Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Packetloss in een spel en een probleem met ping

Pagina: 1
Acties:

• Cheryl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 11:46
Ik heb niet veel verstand van packetloss maar ik dacht dat het je spel niet beter maakt.
Is het ook zo dat je hierdoor gaat laggen in een spel? Want hier heb ik last van. Ik zal mijn probleem toelichten.

Ik was 3 maanden geleden in het bezit van een 20 mb UPC abonnement. Voor die tijd had ik niet of nauwelijks problemen met mijn ping want deze was altijd rond de 30 in het spel. (hoe mijn packetloss toen was weet ik niet) (ping is ook een lag veroorzaker toch?)

Ik ben overgestapt op een 50 mb abonnement ook van UPC. In het begin had ik ook nog een stabiele ping sinds dit nieuwe abonnement maar sinds ongeveer twee weken springt mijn ping tot 200. Dit veranderd dus. De ene keer is mijn ping laag en de andere keer is die hoog. (+/- elke seconde veranderd het)

Ik heb een TP-Link TL-WR1043ND. Sinds kort gebruik ik ook een Netgear router erbij. dus de netgear router is verbonden met de tplink via een kabel. Ik denk niet dat dit het probleem is omdat als ik de netgear loskoppel en alleen gebruik maak van de tp-link het zelfde probleem er nog steeds is.

Packetloss in het spel is ongeveer 2.2. Ik weet niet wat het probleem is (packetloss, ping of beide) voor de lag in het spel

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, en wat de oorzaak hiervan kan zijn?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15

lier

MikroTik nerd

Mogelijke oorzaken:

- torrents
- geïnfecteerde pc('s) in het netwerk
- brakke bekabeling
- problemen bij de provider

Zoek eens op GoT (op deze site dus) naar soortgelijke topics (je bent niet alleen) en wat voor aanpakken daar geadviseerd worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Begin eens met een pathping dan zie je je rtt en packetloss

Iperf

• Cheryl
quote van dion_b (uit een ander topic) :
Ondertussen kan het maar op één plek ontstaan, de NAT-router in je modem. Zet hem dus terug in routing mode, check daar de security settings, allicht een heel waslijst en probeer ze een voor een en kijk welke het is. Ik zou in eerste instantie kijken naar iets als IP Flood Detection of WAN Blocking.

Misschien dat ik hier ook wat mee moet doen? Mijn vraag is dan waar ik deze 'security settings' kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheryl op 03-02-2014 16:40 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Voordat je de router induikt, dan kan je beter eerst de lijst afwerken op je pc die Lier al aangaf. Zo kan je dingen uitsluiten als je vrijwel zeker weet dat je systeem "schoon" is.
Tools om b.v. mee te scannen:
Mbam
• Scannen met je antivirus programma (volledige en grondige.
Mocht hier helemaal niks uitkomen, of het heeft je probleem niet verholpen, dan kan je alsnog de router induiken om te kijken.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Cheryl schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:31:
Ik heb niet veel verstand van packetloss maar ik dacht dat het je spel niet beter maakt.
Is het ook zo dat je hierdoor gaat laggen in een spel? Want hier heb ik last van. Ik zal mijn probleem toelichten.
Als je pakketjes verdwijnen kan dat niet goed zijn voor je spelervaring.
Ik was 3 maanden geleden in het bezit van een 20 mb UPC abonnement. Voor die tijd had ik niet of nauwelijks problemen met mijn ping want deze was altijd rond de 30 in het spel. (hoe mijn packetloss toen was weet ik niet) (ping is ook een lag veroorzaker toch?)
Hoge ping is zo'n beetje de definitie van lag. Packetloss kan de oorzaak zijn. Als je packets verdwijnen kan het heel lang duren voor ze aankomen (namelijk nooit) en/of ze moeten opnieuw worden verstuurd.
Packetloss in het spel is ongeveer 2.2. Ik weet niet wat het probleem is (packetloss, ping of beide) voor de lag in het spel
Waarschijnlijk zijn die twee direct gerelateerd.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, en wat de oorzaak hiervan kan zijn?
De meestvoorkomende oorzaak zijn torrents en WIFI.
Game je via WIFI of via een kabel? Indien WIFI, probeer het dan met een kabel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Cheryl
Ik maak gebruik van een kabel. En als je met torrents iets als Utorrent bedoeld (dinges downloaden), dat heb ik niet aanstaan/maak hier geen gebruik van. Dit heb ik ook gecontroleerd in taakbeheer.
Bekabeling lijkt mij het probleem niet, torrents ook niet, geïnfecteerde computer lijkt me ook niet maar ik doe maar ff een scan.
Mbam is aan het scannen.

