Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Op zoek naar nieuwe 42-inch 3D-tv voor films/gaming (€750)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet helaas toegeven dat ik echt een leek ben wat betreft televisies, dus vergeef het mij als ik niet heel snugger overkom. Ik heb op dit forum al een paar topics gelezen om wat meer te weten te komen, maar ik heb het gevoel dat ik met de informatie die ik nu heb geen goede keuze zou kunnen maken, daarom kom ik naar jullie voor hulp!

Ik heb in 2011 een Samsung tv gekocht, de 37D550. Opzich geen verkeerde tv, maar ik ben de afgelopen tijd lekker gemaakt met onder meer 3D, smart tv en de voordelen hiervan. Dit heeft mij doen besluiten mijn huidige/oude tv te verkopen of in de slaapkamer te zetten.

Dan nu de grote vraag: welke tv kan ik het beste kopen? Ik heb een budget van ongeveer €750. De eerste tv waar ik naar zat te kijken was de LG 42LA6208 voor €450-500, maar ik heb het gevoel dat er betere tv's zijn, voor iets meer geld. Ook las ik dat deze tv passief 3D is, waardoor je geen full HD kijkt in 3D mode. Merk je dit ook?

Om het kort samen te vatten ben ik op zoek naar een tv met de volgende 'eisen':

- Budget = €750
- 3D, actief als het inderdaad beter is en binnen het budget past
- Zal gebruikt worden voor films én games, geen al te hoge input lag

Als iemand mij zou kunnen helpen, of als je meer informatie nodig hebt, meld het alsjeblieft!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het eeste dat ik dacht was: weet je zeker dat je een nieuwe tv wil? Die je nu hebt staan is immers nog niet zo gek oud. En voor de motivatie die je geeft om een nieuwer model te kopen, zou ik je aanraden om deze nog eens kritisch te beoordelen.

3D: tegenwoordig heeft zo'n beetje elke tv wel 3D-functies in huis. Zelf heb ik ook 2 van dergelijke tv's in huis staan. Om eerlijk te zijn heb ik er behalve een keer proberen of het werkt er de afgelopen jaren nooit gebruik van gemaakt. En dat lees/hoor je heel vaak. De 3D-functie wordt over het algemeen niet/nauwelijks gebruikt.

Smart: smart-functies zijn momenteel een hype en in mijn ogen zwaar over-rated. De functionaliteit en gebruiksgemak zijn maar beperkt en de software is niet altijd even best. Daarnaast wordt deze software doorgaans niet zo lang ondersteund en is dus al vrij snel verouderd. De zogenaamde smart-functies kun je beter gebruiken om devices die daar veel beter in zijn zoals mediaspeler, tablet, laptop etc. Je gebruikerservaring zal dan stukken beter zijn.

Je zou dus inderdaad best een nieuwe tv kunnen kopen maar eerlijk gezegd lijkt me dat in jou situatie niet helemaal nodig.