Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Is een soundbar echt de enige keuze voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Beste tweakers,

Ik heb recentelijk de pricewatch: Samsung UE46F6510S Wit gekocht.
Nu wil ik als volgende "investering" daar goed geluid op hebben. Helaas heb ik van mijn vriendin voor de aanschaf een aantal extra eisen gekregen met het oog op hoe het er uit moet zien wat mij enorm beperkt in de keuze :)

Wij willen het gebruiken voor het volgende:
- HD blu-ray films
- Bluetooth afspelen van house etc

Wij hebben de tv neergezet op een zwevend tv meubel en willen dus geen kabels er onder hebben of kabels naar speakers. Dit is de reden dat we willen gaan voor een soundbar met een draadloze subwoofer. Dit zodat we de soundbar onder de tv kunnen plaatsen en de subwoofer enigszins uit het zicht kunnen zetten. Het liefst heb ik dus geen lelijke reciever in het zicht. We hebben bijvoorbeeld ook gekozen voor een Ci+ module voor de televisie aangezien we geen televisiekastje in het zicht wilde hebben.

Mijn keuze is toen gevallen op deze:
pricewatch: LG 35mm Ultra Slim Soundbar (NB4530A)

Mijn vraag aan jullie is als volgt;

Levert een soundbar enigszins de prestaties die je verwacht voor dit geld?

Wat voor opties heb ik nog meer naast een soundbar wat misschien voor hetzelfde budget (~300 euro) visueel hetzelfde oplevert (draadloze subwoofer)?

EDIT: In het topic heb ik per abuis subwoofer getikt ipv soundbar. Helaas is het niet mogelijk topic te verwijderen en een nieuwe te plaatsen?

Edit: Bedankt admin!

[ Voor 4% gewijzigd door DeBers op 03-02-2014 19:17 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat je een mission impossible te pakken hebt.
Goed geluid en een soundbar gaan in mijn ogen niet samen. Net als goed geluid en een budget van € 300. Je zal dus ergens concessies moeten doen, op kwaliteit of looks.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of ff leven met het geluid en een beetje sparen

Iperf

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Op de looks ga ik geen concessies doen :)

Laat ik de vraag herschrijven dan :)

Wat kan ik het best doen voor 300 euro, wat kwa kabels etc hetzelfde doet als een soundbar?

[ Voor 62% gewijzigd door DeBers op 03-02-2014 23:01 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
aller goedkoopste (waarschijnlijk winst maken) is vriendin met kabelangst inruilen :-p

maar dat is vast niet het antwoord wat je zocht :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:58
Je komt sws bij een soundbar uit waarschijnlijk omdat je alles netjes weg wilt werken.
Ik moet eerlijk zeggen dat het geluid best wel meevalt uit een soundbar, nee geen 5.1 en nee verwacht geen super strakke weergave, echter is een soundbar al meteen 10x beter dan wat er uit een tv komt.

Ik vind een soundbar zijn geld wel waard, en vooral als het kwa design moet passen in de huiskamer. Want ik begrijp dat het meer voor design is dan voor echte home cinema kwaliteit, want dan kom je al gauw op een echte 5.1 set.

Maar misschien kun je een foto posten van hoe het er nu bij staat, misschien is er wel ruimte voor een versterker ( weg gewerkt in de kast als daar mogelijkheid toe is ) en een 'redelijke' 2.0 set speakers.

[ Voor 43% gewijzigd door SgtElPotato op 03-02-2014 23:11 ]

Zucht...

• S1NN3D
  • Niet online
Als je qua looks geen concessies wil doen, zie ik in jou situatie dus geen receiver met speakers verschijnen. Dan blijft er volgens mij niets anders over dan toch die soundbar komen en het kwalitatief mindere geluid te accepteren.

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
S1NN3D schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:20:
Als je qua looks geen concessies wil doen, zie ik in jou situatie dus geen receiver met speakers verschijnen. Dan blijft er volgens mij niets anders over dan toch die soundbar komen en het kwalitatief mindere geluid te accepteren.
Valt reuze mee.. wij bezitten sinds een maandje ongeveer deze soundbar: pricewatch: Samsung HW-F350 (wel met bedrade subwoofer) en wij hebben er nog steeds geen spijt van! Voor het geld dat je ervoor betaalt heb je zeker wel goed geluid en het ziet er ook nog eens 'slick' uit!
Het probleem bij veel mensen is dat het verhaal dat geluid aan bepaalde normen moet voldoen (de norm voor 'goed geluid') tussen hun oren zit of afhankelijk is van wat de buurman of de collega erover zegt.

Geluid en de beoordeling hiervan (vinden jij en jouw vriendin het goed klinken) is dermate persoonlijk dat je het beste eerst eens kunt kijken of je deze soundbars kunt beluisteren in de winkel voordat je tot aankoop overgaat ;)

• S1NN3D
  • Niet online
Een soundbar levert beter geluid dat een tv kan produceren dus op dat gebied maak je zeker stappen. Maar een soundbar levert geen surround effecten bij films, als je dat belangrijk vind. En persoonlijk ben ik een muziekliefhebber dus kan een soundbar niet de kwaliteit leveren zoals volwaardige speakers dat doen. Het is maar net wat je wensen/eisen zijn. Maar het klopt dat wanneer na luisteren blijkt dat de TS het voldoende vindt, het voor zijn situatie prima kan zijn.

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 21:09
Hee mss niet binnen het budget maar wel leuk dat de boxen los te koppelen zijn en zo opladen dus geen kabels en wss wel een redelijk geluid.

pricewatch: Philips HTL9100

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
ik denk er zelf over na om twee actieve speakers (2.0) aan te schaffen, en deze naast de TV op te hangen. Zo blijf ik ook de minimalistische setup houden. Dit kan varieren van een paar eenvoudige computerspeakers, hifi speakers of studio-monitors. Omdat ik even het geld er niet voor heb liggen ben ik nog niet aan het luisteren.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-11 09:21
En zoiets als een soundplate? Kan je de TV opzetten en is net zoiets als Een soundbar. Denk wel een mooiere oplossing, kwam eigenlijk even in mij op
Pagina: 1