Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een deftige laptop aan te schaffen met de bedoelingen om hierop deftig te kunnen videobewerken (op hoog niveau) en natuurlijk ook te gamen. Een goeie grafische kaart is dus essentieel. Alleen kom ik van de mac-familie en heb dus niet veel ervaring met andere systemen. Nu vraag ik mij af wat voor mij de beste koop is.

Zelf samenstellen: BTO of Xnotebooks? ??? euro

Alienware 14 met de i7 en de gtx 765 optie (1299 euro)
http://configure.euro.del...c=be&l=nl&s=dhs&cs=bedhs1
Of is de gt 750 al goed genoeg voor de meeste games? dan kom ik maar op 1099, en uit research is gebleken dat alienware allround wel beter is dan de ideapad van lenovo.

lenovo ideapad y510p met twee gt 755 Sli kaarten. (1030 euro) iemand ervaring met deze pc?
http://www.campusshop.nl/...510p-00043nl/details.aspx

Ik heb op dit moment de voorkeur voor de lenovo optie, goedkoop en twee grafische kaarten lijkt me wel super. Maar misschien hebben jullie nog een ander voorstel dat ik over het hoofd heb gezien.

Ik hoop op veel reactie's, alvast bedankt!

Mvg

Kamiel Doens :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je een laptop? Is dat omdat het meer portable is? Zoja, reis je dan ook veel? Anders zou je altijd nog een desktop kunnen samenstellen.

Ehm, tsja .. wat jij wilt is in ieder geval een goed scherm en flinke prestaties voor je geld. Lenovo Ideapad is op papier misschien een goed idee, maar in praktijk heb je een slechte koeling, slecht touchpad en ook een minder scherm en bagger accuduur.

Alienware, tsja .. zijn goeie laptops, goeie bouwkwaliteit etcetera, alleen vraag ik me af of het scherm goed genoeg is.

Misschien is een Asus N56 iets voor je? Quadcore processor, GT750M videokaart (afhankelijk van de versie). Is een bewezen goeie laptop, met goede koeling, goed scherm en ook een goede bouwkwaliteit.

Als je echt een zwaardere laptop wilt zou ik je adviseren om nog even door te sparen en in de workstation klasse te gaan kijken. Dan zit je bij de Lenovo W540/HP Zbook/Dell M4800 en zit je zo tussen de 1450 - 2000 euro.

Voordeel van die workstations is wel dat je er 32GB aan RAM in kwijt kunt. Gaming laptops van 17 inch zijn hier ook wel geschikt voor, alleen heb je dan toch weer een minder kleur echt scherm, iets wat je wel wilt voor video bewerken naar mijn inziens.

Om af te sluiten: BTO of zelf samenstellen zou ik niet doen. De bedrijven die dit aanbieden maken vaak gebruik van CLEVO barebones en die staan nou niet echt bekend om hun kwaliteit. Slechte accuduur, belabberde koeling, throttling, slechte inputapparatuur en mindere bouwkwaliteit zijn hierbij geen uitzondering.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zoek idd iets portable.

Heb die asus even opgezocht en vond wel geen versie met de gt 750 alleen de
gt 740.

Heb idd over het hoofd gezien dat die alienware (mijn samenstelling) geen hd scherm had, dat heb ik idd ook wel nodig voor die videobewerking.

Zijn er andere bedrijven waar je laptops kan samenstellen met wel een goeie bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Eens met het desktop idee. Tenzij je de mobiliteit nodig hebt krijg je op een desktop meer voor minder.

De y510 is kwalitatief niet zo'n geweldig apparaat. maartjepaartje noemt al een paar punten. Echter valt het scherm best mee. Hoewel ik geen idee van de kleurechtheid en witbalans enzo heb zag het er op het oog niet minder uit dan het scherm van mijn Sony Vaio S15 (met ips scherm). Een vergelijking met de n56 zou ik niet 123 kunnen maken, maar de vv versie heeft een gt750 en is dus wel aardig voor gamen.

Workstations lijken me niet zo'n hele goede optie, omdat die dingen duur zijn en er (geloof ik) niet zoveel gameperformance geleverd wordt. In ieder geval niet zoveel als bij alienware.

Er zijn helaas niet echt goede gamelaptops met een goed scherm helaas. Misschien nog een Asus ROG. Toen de redactie die met een alienware vergeleek had de asus een stuk beter scherm meen ik me te herinneren dus wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het even opgezocht en het scherm van de Lenovo Y510P geeft het SRGB spectrum voor 86% en het AdobeRGB voor 56% weer .. op zich niet heel slecht, maar ook niet echt goed :P. Je kunt er natuurlijk wel altijd nog een extern scherm aanhangen, mja .. als je alles on the go doet is dat ook niet echt een optie.

