Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Patronen/kleuren projecteren op vormen

Pagina: 1
Acties:

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik zou niet weten hoe ik dit anders moet omschrijven dan die paar woorden in de titel.

Wat de bedoeling is, een klant van me heeft een stoffen zaak. Hij wil graag dat hij mij een 5tal plaatjes aanlevert, van een bank, een kussen, een gordijn, een tafel met kleed en een stoel. Vervolgens moeten deze plaatjes bij elk product (soort stof) te zien worden maar dan met dat speciefieke patroon/kleur erop.
(zoals hier: http://www.stoffen.net/79...tml?$category=en03d6bedbj

Nu is de vraag, bestaat dit al in de markt, en wet iemand hoe je dit noemt (heb wat diverse zoektermen geprobeerd, maar geen resultaten).

Als dit niet bestaat, dan zal het maatwerk worden ben ik bang. Kan me alleen zo 123 niet voor de geest halen dat je dit in php/javascript met css voor elkaar gaat krijgen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt het simpel houden door gewoon in Photoshop een mask te maken van de selectie van het te wijzigen vlak en daarna met de hue gaan spelen e.d. maar dat werkt alleen goed bij "effen" vlakken zonder patronen e.d. die, i.v.m. kromming/hoeken van objecten, dan onntatuurlijk overkomen.

Even quick'n'dirty:

Hue:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EVncmO3MTBONUCDzqgYStC3s/full.jpg >> Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WhuIU9lfKqvULTpcbXi67UOT/full.jpg

Patroon:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EVncmO3MTBONUCDzqgYStC3s/full.jpg >> Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q8jK5KX7fgjXlPL8VlBlRgnX/full.jpg

Beter maak je in een 3D Max, sketchup, Blender o.i.d. een model van het object en laadt daar een texture (van een scan bijvoorbeeld) op en rendert dat.

PHP/JS/CSS sluit ik zeker niet uit met wat "creatief" denkwerk (er kan heel veel leuks mee gedaan worden) maar of het daar héél mooi mee wordt zonder een aanzienlijke investering in devtijd te steken betwijfel ik. Als je echter op zoek bent naar iets bestaands (en dat is wel de insteek van je topicstart) dan moet ik je toch even wijzen op Waar vind ik...?. Ik wil dit topic nog wel even aankijken om te zien waar 't naar toe gaat, maar hou er rekening mee dat je of zelf de mouwen zult moeten oprollen (waarbij wij je eventueel bij concrete vragen kunnen helpen) of dat er alsnog een einde aan gebreid wordt als het een dump wordt van links (zeker als er verder geen onderbouwing van waarom dan juist die oplossing) of dingen waar je zelf geen "inspiratie" uit op zou kunnen doen ("gesloten" producten e.d.).

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 03-02-2014 15:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

Choose life

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is dus gewoon de hue aanpassen zoals ik al aangaf. Dat werkt leuk met "effen" stofjes e.d. maar met patronen wordt dat lastiger (zie mijn voorbeelden). Daarbij geef ik net nog in mijn post aan dat een beetje onderbouwing enzo wel fijn is i.p.v. alleen maar linkjes dumpen.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 03-02-2014 15:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ja punt is dat er blijkbaar wel iets bestaat. Het is te doen (zie link met voorbeeld in de OP). Maar ik ben nog even op de zoek tour hoe en wat. Heb behoorlijk lopen zoeken op google, maar het punt is. Hoe noem je dit? Zoeken op een lange zoekterm met vage omschrijvingen leidt helaas nergens toe.

De photoshop en 3dsmax opties zijn goede opties. Echter heeft de beste man aangegeven dat hij gezien heeft hoe de tool werkt bij de con-collega. En dat gaat on the fly. Let wel dat ik dat zelf niet gezien hebt. Ik betwijfel het namelijk wel een beetje.

Hue aanpassen gaat werken voor de effen patronen. Maar dan nog is het een handmatige actie.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pgerrits schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:34:
Ja punt is dat er blijkbaar wel iets bestaat. Het is te doen (zie link met voorbeeld in de OP).
Heb je een concreet/concreter voorbeeld? Als ik die link bekijk en dan de foto's van het bed, de kussens, de gordijnen (die overigens nog wel haalbaar zouden zijn met een mask e.d.) dan zie ik diezelfde objecten bij andere patronen niet terug -> oh, toch wel. Deze is wel een goed voorbeeld: Kilim 2 en Kilim 3. Echter: ook hier is met een (relatief) simpel mask gewerkt en 't patroon gewoon in een paar richtingen gedraaid geprojecteerd volgens mij. Je ziet echter ook goed wanneer de stof wat "ingewikkelder" vormen aanneemt deze methode niet meer werkt / gebruikt wordt zoals deze en deze. Het bed is dan ook relatief simpel (omdat het zo strak opgemaakt is), de gordijnen bevatten weinig spannende vouwen en overal is, volgens mij, met een simpel alphachannel wat schaduw toegevoegd (zoals bij de kussens) om het wat diepte te geven en zijn de patronen in hooguit een handvol richtingen gedraaid/geprojecteerd voor 't juiste effect. Het zou me overigens ook niet verbazen als hier gewoon wat handwerk in zit met wat "templates" en iemand die gewoon een beetje met Photoshop overweg kan bij "stoffen.net".
De photoshop en 3dsmax opties zijn goede opties. Echter heeft de beste man aangegeven dat hij gezien heeft hoe de tool werkt bij de con-collega. En dat gaat on the fly. Let wel dat ik dat zelf niet gezien hebt. Ik betwijfel het namelijk wel een beetje.
Ik ook. Maar hier is een idee: vraag die beste man eens waar dat 'ie het gezien heeft en informeer daar eens?
Hue aanpassen gaat werken voor de effen patronen. Maar dan nog is het een handmatige actie.
Hue is nou juist prima te automatiseren, het is het patroon dat problematisch(er) is. En zelfs dat is met voldoende werk (en het juiste 'voorwerk' door die objecten/masks/whatever goed te definiëren) nog wel te automatiseren.

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 03-02-2014 21:31 ]

Over mij

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 15:31
Scene7 van Adobe kan dit volgens mij.

Kijk bijvoorbeeld naar http://www.quick-step.com.au/FindFloor

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
epic007 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:01:
Scene7 van Adobe kan dit volgens mij.

Kijk bijvoorbeeld naar http://www.quick-step.com.au/FindFloor
Ik zie daar anders ook niet anders dan hue-wijzigingen van het interieur en een vlakke projectie van een vloer. Ook in de showcase van scene7 zie ik niets terug van wat TS bedoelt.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 10-02-2014 13:36 ]

Over mij

Pagina: 1