Feedback + Tips Gaming PC 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• rick_999
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Beste tweakers,

Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest met een voor mijzelf zo goed mogelijke game pc samentestellen, en vroeg me ondertussen af of jullie nog tips hadden en wat ik beter anders zou kunnen doen.
Met name de gpu vind ik een lastig onderdeel omdat ik er niet veel vanaf weet dus van feedback graag :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen, misschien voor school heel soms wat CAD maar ik koop hem voor het gamen.
Ik speel BF4, Modded Minecraft, COD en Sim City 5.
Misschien wil ik hem in een later stadium ook nog overclocken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ong 1000 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope,
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve muis toetsenbord en monitor enz.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope, als het maar goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee niet egt, het zal fijn zijn als hij redelijk stil maar het is geen eis.

Dit is de setup voor nu:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,85€ 125,85
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,98€ 93,98
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,-€ 66,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 48,50€ 48,50
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 114,40€ 114,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 958,52

Denken jullie dat ik met deze spullen + jullie aanpassingen alles op Ultra kan spelen?

Alvast bedankt, en Mvg. Rick :)

[ Voor 16% gewijzigd door rick_999 op 04-02-2014 17:28 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik lees niets over overklokken, maar ik zie wel een K CPU + een Z moederbord. Echter geen CPU koeler.
Ik vermoed dus dat je het niet gaat doen en dan kan je een Intel Core i5 4670 Boxed of Intel Core i5 4570 Boxed nemen met een B85 moederbord (of H87 als je RAID gaat gebruiken, maar ik heb niet die indruk).
bvb: ASRock B85 Pro4, MSI B85-G41 PC Mate, MSI B85-G43, Gigabyte GA-B85-HD3 of Asus B85-PLUS
Ik vermoed dat je met de goedkoopste (ASRock) goed zit, maar als je liever een MSI, Gigabyte of Asus bord hebt, kan dat dus ook.

Als GPU heb je een nogal dure R9 270X gekozen. Voor dat geld neem je beter een GTX 760.
Maar met een budget van 1000€ zou een R9 280X geen probleem mogen zijn, bvb: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G of als je Battlefield 4 nog niet hebt: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA

Die kast is goed, maar een beetje duur voor uw gebruik.
De Fractal Design Define R4 Pearl Black en Corsair Carbide 330R zijn goedkoper en stiller, terwijl ze voor een enkele GPU opstelling ruim voldoende koeling hebben. De Fractal bevat overigens al een fan-controller zodat je die niet hoeft te kopen. Aan de andere kant kan je fans ook via het moederbord regelen op basis van CPU temperatuur of met een programmaatje zoals speedfan ook op GPU temperatuur, waardoor het nut van een fan-controller niet zo groot is.

Sneller geheugen geeft maar een kleine snelheidswinst voor je systeem en is dan vaak het extra geld niet waard. Het Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU geheugen is qua prijs/prestatie+kwaliteit bijna niet te verslaan.

Ik vermoed dat die Antec voeding best goed is, maar een Seasonic S12II-Bronze 520W is een stuk goedkoper en zeker even goed.

De Samsung 840 EVO SSD's zijn goed, maar de Crucial 2.5" M500 240GB is 25€ goedkoper en praktisch even goed, zoniet beter omwille van bescherming tegen datacorruptie bij stroomuitval.

Als je je systeem graag wat stiller hebt tijdens niet GPU intensieve zaken (internet browsen, film kijken,...) dan is het interessant om een CPU koeler te nemen. bvb: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• rick_999
Robbedem schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:38:
Ik lees niets over overklokken, maar ik zie wel een K CPU + een Z moederbord. Echter geen CPU koeler.
Ik vermoed dus dat je het niet gaat doen en dan kan je een Intel Core i5 4670 Boxed of Intel Core i5 4570 Boxed nemen met een B85 moederbord (of H87 als je RAID gaat gebruiken, maar ik heb niet die indruk).
bvb: ASRock B85 Pro4, MSI B85-G41 PC Mate, MSI B85-G43, Gigabyte GA-B85-HD3 of Asus B85-PLUS
Ik vermoed dat je met de goedkoopste (ASRock) goed zit, maar als je liever een MSI, Gigabyte of Asus bord hebt, kan dat dus ook.