Workstations zijn een prima optie, waarom denk je dat professionals vaak voor die dingen kiezen? Ja, je betaald meer, maar de gameprestaties met een beetje een videokaart als de quadro K2100M zullen echt niet lager zijn als een Alienware met GT750M. Afhankelijk van het merk betaal je daar dan ook voor, maar meestal heb je dan wel 3 jaar on site garantie. Daarnaast heb je dan een laptop die zeker een stootje kan hebben en een stuk meer is geoptimaliseerd voor die professionele software. Verder heb je dan meestal een p*rn* scherm die echt goed te gebruiken zijn.

Als ik zie dat je voor rond de 1500,- een Lenovo W540 kunt krijgen met i7 quadcore, K2100M, geweldig scherm, 8GB werkgeheugen en 3 jaar on site garantie, dan weet ik het wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:48
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:57:
Ik heb het even opgezocht en het scherm van de Lenovo Y510P geeft het SRGB spectrum voor 86% en het AdobeRGB voor 56% weer .. op zich niet heel slecht, maar ook niet echt goed :P. Je kunt er natuurlijk wel altijd nog een extern scherm aanhangen, mja .. als je alles on the go doet is dat ook niet echt een optie.

Workstations zijn een prima optie, waarom denk je dat professionals vaak voor die dingen kiezen? Ja, je betaald meer, maar de gameprestaties met een beetje een videokaart als de quadro K2100M zullen echt niet lager zijn als een Alienware met GT750M. Afhankelijk van het merk betaal je daar dan ook voor, maar meestal heb je dan wel 3 jaar on site garantie. Daarnaast heb je dan een laptop die zeker een stootje kan hebben en een stuk meer is geoptimaliseerd voor die professionele software. Verder heb je dan meestal een p*rn* scherm die echt goed te gebruiken zijn.

Als ik zie dat je voor rond de 1500,- een Lenovo W540 kunt krijgen met i7 quadcore, K2100M, geweldig scherm, 8GB werkgeheugen en 3 jaar on site garantie, dan weet ik het wel :).
Waar zie jij een W540 te krijgen voor die prijs? Ik zie rond de 1400 euro inderdaad de W540 met K1100 (GT 740m prestaties, niet super geweldig als het voor gamen is). Als je de K2100 wilt zit je al aan 2000 euro (zowel HP als Lenovo), 2x zijn originele budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Je kan op de site van Lenovo de W540 samenstellen, en dus de goedkoopste variant uitrusten met een K2100M (kost niet heel veel extra). Wanneer ik de processor en het werkgeheugen ook upgrade kom ik op 1560 uit.
Ik neem aan dat op het standaard scherm wordt gedoeld bij het geweldige scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:52:

Ehm, tsja .. wat jij wilt is in ieder geval een goed scherm en flinke prestaties voor je geld. Lenovo Ideapad is op papier misschien een goed idee, maar in praktijk heb je een slechte koeling, slecht touchpad en ook een minder scherm en bagger accuduur.
Ik ben het niet helemaal eens met deze stelling. Ik bezit zelf de Lenovo Ideapad en heb niks aan te merken met de koeling. Deze houd tijdens benchmarks alles netjes ronde de 80 graden. Neem bij deze temperatuur wel mee dat de ventilator niet op 100% draaid maar op 80 hierbij is het geluids-niveau erg goed te doen.

Daarnaast is er met het touchpad niks mis. Deze is accuraat genoeg voor photoshop en indesign. Het scherm kan ik niet veel over zeggen maar doet als ik snel even rondkijk niet veel onder bij de andere laptops in mijn buurt(p/m 20 in deze ruimte).

De accu houd het zonder sli en met scherm op half ongeveer 2 uur uit (hierbij game ik dan wel).

De lenovo kan ik dus uit eigen ervaring wel aanraden!.

Daarnaast is de alienware een goede laptop alleen zit je wel met het betalen voor de naam.

En mijn advies zoals de rest spaar door voor een workstation:). en als je niet kan wachten neem de lenovo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGonlag2 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:22:
[...]

Waar zie jij een W540 te krijgen voor die prijs? Ik zie rond de 1400 euro inderdaad de W540 met K1100 (GT 740m prestaties, niet super geweldig als het voor gamen is). Als je de K2100 wilt zit je al aan 2000 euro (zowel HP als Lenovo), 2x zijn originele budget!
Precies wat JornV hieronder neerzet. De meerprijs van een K2100 ten opzichte van een K1100 is 46 euro ofzo, niet echt heel veel lijkt mij.
welvaartsbuik schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Ik ben het niet helemaal eens met deze stelling. Ik bezit zelf de Lenovo Ideapad en heb niks aan te merken met de koeling. Deze houd tijdens benchmarks alles netjes ronde de 80 graden. Neem bij deze temperatuur wel mee dat de ventilator niet op 100% draaid maar op 80 hierbij is het geluids-niveau erg goed te doen.

Daarnaast is er met het touchpad niks mis. Deze is accuraat genoeg voor photoshop en indesign. Het scherm kan ik niet veel over zeggen maar doet als ik snel even rondkijk niet veel onder bij de andere laptops in mijn buurt(p/m 20 in deze ruimte).

De accu houd het zonder sli en met scherm op half ongeveer 2 uur uit (hierbij game ik dan wel).

