Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maand geleden mijn pc samengesteld met windows 7 op een seagate 2 tb hdd. Nu wil ik upgraden naar een ssd als mijn OS drive, kan je dat gwn kopieren of moet je dan windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik zou het opnieuw installeren.
Windows installeert altijd met updates/instellingen/drivers etc aan de hand van de hardware die je gebruikt en ik kan me goed voorstellen dat je met een SSD iets anders 'nodig' hebt.
Waarschijnlijk werkt een directe image van je huidige installatie wel, maar niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 05:22
Je kunt het wel kopiëren. Samsung levert goede software mee die dat kan. Maar het is beter dat je opnieuw installeert, Windows herkent dat je vanaf een SSD werkt en past daar zelf dingen op aan. Zorg er ook voor dat je Sata mode in AHCI staat (dit kan nu op IDE staan). AHCI zorgt ervoor dat je SSD beter presteert.
Een andere SSD die ook goed is, is de Crucial M500. Deze heeft powersafe capacitors (een soort batterijen) die ervoor zorgen dat de SSD veilig kan afsluiten in het geval van onverwachte stroomuitval. Dit heeft de Samsung EVO niet. Verder is deze SSD erg betrouwbaar, en ook gunstig geprijsd.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 opnieuw installeren is het makkelijkste en volgens mij het beste om te doen.

Ik zou qua SSD kiezen voor de 240GB versie van de Crucial M500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn bestanden overzet en windows opnieuw installeer kan ik dan gewoon mijn harde schijf aansluiten als hdd en ziet hij dan alle data incl. program files en kan ik die program files dan kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

De HDD kun je gewoon aansluiten, ookal zit er een windows installatie op.
Je moet wel opletten dat je in de BIOS de 1ste boot prioriteit naar de SSD zet.

Het zomaar kopiëren van programma's dat is een twijfelachtig iets. Je bent hier overgeleverd aan hoe het programma in elkaar zit.
De grotere software pakketten (office, etc) laten zich vaak niet zomaar kopieren plakken, want er zijn dan een hoop bestanden vermist die tijdens de installatie worden aangemaakt op andere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Over het algemeen scheelt het heel veel frustratie als je gewoon helemaal overnieuw begint met een windows, hooguit je documenten van een eerdere windows overzettend.

Een Crucial M500 240GB is idd een erg goede SSD voor een nog betere prijs.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1