Sinds een paar dagen heeft mijn 4 jaar oude PS3 fat 80GB ineens problemen met het netwerk. Wanneer ik 'm opstart verbindt hij prima met internet en psn, maar keer op keer gooit ie na enkele minuten een error (80710102 DNS error). Wanneer ik vervolgens bij de netwerk settings de verbinding wil instellen geeft hij een 80010201 (WLAN niet gevonden) error. Hij geeft aan dat er geen ethernetkabel verbonden is, terwijl dit wel degelijk het geval is, en wanneer ik een draadloze verbinding wil instellen vindt de PS3 geen enkel draadloos netwerk. Dit gebeurt zowel met kabelverbinding als draadloos, en zowel met als zonder router er tussen. Opvallend is dat de controller nog wel gewoon zonder problemen werkt, aangezien ik heb gelezen dat dit probleem vaak aan de wifi module ligt en de controller daardoor ook niet meer zou werken (gedeeld met bluetooth module?). Na een reboot werkt alles steeds weer even. Wanneer ik via PS3MediaServer van m'n PC naar m'n PS3 stream speelt hij enkele minuten zonder problemen om daarna te bevriezen en de DNS error te gooien.
Ik heb al geprobeerd de PS3 te restoren en de database te rebuilden vanuit safe mode, en ik heb de laatste firmware nog eens opnieuw geïnstalleerd via een usb drive, maar dat heeft allemaal niet geholpen.
DNS server veranderen naar die van google hielp ook niet.
De errors die ik voorbij heb zien komen zijn 80010201, 80710102, 80130182, 8002AD23 en 80710723.
Heeft iemand énig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb al zitten googlen en ben vergelijkbare problemen tegengekomen, maar nergens een werkende oplossing.
Toch wel slechte timing zo een maand voor Dark Souls 2 =/
Ik heb al geprobeerd de PS3 te restoren en de database te rebuilden vanuit safe mode, en ik heb de laatste firmware nog eens opnieuw geïnstalleerd via een usb drive, maar dat heeft allemaal niet geholpen.
DNS server veranderen naar die van google hielp ook niet.
De errors die ik voorbij heb zien komen zijn 80010201, 80710102, 80130182, 8002AD23 en 80710723.
Heeft iemand énig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb al zitten googlen en ben vergelijkbare problemen tegengekomen, maar nergens een werkende oplossing.
Toch wel slechte timing zo een maand voor Dark Souls 2 =/