Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem, hopelijk kunnen jullie mij helpen:

Mijn situatie:

- Domain controller - locatie 1 (Windows Server 2012 Standard)
- Read only domain controller - locatie 2 (Windows Server 2012 Standard)

Ik heb het volgende probleem: Op het moment dat het systeem zelf een nieuw dns record aanmaakt (bijvoorbeeld bij het toevoegen van een nieuwe pc in het domein), wordt dit netjes gerepliceerd naar de RODC op de andere locatie. Op het moment dat ik handmatig een a-record toevoeg in DNS, wordt dit niet gerepliceerd naar de RODC op de andere locatie, ook al forceer ik om te repliceren.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen (de zonetransfers staan correct ingesteld)?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Begin met basic troubleshooten:
  • Wat is de output van ipconfig /all op beide systemen
  • Zie je nog vreemde errors in je eventlog
  • Zie je nog foutmeldingen bij de output van "dcdiag /v" op beide systemen
SCwoezik schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:47:
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen (de zonetransfers staan correct ingesteld)?
Hoe staat eea nu ingesteld? Je gebruikt dus geen AD-integrated zones?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Een herstart van de domain controller op locatie 1 (bij toeval) heeft het probleem verholpen. Toch bedankt voor je reactie.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 22:17
Het eeuwen (niet echt) oude: Have you tried turning it off and on again.
Eerste stap waar mogelijk bij troubleshooten

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

skai21 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:18:
Het eeuwen (niet echt) oude: Have you tried turning it off and on again.
Eerste stap waar mogelijk bij troubleshooten
Eh ja.. alleen dat is leuk voor je eigen PC als je ooit eens een foutje hebt. Met dit soort dingen wil je liever toch wel de oorzaak weten + het voor altijd 'oplossen'. Even dingen herstarten is natuurlijk geen oplossing, vooral niet als het vaker voorkomt (zoals TS aangeeft).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SCwoezik schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:00:
Een herstart van de domain controller op locatie 1 (bij toeval) heeft het probleem verholpen.
Da's mooi, maar wat was de oorzaak nu en hoe voorkom je nu dat dit weer optreed?

Een scheduled reboot als quickfix om een probleem "op te lossen" is iets wat wel vaker gebeurd, maar dan nog zou ik even iets verder gaan graven om het probleem definitief op te lossen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:37:
[...]
Da's mooi, maar wat was de oorzaak nu en hoe voorkom je nu dat dit weer optreed?

Een scheduled reboot als quickfix om een probleem "op te lossen" is iets wat wel vaker gebeurd, maar dan nog zou ik even iets verder gaan graven om het probleem definitief op te lossen.
Precies, ik zou bijvoorbeeld de output van repadmin /showrepl graag willen zien als ik de admin van het systeem was.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1