• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:35
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem waar ik maar geen oplossing op op kan vinden, vandaar dat ik nu hier een poging doe. Ik hoop dat ik op het juiste deel van het forum mijn vraag plaats, zo niet mag een mod hem verplaatsen.

Ik heb twee weken geleden een nieuwe pc samengesteld, zie de RML onderaan de post voor de volledigheid. Alles werkt perfect, draait als een zonnetje.

Nu wil ik echter ook via HDMI beeld en geluid op de Samsung TV hier in huis, het gaat om de pricewatch: Samsung UE46F6740 Zwart.
Ik krijg nu echter alleen beeld via HDMI door, en het geluid is met geen mogelijkheid mee te krijgen :?

In de PC zit als moederbord de MSI B85-G41 PC Mate pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate, met een Intel Core i5 4440 Boxed pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed.

Ik heb al een aantal stappen doorlopen om het geluid ook in te kunnen schakelen via HDMI maar zonder succes. Zo heb ik:
  • - Het moederbord een update gegeven inclusief hd audio driver
  • - In de BIOS de digital audio output enabled/disabled een keer geswitch
  • - De hd audio driver verwijderd, opnieuw geinstalleerd
  • - De Realtek High Definition Audio Driver geinstalleerd
  • - Andere HDMI kabel/ander afspeel device, probleem blijft hetzelfde
Maar dit alles dus zonder succes.

Als ik bij afspeelapparaten kijk blijft de Digitale Audio HDMI op niet aangesloten staan. Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2akebyf.jpg

Ik kan ook geen rechtermuisknop en instellen als standaard apparaat, die is niet klikbaar, onder geen enkele omstandigheid.
Als ik op eigenschappen klik staat daar dat het correct zou moeten werken, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/14vi7hf.jpg

Ik ben echt door al mijn opties heen die ik als oplossing zag, maar zonder effect. Ik hoop dat ik via deze manier tot een antwoord/oplossing kan komen.

EDIT: Via mijn laptop werkt het geluid wel gewoon als ik die via die zelfde HDMI kabel aansluit op de TV.

Samenstelling desktop:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 155,30€ 155,30
1MSI B85-G41 PC Mate€ 67,20€ 67,20
1Corsair Carbide 200R Closed€ 48,-€ 48,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 68,-€ 68,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,90€ 64,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 42,99€ 42,99
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 115,65€ 115,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,34

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Na HDMI kabel te hebben aangesloten, zet Digitale audio (HDMI) in als standaard apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2akebyf.jpg

BFV: SuperflipNL [PS4]

• nii3k
SuperflipNL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:49:
Na HDMI kabel te hebben aangesloten, zet Digitale audio (HDMI) in als standaard apparatuur.

[afbeelding]
Helaas is dit niet mogelijk zoals ik ook al in mijn post aan geef..
niek87 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:29:
.. verhaal..

Ik kan ook geen rechtermuisknop en instellen als standaard apparaat, die is niet klikbaar, onder geen enkele omstandigheid.

.. verhaal ..

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:12
Kijk eens in apparaatbeheer of ergens uitroeptekens staan.

En controleer of de hdmi kabel op de tv niet op de dvi ingang is aangesloten.

[ Voor 41% gewijzigd door Flozem op 03-02-2014 19:46 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02

AzzKickah

06-CENSORED

Je geeft het niet aan in je startpost, vandaar de vraag: Heb je meerdere HDMI-poorten geprobeerd op de TV?
Flozem schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:45:

Hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan? Met plakband?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik weet niet waarom het niet werkt, maar wel dat je op het verkeerde spoor zit als je zoekt bij de instellingen voor HD-audio of de Realtek-driver. Geluid over HDMI wordt verzorgd door de driver van je Intel GPU.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:12
AzzKickah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:50:
Je geeft het niet aan in je startpost, vandaar de vraag: Heb je meerdere HDMI-poorten geprobeerd op de TV?

[...]

Hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan? Met plakband?
Er bestaan conversiekabels, en mijn f7000 heeft een dedicated hdmi (dvi) ingang... ;w

• nii3k
hcQd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:42:
Ik weet niet waarom het niet werkt, maar wel dat je op het verkeerde spoor zit als je zoekt bij de instellingen voor HD-audio of de Realtek-driver. Geluid over HDMI wordt verzorgd door de driver van je Intel GPU.
op een ander deel van het forum kreeg ik inderdaad deze tip:
Dit was inderdaad de oplossing. Oudere intel driver geinstalleerd en het geluid werd automatisch opgepakt, thnx!!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01-2025
Ah,
Ook hier gedoe om de audio via HDMI op mijn tv te krijgen, drivers voor de audio van het mobo geinstalleerd en alle mogelijke instellingen geprobeerd via windows afspeel apparaten en uiteindelijk was de oplossing het updaten of installeren van: 4th Generation Intel® Core™ Processors with Intel® HD Graphics .

Goeie tip dus bedankt !

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-01 21:25
Probeer eens met een andere 1.4 ethernet hdmi kabel van een deftig merk!

• Cobaltos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
427 SOHC schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:34:
Probeer eens met een andere 1.4 ethernet hdmi kabel van een deftig merk!
Zou volgens mij geen verschil moeten maken, HDMI is digitaal.
Flozem schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:45:
Mijn PC is ook met HDMI op de HDMI(DVI) poort aangesloten en geluid werkt gewoon dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb gezien dat de TS zijn probleem heeft opgelost met een oude driver, maar ik wilde dit nog even kwijt.

Verwijderd

Ik liep al maanden met ditzelfde probleem te kloten!
bedankt voor de tip werkt perfect!
_/-\o_

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om die oudere drivers te installeren, maar mijn pc weigert die Intel 4th generation drivers. Alleen de nieuwste versie accepteert hij en helaas het geluid dat ik vroeger wel had via HDMI/DVI op een Samsung LED 46 blijft afwezig. Dit probleem heb ik al sinds december 2016. Ik word er moedeloos van. Ik verdenk producenten het opzettelijk veroorzaken van zo´n probleem om je te dwingen nieuwe of andere apparatuur aan te laten schaffen. Ik heb een Fujitsu PC met een Intel Core i5 en tot december 2016 was de PC aansluiten op de Smart-t.v. een fluitje van een cent. Ik ga mijn oude p.c.-boxen denk ik maar uit de kelder halen, als ik die nog heb... :'(
Pagina: 1