Als GPU heb je een nogal dure R9 270X gekozen. Voor dat geld neem je beter een GTX 760.
Maar met een budget van 1000€ zou een R9 280X geen probleem mogen zijn, bvb: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G of als je Battlefield 4 nog niet hebt: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA

Die kast is goed, maar een beetje duur voor uw gebruik.
De Fractal Design Define R4 Pearl Black en Corsair Carbide 330R zijn goedkoper en stiller, terwijl ze voor een enkele GPU opstelling ruim voldoende koeling hebben. De Fractal bevat overigens al een fan-controller zodat je die niet hoeft te kopen. Aan de andere kant kan je fans ook via het moederbord regelen op basis van CPU temperatuur of met een programmaatje zoals speedfan ook op GPU temperatuur, waardoor het nut van een fan-controller niet zo groot is.

Sneller geheugen geeft maar een kleine snelheidswinst voor je systeem en is dan vaak het extra geld niet waard. Het Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU geheugen is qua prijs/prestatie+kwaliteit bijna niet te verslaan.

Ik vermoed dat die Antec voeding best goed is, maar een Seasonic S12II-Bronze 520W is een stuk goedkoper en zeker even goed.

De Samsung 840 EVO SSD's zijn goed, maar de Crucial 2.5" M500 240GB is 25€ goedkoper en praktisch even goed, zoniet beter omwille van bescherming tegen datacorruptie bij stroomuitval.

Als je je systeem graag wat stiller hebt tijdens niet GPU intensieve zaken (internet browsen, film kijken,...) dan is het interessant om een CPU koeler te nemen. bvb: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Ten eerste heel erg bedankt voor je snelle reactie, en zo uitgebreid.
Over de ram denk ik dat je helemaal gelijk hebt en schrap ik de Corsair van mijn lijstje.

Ik ben hem misschien wel van plan te overclocken in een later stadium, daarom de keuze of de Intel K versie.

Verder raad je mij een voeding aan van 520 watt dus schrap ik mijn antec ook van mijn lijstje.

Alleen had ik nog wel een vraag over de GPU, want ik denk inderdaad zelf dat het op jouw aanraden beter is om voor een R9 280X te gaan, welke zou u dan het best aanraden? Ook las ik op internet dat R9 280X een voeding nodig hebben van 750W. Als dat klopt welke voeding zou je dan aanraden?

Qua cpu koeler ben ik er vanuit gegaan dat de stock koeler voldoende was als ik hem niet ging overclocken dus was eigenlijk mijn plan dat tegen de tijd dat ik hem wil gaan overclocken een nieuwe te kopen.

Ik pas de lijst gelijk aan!

• Robbedem
Een 520W voeding is voldoende voor een R9 280X hoor.
Het enige dat je niet gaat kunnen doen is de GPU en CPU tegelijk strestesten, maar ik denk niet dat je dat van plan bent. ;) En zelfs dan zou het bijna lukken met die voeding: GPU: 350W (strestest), CPU met overklok: 150W (strestest) en de rest maximaal 50W => 550W
Bij een normale load (bijvoorbeeld gaming) zit je maximaal (piekvermogen) aan 400W en gemiddeld zelfs maar 350W. (http://www.techpowerup.co...gabyte/R9_280X_OC/24.html)

Je kan als je pas later gaat overklokken idd wachten met een CPU koeler te kopen, echter is de ontwikkeling qua prestaties en prijs voor CPU koelers niet zo snel dat het veel gaat uitmaken, enkel zal de installatie later wat lastiger zijn. ;)

• rick_999
Oke, dat is goed om te horen!
Ik heb nu gekozen voor de MSI Radeon R9 280X GAMING 3G, en als het goed is is mijn moederbord geschikt voor een extra videokaart. Nu vroeg ik me alleen af is het bv. over een jaar slimmer om te zeggen ik koop er een MSI Radeon R9 280X GAMING 3G bij of om een nieuwe videokaart te kopen. Want wat zijn eigenlijk de voordelen van 2 videokaarten.
Vinden jullie de setup voor de rest goed om later nog over te clocken?

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
rick_999 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:36:
Nu vroeg ik me alleen af is het bv. over een jaar slimmer om te zeggen ik koop er een MSI Radeon R9 280X GAMING 3G bij of om een nieuwe videokaart te kopen.
Beter een nieuwe kopen. Geeft meer prestaties en is zuiniger. Ff googlen als je er zelf over wil lezen.
Lijstje hierboven van Robbedem ziet er goed en compleet uit.

[ Voor 14% gewijzigd door JDillinger op 04-02-2014 17:40 ]

• Robbedem
Als je na een jaar al een nieuwe videokaart bijsteekt is een tweede goedkope tweedehands R9 280X nog wel ok. Moest het om de een of andere reden eerder richting twee jaar gaan, dan kan je beter een nieuwe kaart kopen. Je moet dus voor jezelf uitmaken hoe snel je wilt gaan upgraden.
Pagina: 1