toch dat ik de 2 extra poorten voor 7.1 niet gebruikte EN dat mijn versterker de mogelijkheid heeft deze voor bi-amp te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. (bij mij is het totaal 3 meter extra kabel ;) )
Met als resultaat dat vooral in het lage het geluid iets voller werd en naar mijn gevoel het frequentie gebied iets ruimer leek. Wat dan denk ik ook weer kwam door het meer aanwezige lage gedeelte.
Versterker in kwestie Denon AVR-3808 icm Dali Suite 2.7 set (2x front, center en 2x surround)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Jag
  • Nu online

Jag

In principe moet biamping geen verschil uitmaken, behalve dat je voeding het iets makkelijker krijgt als je twee losse versterkers gebruikt. Eigenlijk zonde van het geld. Tenzij je idd actief gaat filteren, dan wordt het wezenlijk anders. Alleen dan ga je de hele filtering opnieuw doen, hoeft het ook niet zonder meer beter van te worden.

Verwijderd

Clvl13 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:41:
Bedankt voor je reactie. Ik merk wel met bi-amp op mijn SR7008 dat het anders is dan zonder bi-amp. Het geluid lijkt wat voller en helderder te zijn dan wanneer ik deze functie dus niet gebruik. Ik ga over klein poosje verhuizen en kan dan pas echt testen hoeveel dit verschilt. Ik zit nu nog op een zolder kamertje.. 8)7
Met een nul komma ruk akoestiek?
Beetje speakers komen pas tot hun recht als de ruimte waarin ze staan hier ook geschikt voor al dan niet aangepast is.
The-Source schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:34:
Ik heb na een tijd mijn fronts op 2 draads aangesloten gehad en vond dat deze toen al leuk klonken.
Maar het knaagde toch dat ik de 2 extra poorten voor 7.1 niet gebruikte EN dat mijn versterker de mogelijkheid heeft deze voor bi-amp te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. (bij mij is het totaal 3 meter extra kabel ;) )
Met als resultaat dat vooral in het lage het geluid iets voller werd en naar mijn gevoel het frequentie gebied iets ruimer leek. Wat dan denk ik ook weer kwam door het meer aanwezige lage gedeelte.
Versterker in kwestie Denon AVR-3808 icm Dali Suite 2.7 set (2x front, center en 2x surround)
En als je bij het aansluiten je speakers verdraait hebt dan is de kans groot dat ze niet meer zo staan als eerst en je dus iets anders hoort of denkt te horen. Wat dat betreft is het menselijk gehoor behoorlijk gevoelig voor psychologische invloeden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 11:58 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:53:
[...]
Wat dat betreft is het menselijk gehoor behoorlijk gevoelig voor psychologische invloeden.
Dit inderdaad. En daardoor klinkt biwire vaak beter. Omdat men het denkt/hoopt. Is niets mis mee, op zich :)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Jag schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:27:
In principe moet biamping geen verschil uitmaken, behalve dat je voeding het iets makkelijker krijgt als je twee losse versterkers gebruikt.
Een versterker bestaat uit meer dan alleen een voeding. Ook je versterker trappen zijn gelimiteerd in vermogen. Het is maar net de vraag waar het systeem zijn bottlenecks heeft zitten, en of je daar in de praktijk ook tegenaan loopt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:30:
Een versterker bestaat uit meer dan alleen een voeding. Ook je versterker trappen zijn gelimiteerd in vermogen. Het is maar net de vraag waar het systeem zijn bottlenecks heeft zitten, en of je daar in de praktijk ook tegenaan loopt.
Geheel correct. Een receiver die bijv. "echt" 5 x 120W levert kan daardoor niet dús ook 2 x 300W aan.

Nickname does not reflect reality

• Jag
  • Nu online

Jag

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Dat klopt. Alleen versterkers zijn spanningsbronnen, en ze zetten beide exact hetzelfde signaal op de speaker. De versterkers zien wel een andere impedantie, maar er gaat niet meer vermogen geleverd kunnen worden in totaal. Met twee losse versterkers met eigen voeding is ook niet wezenlijk anders, dat is enkel het geval als de voeding te krap bemeten is en je de absolute grens gaat opzoeken. Dan is het ook maar heel erg de vraag of dat winst gaat opleveren (in de vorm van extra output).

