Direct downloaden naar mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• RickHendrikse
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11 23:09
Goedemorgen allemaal.

Ik zal proberen mijn vraag zo duidelijk mogelijk te stellen, ben niet heel technisch maar doe mijn best.

Mijn pc is draadloos verbonden met internet. Ik haal hiermee een downloadsnelheid van ongeveer 3 mb per seconde. Wanneer ik de pc met een utp kabel verbind haal ik een snelheid van 12 tot 13 mb per seconde.

Nu staat mijn mediaspeler (mede8er) met harde schijf direct met kabel aan het modem verbonden.

Mijn vraag: is het mogelijk om vanaf mijn draadloos verbonden pc een download te starten, deze direct op mijn mediaspeler te laten opslaan en zo de snelheid te gebruiken van de directe draad naar de modem?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Beetje normaler reageren aub

[ Voor 139% gewijzigd door Koffie op 03-02-2014 20:18 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:59
Is het niet mogelijk om je PC constant bedraad aan je modem te hangen?

Zo niet, dan blijf je qua downloaden op de snelheid van de draadloze verbinding tussen het modem en de PC zitten. Ongeacht de snelheid van de apparatuur die na je PC komt. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel, in de geval dus de draadloze verbinding.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nee, want indien je de mogelijkheid had om bestanden direct op te slaan via een download met je PC op je mede8er loopt alles gewoon nog via je PC. De enige manier is om de download uit te voeren via je mede8er, al heb ik geen idee of dat mogelijk is. Ik ga er eigenlijk vanuit van niet. Je zou wel even kunnen kijken of het mogelijk is om iets van torrents of wat dan ook te kunnen draaien op je mede8er.

• RickHendrikse
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11 23:09
Nee bedraad de pc aansluiten is helaas geen optie.
bedank voor de snelle reacties!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:59
Waarom kan dat niet?

En daar komt ie weer: wellicht dat powerline dan een uitkomst biedt? Met een 500 Mbps setje zou het denk ik wel mogelijk te zijn om sneller dan de 3 MB (megabyte of megabit?) per seconde die je nu draadloos behaald te overstijgen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
3Mbps draadloos is erg weinig. Je 12Mbps internet ook, maar dat zal dan ADSL zijn. 12Mbps draadloos moet in ieder geval makkelijk kunnen.
Wat voor apparaten heb je? (PC? modem? router?) en waar zit je ten opzichte van de router? (afstand, muren)

Als je je draadloze netwerk fixt, kun je na het downloaden (limiet internetverbinding) wel zorgen dat de transfer van je PC naar de Mede8er sneller gaat. (Zo'n 30-40 Mbps draadloos moet wel lukken in een beetje normale situatie)
Pagina: 1