Toon posts:

Harde schijf 3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf uit mijn Laptop gehaald en een diginote 2,5" 3.0 usb gekocht om hem in te doen.
Het enigste probleem is nu dat hij niet word herkend door usb 2.0,ik dacht dat lagere usb dan 3.0 ook wel zou ondersteunen.

heb ik een verkeerde case gekocht?
Is hij defect?
Of kan ik er nog iets aan veranderen,en dan niet aan de instellingen van laptop enz, want hij moet het ook gaan doen op tv enz met usb 2.0 .

Alvast bedankt.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

USB 3.0 levert een hoger amperage (en dus vermogen) (900 mA) dan USB 2.0 (500 ma). Misschien is dat het probleem?
Op de HD zou moeten staan hoeveel ampère hij trekt.

[ Voor 18% gewijzigd door enigmafan op 03-02-2014 11:27 ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook van die Y-kabeltjes pakken, zodat je de stroom van 2 USBpoorten gebruikt.

Hoor je het ding opspinnen of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het lichtje gaat wel branden en je hoort hem ook heel zacht.
op 2.0. ik krijg een waarschuwing usb apparaat word niet herkend.
Ik zal nog even kijken naar de ampère.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ampère staat niet op de case. Als ik daar moet kijken.
Wil hem ook wel openmaken,maar hij komt uit een laptop die geen 3.0 aansluiting heeft.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je zit wat dingen door elkaar te halen.

In de laptop zelf worden ze van stroom voorzien via de interne voeding dus dat de schijf uit een laptop komt zonder USB 3.0 maakt dus totaal niks uit.. Want die voeding heeft genoeg vermogen.
De case zorgt voor een vertaling van USB naar SATA en vice versa en voor levering van het vermogen (via de USB poort).

Alleen afhankelijk van het USB type is er verschil in vermogen dat geleverd kan worden. Zoals Enigmafan al deed aangeven.
Waar jij nu tegenaan loopt met USB 2.0, is dat 1 enkele USB poort niet genoeg vermogen kan leveren voor de schijf.
Je zult dus van meerdere USB poorten vermogen moeten trekken, om alles goed te laten functioneren.

Omdat USB3.0 cases soms nogal rare connectors hebben aan de case zijde, zou ik een kabel als deze aanraden.
http://www.allekabels.nl/...45662/usb-20-y-kabel.html
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1145685-0/usb-2.0-y-kabel-voeding-en-data-usb-kabel.jpg

Zo kun je je originele kabel van de case blijven gebruiken, deze plug je in op deze Y kabel en dan plug je de 2 USB plugs in op je PC.
Hierdoor krijgt de USB case een totaal van 1 ampère aan stroom beschikbaar, wat genoeg vermogen moet zijn voor het schijfje.

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 03-02-2014 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben inderdaad een noob :)
Oke mijn desktop heeft 3.0 dus geen probleem.
Met jouwn oplossing kan ik hem waarschijnlijk idd op de laptop aansluiten.
Maar ik had hem gekocht om ook films te kijken op externe aparaten,maar mij dvd speler heeft bijvoorbeeld maar 1 usb.
had de fabrikant dit ook aan moeten geven en kan ik hem daarom terugsturen of had ik dit moeten weten toen ik hem kocht. op de doos staat alleen: system requirements. free usb port ennearly all os.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
(Slim) DVD spelers hebben genoeg aan de stroom via 1 USB stekker.

Je zegt dat het lichtje en de disk aangaan. Klikt de disk of maakt hij een constant geluid? Bij klikken is het inderdaad te weinig stroom doorvoer. Vaak als Windows em wel ziet, maar niet kan installeren, duidt dat (naar mijn weten) niet op een stroomprobleem.
Heb je de schijf al eens op je desktop in een USB2 poort gecontroleerd?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Je kan er ook niet klakkeloos vanuit gaan dat de DVD speler alles kan afspelen met ondertitels. Vaak alleen DivX, XviD en (Super) Video CD met ondertiteling, het tegenwoordig populaire X264 container formaat wordt niet ondersteund. Voor X264 containers met daarin de 720p en 1080p film bestanden moet je of een DLNA netwerkje opzetten met een ondersteunende TV, een Mediaspeler, Raspberry Pi, of een HTPC hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
qua geluid geen verschil tussen usb 2.0 poort en 3.0 poort.
Hij maakt in beide gevallen bijna geen geluid alleen als je hem eruithaald hoor je even zoemen.
Hij geeft aan unknown device.
code 43.
Jolke schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:35:
(Slim) DVD spelers hebben genoeg aan de stroom via 1 USB stekker.

Je zegt dat het lichtje en de disk aangaan. Klikt de disk of maakt hij een constant geluid? Bij klikken is het inderdaad te weinig stroom doorvoer. Vaak als Windows em wel ziet, maar niet kan installeren, duidt dat (naar mijn weten) niet op een stroomprobleem.
Heb je de schijf al eens op je desktop in een USB2 poort gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb je gelijk in maar ik maak nu gebruik van een usb-stick en daar kan ik wel diverse films mee afspelen.
Ik bestel een nieuwe behuizing binnenkort dan kan ik hem in elk geval gebruiken als externe hardeschijf op meerdere apparaten.
Jumpman schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:42:
Je kan er ook niet klakkeloos vanuit gaan dat de DVD speler alles kan afspelen met ondertitels. Vaak alleen DivX, XviD en (Super) Video CD met ondertiteling, het tegenwoordig populaire X264 container formaat wordt niet ondersteund. Voor X264 containers met daarin de 720p en 1080p film bestanden moet je of een DLNA netwerkje opzetten met een ondersteunende TV, een Mediaspeler, Raspberry Pi, of een HTPC hebben.
Pagina: 1