Weet iemand of het groene lampje bij de webcam (van een macbook) gaat branden als deze gehackt is?
Dat kan ja.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Maar dat hoeft dus niet? Vraag me af hoe je dan weet dat je webcam gehackt is of dat je daar gewoon niet achter kunt komen.DennusB schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:34:
Dat kan ja.
Pasgeleden nog een nieuwsbericht over geweest. nieuws: Onderzoekers capturen webcam zonder notificatie-led te activeren
Dit alles is prima op Google te vindenVerwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:35:
[...]
Maar dat hoeft dus niet? Vraag me af hoe je dan weet dat je webcam gehackt is of dat je daar gewoon niet achter kunt komen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Door het te voorkomenVerwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:35:
[...]
Maar dat hoeft dus niet? Vraag me af hoe je dan weet dat je webcam gehackt is of dat je daar gewoon niet achter kunt komen.
*zet alu-hoedje op*
Zonder gekheid, je weet het gewoon niet. Of er een lampje aan gaat kan maar zo in software geregeld zijn en dan valt het dus te manipuleren door andere software zoals een virus/hack. Dus beveiliging up-to-date houden en niet zomaar onbekende bestanden openen. Als je echt paranoide bent, kun je indien je een losse cam hebt deze loskoppelen. Misschien is BIOS ook nog een optie, maar volgensmij is die daar meestal niet te vinden. Uitzetten in device manager kan ook helpen, maar again dat is software en zou in theorie aangezet kunnen worden door een hack (al valt het dan wel op).
*zet alu-hoedje af*
Edit: ik zie nu pas dat dit over Apple gaat, excuses. Bovenstaande is gericht op windows
[ Voor 15% gewijzigd door thof op 03-02-2014 11:43 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Welkom op GoT 
Voor de volgende keer is het handig om Het algemeen beleid door te lezen en dan met name Een goede topicstart: De Quickstart. Daar staat beschreven wat we ongeveer verwachten
Dat betekent niet dat dit een overbodig vraag is, alleen dat met een beetje Googlen je al veel te weten kunt komen. Mocht je dan nog vragen hebben (hoe 'achterlijk' ook), dan kun je prima een topic starten waarin je vertelt wat je vraag is, wat je gezocht en wat je gevonden hebt.
Dit topic gaat in ieder geval op slot.
Voor de volgende keer is het handig om Het algemeen beleid door te lezen en dan met name Een goede topicstart: De Quickstart. Daar staat beschreven wat we ongeveer verwachten
Dat betekent niet dat dit een overbodig vraag is, alleen dat met een beetje Googlen je al veel te weten kunt komen. Mocht je dan nog vragen hebben (hoe 'achterlijk' ook), dan kun je prima een topic starten waarin je vertelt wat je vraag is, wat je gezocht en wat je gevonden hebt.
Dit topic gaat in ieder geval op slot.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.