[Ft] Pricewatch betaalmethode & verzendwijze geen voorkeur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Ik mis de optie bij de betaalmethode en de verzendwijze om geen voorkeur te hebben. Standaard staat de boel op iDeal, maar staat dus Amazon.de onderaan de lijst, terwijl deze vaak wel een lagere prijs heeft. Bij de optie geen voorkeur heb je dus alle prijzen op volgorde, daarbij te rekenen met de goedkoopste betaalmethode.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Op basis van de voorkeur die je aangeeft bij betaal en verzendmethode berekenen we de totaalprijs. Wanneer je geen voorkeur zou invullen, wat zou je dan verwachten bij totaalprijs. De totaalprijs exclusief verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bijvoorbeeld, of de laagst mogelijke prijs want veel winkels verzenden tegenwoordig gratis. Maar ik kan me voorstellen dat dat lastig te coden is. Situatie is, bij sommige shops kom ik fysiek langs en kan ik afhalen, bij anderen gebruik ik weer creditcard en moeten ze verzenden. Beiden methoden concurreren dan met elkaar op hetzelfde product, maar zijn niet in één oogopslag te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39
Maite de Jong schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:32:
Op basis van de voorkeur die je aangeeft bij betaal en verzendmethode berekenen we de totaalprijs. Wanneer je geen voorkeur zou invullen, wat zou je dan verwachten bij totaalprijs. De totaalprijs exclusief verzendkosten?
Is inderdaad wel wat voor te zeggen, immers:

Betaalmethode (iDeal wordt soms extra voor gevraagd) en verzendwijze hebben een rechtstreekse relatie met de prijs. Als iemand dan aanvinkt 'Dit boeit me niet' dan moet dat redelijkerwijs ook voor de bijbehorende prijseffecten gelden.

In dat geval lijkt het mij dus inderdaad het beste om de totaalprijs minus de kosten van betalen en verzenden te laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit helpt ook bij het vergelijken van winkelmandjes bij winkels. Bij de één wil je kunnen ophalen en de ander verzenden. Vooral bij kleine dingen lopen verzendkosten hoog op, maar die zou je normaliter bij dezelfde winkel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik mis deze feature ook, of ik betaal met ideal, paypal, of creditcard maakt me niets uit. Maar idd kwam amazon in het grijs onderaan ("De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters"). Dus hierbij ook mijn support voor de feature request.

Bij totaalprijs qua verzenden/ophalen stem ik ook voor de laagste prijs. Als je het alleen wilt laten verzenden kun je dat ook expliciet aanvinken (als default lijkt me het nog wel prima).

你还记得吗 记忆的炎夏

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat "de verzendmethode boeit me niet" maar beperkt nut heeft voor de meeste mensen, vooral omdat de winkels nogal landelijk verspreid zijn: mij persoonlijk zou het me niet zo boeien of ik iets moet laten opsturen of met een straal van 10km moet ophalen... maar daarbuiten?

Zeker bij het voorbeeld uit de topicstart, Amazon.de, wordt het lastig afhalen :P

Voor de betaalmethode is het al een stuk interessanter. Als je zowel CC als iDeal als Paypal goed vindt, dan is het op zich logisch dat we de goedkoopste combinatie van 'verzendmethode' en een van die betaalmethodes opzoeken.
We zouden er dan misschien beter een lijst checkboxes van kunnen maken en dan standaard alleen iDeal aanvinken, maar wel de optie bieden om ook CC en anderen erbij aan te vinken.

• Señor Sjon
Dat bedacht ik mij ook, maar is dat niet een hoge serverbelasting? Maar vinkjes i.p.v. bolletjes zou voor beide opties erg fijn zijn, net als de reguliere filters eigenlijk. Blijven die vinkjes dan wel onthouden als je ingelogd bent?

Je kan moeizaam met straal werken. Bij mijn ouders 130km verderop zitten weer een paar winkels vlakbij, net als bij mijn werk en thuis. Dat is niet in een straal te vatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Senor Sjon schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:15:
Dat bedacht ik mij ook, maar is dat niet een hoge serverbelasting?
Het idee van feature requests indien is natuurlijk dat wij de eventuele nadelen beoordelen ;)
Als jullie op voorhand al dergelijke nadelen mee gaan nemen, dan worden de feature requests misschien wel te beperkt ingezet :)
Maar vinkjes i.p.v. bolletjes zou voor beide opties erg fijn zijn, net als de reguliere filters eigenlijk. Blijven die vinkjes dan wel onthouden als je ingelogd bent?
Dat soort voorkeuren onthouden zou het wel praktischer maken (en is eigenlijk ook een bug in het huidige systeem).
Je kan moeizaam met straal werken. Bij mijn ouders 130km verderop zitten weer een paar winkels vlakbij, net als bij mijn werk en thuis. Dat is niet in een straal te vatten.
Klopt niet elke afstand is gelijk. Ikzelf rij liever 40km naar een goed toegankelijk industrieterrein, dan naar een winkel midden in het centrum van de stad (Amsterdam) dat op 10km zit (niet dat er veel IT-winkels daar zitten waar geen betere afhaallocatie voor bestaat, maar gaat om het idee :P ).
Pagina: 1