Het suffe is, dat de versterker voor het hoog, net zo hard gaat clippen door het laag wat gewoon nog in het signaal zit. Als je dat wil voorkomen, dan moet je dus actief gaan filteren. Dat is in de basis wel een heel goed idee, maar dat kan niet zomaar :).

Verwijderd

De versterkers zien wel een andere impedantie
En dáár zit 'm nu precies het onderscheid! Je versterker moet een enorme zelf-inductie overwinnen, en dat vergt een groot vermogen. Iets dat niet nodig is wanneer je alleen de grote weerstand van het filter ziet. Gescheiden versterkers krijgen dus wel degelijk een andere belasting, en dus andere clipping.

• Jag
  • Nu online

Jag

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:48:
[...]

En dáár zit 'm nu precies het onderscheid! Je versterker moet een enorme zelf-inductie overwinnen, en dat vergt een groot vermogen. Iets dat niet nodig is wanneer je alleen de grote weerstand van het filter ziet. Gescheiden versterkers krijgen dus wel degelijk een andere belasting, en dus andere clipping.
Zelfinductie van een versterker?

Het clippen van een versterker is in grote lijnen onafhankelijk van de impedantie, tenzij de voeding te kort schiet. Vandaar de opmerking over mogelijk iets voordeel met extra versterker met eigen voeding. Je kan een versterker prima laten clippen zonder dat er iets aanhangt (en dan gaat ie ook niet stuk, want spanningsbron).

Maar het gaat hooguit om hele kleine hoeveelheden extra output, maar ja als het daarom te doen is zijn er wel betere oplossingen te bedenken :P.

• SED

SED

Brad Pitt schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:15:
[...]

Dit inderdaad. En daardoor klinkt biwire vaak beter. Omdat men het denkt/hoopt. Is niets mis mee, op zich :)
Dan kun je beter een magisch linnendoekje om je speaker outputs wikkelen. Helpt net zoveel.
http://www.referencetweak...s-Interlinks1-150x150.jpg

http://www.referencetweak...er-redesigned-150x150.jpg

weinig werk en net zoveel profijt als bi-wiring.

http://www.audioreview.nl...raps-van-reference-tweaks

[ Voor 6% gewijzigd door SED op 06-02-2014 21:03 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:53:

En als je bij het aansluiten je speakers verdraait hebt dan is de kans groot dat ze niet meer zo staan als eerst en je dus iets anders hoort of denkt te horen. Wat dat betreft is het menselijk gehoor behoorlijk gevoelig voor psychologische invloeden.
Ben ik ook wel met je eens maar ik had voor dat ik dat deed (nu ruim een jaar geleden) ook met regelmaat dat 1 van de 2 fronts bij radio dat het laag niet mee deed. Het muten van versterker en un-mute (soms nogmaals herhalen) en deze kwam dan weer bij. Dat ontbreken van laag was na bi-wire wel voorbij. Natuurlijk is dat punt een versterker issue. 1 ding wel wat zeker is dat ze niet waren verplaatst aangezien ze met de achterkant en 1 zijkant beide tegen een muurtje staan ;)

Al met al ben ik happy in de huidige situatie en dat lijkt mij het belangrijkste :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Bi-wiren omdat het laag wegviel?

Als je al gaat bi-ampen dan doe je dat omdat de woofer teveel stroom trekt waar de andere speaker(s) last van hebben. Als je last hebt dat het laag wegvalt zou ik serieus je versterker na (laten) kijken of iets anders zoals bijv in de bekabeling.

Weet niet wat voor speakers je hebt maar als ze een bass poort aan de achterkant hebben is het niet slim om ze tegen of dichtbij de muur te zetten. En als je een speaker in een hoek zet dan kan je ook rare effecten krijgen omdat het laag nogal veel invloed heeft op het totale geluid omdat het zo ver de ruimte in gaat en weerkaatst.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The-Source schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:34:
Je weet dat Denon gewoon twee keer full range uitspuugt en je filters op de ene wire hoog en de andere wire laag weg filteren?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Jag schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:15:
[...]

Zelfinductie van een versterker?
zucht

Wat dacht je van de zelf-inductie van de spoel die de conus van je speaker aandrijft ?