De lenovo kan ik dus uit eigen ervaring wel aanraden!.

Daarnaast is de alienware een goede laptop alleen zit je wel met het betalen voor de naam.

En mijn advies zoals de rest spaar door voor een workstation:). en als je niet kan wachten neem de lenovo ;)
Begrijp me niet verkeerd, vind het top dat je tevreden bent met de laptop! Online worden er echter veel problemen gemeld met het touchpad en ook met throttling, iets wat je niet wilt met je laptop.

Ik heb de laptop ook zelf in m'n handen gehad en vond het touchpad echt dramatisch, maar natuurlijk valt hier wat aan te tweaken en zul je er ook gerust aan wennen. Ik vind daarnaast een accu die het 2 uur volhoudt, zeker bij half scherm (ookal zit je te gamen) echt aardig weinig. Tests laten sowieso zien dat de accuduur niet echt geweldig is. Daarbij opnemende dat het scherm ook niet super is, zou ik vooral voor grafisch werk toch iets anders kiezen.

Ik heb een Sony laptop gehad met een butt scherm en aangezien ik zelf aardig wat videowerk doe (betaald) en ook in after effects werk vind ik een goed scherm wel een must. Als voorbeeld, als ik iets op die sony afmonteerde en het later op een goed (gekalibreerd) beeldscherm afspeelde, of zelfs op de TV, dan schrok ik me echt rot qua kleuren en qua contrast, dat is iets wat je niet wilt.

De Lenovo zal overall best een goede laptop zijn, daar niet van, maar ik denk niet geschikt voor de TS zijn bezigheden. Je zult natuurlijk altijd concessies moeten doen, maar dan nog zou ik veel eerder de Asus N56 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
Begrijp me niet verkeerd, vind het top dat je tevreden bent met de laptop! Online worden er echter veel problemen gemeld met het touchpad en ook met throttling, iets wat je niet wilt met je laptop.

De Lenovo zal overall best een goede laptop zijn, daar niet van, maar ik denk niet geschikt voor de TS zijn bezigheden. Je zult natuurlijk altijd concessies moeten doen, maar dan nog zou ik veel eerder de Asus N56 aanraden.
Ik denk juist dat de Lenovo goed is voor de TS als ik bf4 2 uur lang kan gamen op een accu vind ik dat best netjes. Als ik dingen als eclipse en photoshop aan heb en intensief gebruik haal ik met gemak de 6 uur. Ja dat is met sommige laptops vergeleken erg kort MAAR die hebben niet dezelfde kracht. Daarnaast is er niks mis met de throttling en zijn er even veel review's die de laptop de lucht in prijzen. Der zijn ook genoeg die de N56 de grond in boren.

niks persoonlijks hoor iedreen zijn mening:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
Heb je de mogelijkheid onderzocht of je in de Alienware een IPS paneel kan laten zetten en wat daar de meerprijs van is? (Volgens de site van alienware US kan het, alleen zie ik niet waar je deze optie kan aanvinken bij het samenstellen, zal misschien wel telefonisch kunnen, ik heb het nog niet geprobeerd).

Als de meerprijs ten opzichte van het standaard FHD scherm meevalt, lijkt me de Alienware betere bang for buck. Als ik alles ongeveer vergelijkbaar invul voor de W540 of de Alienware 14 (i7 4700MQ, 8GB ram) dan heb je bij de Alienware voor ongeveer 1600 euro (zonder kortingen) een GTX 765m en een 1TB/80GB caching mSATA terwijl je het bij de W540 moet doen met een K2100 (die mij toch minder lijkt dan de GTX 765m) en heb je alleen een m.2 slot vrij (wat mij mij ook minder lijkt dan de mSATA).

Misschien nog wat betere keuzes maken in je configuratie (heb het nu gewoon ingevuld voor de vergelijkbaarheid), maar ik zou in dit geval de AW kiezen... (of jullie moeten me op een flater betrappen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan alsnog is het de vraag of je zo'n goed scherm hebt. Daarnaast, mSATA of m.2Sata maakt geen barst uit, het is een andere vorm factor. Quadro doet het veelal beter in professionele applicaties dan de gewone GTX cards. Er zijn wel mogelijkheden om dit te omzijlen, maar over het algemeen is de support beter bij Quadro cards en zijn ze ook stabieler.

Het is de keuze die je moet maken, wil je er primair op gaan gamen? Koop een gamelaptop als de Dell Alienware of Asus ROG. Wil je er primair professioneel op gaan werken? Koop een workstation. Heb je geen geld voor één van beide? Koop een Asus N56! Ik blijf die toch aanbevelen boven de Lenovo, enkel en alleen al voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
TheVerge is alleszins enthousiast over het IPS paneel (niet echt een objectieve meting, maar die mannen vertrouw ik ergens wel). Dat wou ik alleen maar zeggen.

En toegegeven, ik had ze vooral op gaming performance vergeleken, beetje heel erg onderschat dat er niet echt een lineair verband bestaat tussen beide, dat heb ik dan ook weer geleerd :)
Pagina: 1