[ Voor 168% gewijzigd door Cheryl op 04-02-2014 00:05 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Als je aan het scannen bent draai dan voor de volledigheid ook:
TDSS Killer anti rootkit scanner
Hitman Pro
Super Antispyware

• Cheryl
TDSS Killer anti rootkit scanner
Hitman Pro
Super Antispyware
Alle drie?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Cheryl schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:20:

Ik maak gebruik van een kabel. En als je met torrents iets als Utorrent bedoeld (dinges downloaden), dat heb ik niet aanstaan/maak hier geen gebruik van. Dit heb ik ook gecontroleerd in taakbeheer.
Bekabeling lijkt mij het probleem niet, torrents ook niet, geïnfecteerde computer lijkt me ook niet maar ik doe maar ff een scan.
Mbam is aan het scannen.
Vergeet je medebewoners niet, als die downloaden merkt iedereen het op het netwerk.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Probeer te achterhalen aan welke "kant" de lag ontstaat. Zet voordat je gaat gamen eens een ping aan naar je router. Zodra je lag ervaart in het spel kijk je naar de ping resultaten.

Een ping naar je router zou normaliter een latency van =1 of >1 ms moeten zijn (tenzij je totale bekabeling over de 10-tallen meters gaat, maar dat kan ik me niet voorstellen). Een enkele piek kan geen kwaad, als het maar niet met regelmaat is. Als je tijdens de lag in-game ziet dat de ping naar je router al hoge waardes aangeeft dan heb je een intern probleem. Oftewel: je computer, bekabeling, router, etc.

Ik heb zelf een dergelijk probleem gehad een tijdje geleden met Ziggo. Vanaf een uur of 17:00 schoot mijn ping gigantisch omhoog. Middels ping en tracert was voor mij toen heel eenvoudig aan te tonen dat het probleem in de wijkkast zat van Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door EricNL op 04-02-2014 12:28 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Cheryl
EricNL, mijn latency voor en tijdens het spelen is 1ms dus dat zit wel goed lijkt me.
Hoe kom ik erachter of het de wijkkast is en hoe kan dat worden verholpen? (provider bellen?)

• Cheryl
Allemaal bedankt voor de hulp. Mijn broer (W1z13) heeft het probleem achterhaald/opgelost. Het bleek de modem te zijn.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Prima dat het opgelost is, maar wat was er precies met het modem aan de hand?

Verwijderd

EricNL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:25:
Probeer te achterhalen aan welke "kant" de lag ontstaat. Zet voordat je gaat gamen eens een ping aan naar je router. Zodra je lag ervaart in het spel kijk je naar de ping resultaten.

Een ping naar je router zou normaliter een latency van =1 of >1 ms moeten zijn (tenzij je totale bekabeling over de 10-tallen meters gaat, maar dat kan ik me niet voorstellen). Een enkele piek kan geen kwaad, als het maar niet met regelmaat is. Als je tijdens de lag in-game ziet dat de ping naar je router al hoge waardes aangeeft dan heb je een intern probleem. Oftewel: je computer, bekabeling, router, etc.

Ik heb zelf een dergelijk probleem gehad een tijdje geleden met Ziggo. Vanaf een uur of 17:00 schoot mijn ping gigantisch omhoog. Middels ping en tracert was voor mij toen heel eenvoudig aan te tonen dat het probleem in de wijkkast zat van Ziggo.
Ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem met Ziggo. jaren alles in orde en ineens packet loss waardoor mijn Xbox vertikt games te draaien of de verbinding verbreekt. Packetloss van meer dan 60% bij tijden en volslagen willekeurig. (gecheckt met pingplotter). Alles gedaan wat je zelf kunt doen ( reset modem, kabel aan de xbox, IP statisch gemaakt etc etc) maar helpt geen ruk. Volgende week komt een monteur. Hoe heb jij uitgevonden dat het in de wijkkast zat?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Dat verteld de ziggo monteur je wel. De kabels liggen vaak al jaren in de grond wat dan ineens kan opspelen

U+

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:24:
[...]

Volgende week komt een monteur. Hoe heb jij uitgevonden dat het in de wijkkast zat?
Heel simpel: ping en tracert.
Eigenlijk het zelfde verhaal als boven: ping vanaf je PC (het liefste bekabelt natuurlijk) naar je router. Als dat al niet stabiel is dan kun je Ziggo bellen tot je een ons weegt, maar zij zullen het probleem niet oplossen.

Advies: sluit een PC met een kabel (minimaal Cat5e, geen Cat5) direct op je router aan. Start tweemaal CMD en in het ene venster voer je uit: ping <ip adres van je router> -t. In het andere venster voer je uit ping 8.8.8.8 -t

Wacht tot de lag begint en bekijk de resultaten. Als de ping naar 8.8.8.8 heel hoog piekt of zelfs packet loss vertoont, maar intern naar het ip adres van je router is stabiel dan is je internetlijn het probleem, en is het voor rekening van Ziggo. Als de ping naar 8.8.8.8 instabiel is maar de ping naar je router ook dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in je LAN. Zit je direct op je Ziggo modem/router aangesloten met minimaal een Cat5e kabel dan zal het probleem hoogstwaarschijnlijk nog steeds een verantwoordelijkheid voor Ziggo zijn, daar zij verantwoordelijk zijn voor jouw modem/router. Alles wat je daar achter zet is je eigen pakkie an.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Pagina: 1