VPN router achter non VPN router

Pagina: 1
Acties:

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
Goedemiddag,

Korte versie: Ik heb een VPN router welke ik na mijn non VPN router wil plaatsen. Deze moet een VPN verbinding op gaan zetten met een VPN server op mijn werk. Is dit technisch mogelijk of moet mijn huidige router er tussen uit? Indien mogelijk moeten er poorten open gezet/geforward worden in mijn huidige router?

Lange uitleg: Op mijn werk hebben we een telefooncentrale met daarop aangesloten IP telefoons. Op dit moment is er 1 thuiswerker welke tot voor kort een IP telefoon had welke zelfstandig een VPN verbinding kon maken naar de VPN server op het werk en van daaruit naar de telefooncentrale. Dit heeft altijd perfect gewerkt totdat het toestel defect ging. Bij navraag bij de leverancier blijkt dat het toestel niet meer leverbaar is en dat er ook geen vervangend model bestaat :X Probleem dus. Een oplossing welke aangedragen werd is om een router te plaatsen welke de VPN verbinding verzorgd en daarop een normaal IP toestel aan te sluiten. Aangezien de collega nogal uit de buurt woont is het geen optie dat ik met hem mee ga om de installatie te doen. Daarom moet het dus zoveel mogelijk plug-and-play worden. Vandaar mijn idee om een VPN router te configureren en deze aan hem mee te geven met de boodschap: Stop de rode dropveter in je huidige router, stop de zwarte dropveter in de telefoon en bellen maar. Is dit mogelijk of gaat zijn huidige router in de weg zitten?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je met je pc kan vpn-en (l2t/ipsec) kan dat met de router ook op dezelfde manier met daarachter een voip-toestel en evt. de thuiswerk pc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.