Een speaker is een verzameling spoelen, en daarmee de meest verschrikkelijk belasting die je aan een versterker kunt hangen, omdat het één grote bak met zelfinductie is.
Het clippen van een versterker is in grote lijnen onafhankelijk van de impedantie,
Integendeel. Dat is juist de belangrijkste reden dat je versterker clipt.
|sWORDs| schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:10:
[...]
Je weet dat Denon gewoon twee keer full range uitspuugt en je filters op de ene wire hoog en de andere wire laag weg filteren?
Jij weet dat de impendantie van het filter compleet anders is dan de impendantie van de spoelen? En dat de belasting van de twee versterkers dus wel degelijk compleet anders is voor degene die het hoog, en die het laag aanstuurt?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 10:53 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

En wat win je er mee? Op mijn 4306 was niets te horen en aangezien mijn nieuwe speakers geen biamp terminals hebben heb ik het op de 4520 niet getest. Maar ook qua metingen geen tot nauwelijks verschil: http://www.audioholics.co...vr-5805-measurements-cont

Daarnaast heeft de 3 serie geen Japanse voeding zoals de 4 en 5 serie en zou ik dus liever 2 kanalen uitschakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2014 11:47 ]

• Jag
  • Nu online

Jag

Haha, ik was even weer vergeten hoe online discussies verlopen :P. Ik zou zeggen ontspan, goed volk hier :).

Impedantie de belangrijkste factor? Dat sowieso niet, je kan een versterker prima laten clippen als je er niks aan hangt. Andersom als je er een hele lage impedantie aanhangt en je zet er maar een beperkt ingangssignaal op, gebeurt er ook niks. De enige route is dat de impedantie de voedignsspanning kan beinvloeden op hele hoge volumes.

Maar in zijn algemeenheid wordt denk ik vaak vergeten dat clippen met de max spanning te maken heeft en niet met de hoeveelheid stroom die er loopt.

Verwijderd

Clippen heeft wel degelijk met de hoeveelheid stroom te maken, omdat die stroom juist de zelfinductie veroorzaakt. En die zelfinductie is een (tegengestelde) spanning die de versterker moet overwinnen. Waardoor je een combinatie van hoge stroom plus hoge spanning krijgt. Dat is iets wat bepalend is voor versterkers die speakers aansturen, ook wanneer de versterker helemaal niet op zo'n hoog volume speelt. Dat een versterker ook kan clippen door vermogen in een ohmse weerstand te pompen is niet interessant voor audio.

En wederom, ja, als alle versterker onderdelen zwaar genoeg zijn uitgevoerd, zal een single-amp systeem inderdaad niet anders klinken dan een bi-amp systeem. De vraag is echter of dat in de praktijk ook in alle situaties gewaarborgd is, of dat een normaal geschaalde versterker op een normaal volume toch af en toe in specifieke situaties loopt te clippen.

En andersom, of je wellicht een lichtere surround versterker kan nemen, als je gaat bi-ampen en dus minder vermogen per kanaal vergt. Er zijn momenteel veel surround versterkers met meer kanelen dan er gebruikt worden, en dan is de vraag gerechtvaardigd of het nuttig kan zijn die te gebruiken. De kosten van speaker kabel zijn nihiel, dus waarom geen gebruik maken van de kanalen die aanwezig zijn.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

|sWORDs| schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:35:

Daarnaast heeft de 3 serie geen Japanse voeding zoals de 4 en 5 serie en zou ik dus liever 2 kanalen uitschakelen.
Offtopic maar dat verschilt per modeljaar welke series uit Japan dan uit China komen. Waar nu haast alles uit China komt overigens (en helaas...).

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik ben van de 3805 naar een 4306 gegaan omdat volgens mij sinds de 4 serie er is alles onder de 4 niet meer uit Japan komt.

• SED

SED

Voor de clipping discussie is hier eenzelfde misverstand te lezen met goede uitleg.

http://www.avsforum.com/t...ion-on-amplifier-clipping

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

|sWORDs| schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 21:07:
Ik ben van de 3805 naar een 4306 gegaan omdat volgens mij sinds de 4 serie er is alles onder de 4 niet meer uit Japan komt.
Je doelt puur op "Made in Japan"? Er zijn Denon-receivers uit de 2000-serie die uit Japan komen. Zoals gezegd zijn vanaf de latere modellen (later dan de AVR-4306 waar jij het over hebt) veel modellen uit China gekomen, vanaf de AVR-XX11 serie komt de alles tot en met de 3000 serie uit Japan. Waar de AVR-X4000 nu weer een uitzondering is, want ook die komt uit China.

Pagina: 1